Et siis tainnut ymmärtää mitä piti tehdä...
Tuota, minulla päivitys toimi ilman ongelmia eli mitä minun olisi pitänyt tehdä?
Ohje itsellään on hyvinkin selvä "pitää lisätä oikea asennuslähde että KDE4.1.x saa toimimaan".
Näin olin tehnyt, ja ilman mitään ongelmia olen KDE4.1.x paketteja päivitellyt.
Huomaa että itselläni ei missään vaiheessa tuota Qt44 asennuslähdettä ole ollut käytössä.
Kaikki päivitykset ovat onnistuneet, ilman kuvailemiasi ongelmia.
Kyse on siitä että tuo Qt44-asennuslähde ei ole oikea. Sitä ei olisi pitänyt missään vaiheessa edes lisätä asennuslähteeksi.
Alkuperäisessä viestiketjussa forums.opensuse.orgissa (josta ohjeen alunperin löysit) pari viestiä tuon löytämäsi ohjeen jälkeen,
varoitetaan tuosta asennuslähteestä ja kerrotaan oikea.Kyllä mulla oli se Qt 44 asennuslähteenä ja sehän juuri sotkikin koneen tällä kertaa!
Siellä kun oli svn-päivitykset muutamasta failista. Ja ne piti poistaa eli alaspäin päivittää, jotta sai KDE 4:n taas toimimaan.
ja toisella päivityskerralla tarvittiin Qt vuorostaan lähteeksi ja sieltä sai tuon alaspäinpäivityksen tehtyä.
Molemmat oli siis lähteinä mulla, juu.
No tästähän nyt on kyse. Tuota QT44 asennuslähdettä ei tarvita.
Se ei ole millään tapaa virallinen korjaus ongelmiin. Ei ole eikä missään vaiheessa ollut.
Tuo jo useampaan kertaan mainitsemani asennuslähde riittää.
Jos se olisi ollut käytössä(ilman tuota Qt44), niin päivityksesi olisi onnistunut.
Yleisellä tasolla nuo "väärät" asennuslähteet ovat paha ongelma.
On täysin mahdotonta yrittää auttaa käyttäjää jos väärät asennuslähteet sotkevat käyttöä.
Valitettavasti hakutoiminto löytää myös ne väärät ohjeet ja kun niistä aiheutuu ongelmia kääntyy syyttävä sormi osoittaa automaattisesti openSUSEa tai tätä sivustoa kohti.
Eli vielä kerran, tuota Qt44-"asennuslähdettä" ei pidä käyttää.