Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Anteeksi, jos tämä tuntuu typerältä, mutta voisiko käynnistyssekvenssiin tehdä pätsin, jos tuo komento annetaan?
Eihän se mikään korjaus olisi vaan juurikin pätsi  ;)

Minähän en sitä osaa tehdä, mutta tulipahan mieleen...
Kyllä kai se on mahdollista. Mutta en minäkään sellaista osaa tehdä.
Kummallista minun mielestäni on se, että aika pieni vika, jota ei saada korjatua vuosien jälkeen...
22
Anteeksi, jos tämä tuntuu typerältä, mutta voisiko käynnistyssekvenssiin tehdä pätsin, jos tuo komento annetaan?
Eihän se mikään korjaus olisi vaan juurikin pätsi  ;)

Minähän en sitä osaa tehdä, mutta tulipahan mieleen...
23
Tämä sama ongelma jatkuu edelleen, nyt opensuse leap 16.0:ssa.

Eikö tätä saada korjattua? Pieni vika, mutta niin tympeä...
24
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 11.06.2026 - klo:20:48 »
Noi tuossa lukee: https://192.168.123.456/webpages/index.html#networkMap, paitsi, että tuon https:n päälle on vedetty viiva eli että ei ole https.

Joku tiennee paremmin, mutta muistaakseni tuo tarkoittaa, että yritetään https:ää, mutta salaus ei ole kunnossa.

Lainaus
Eihän minulla nyt ole lainkaan vahvistinta/CD-soitinta eikä kunnon kaiuttimiakaan. Mielestäni tietokoneesta ei saa kunnon saundeja, kun on tottunut nuoruudessaan laitteisiin, joilla tukka pölisee päässä.  ;D

Itse olen tyytynyt hyviin aktiivikaiuttimiin, koska vahvistin vei liikaa tilaa.
25
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut peran 11.06.2026 - klo:20:29 »
Eihän minulla nyt ole lainkaan vahvistinta/CD-soitinta eikä kunnon kaiuttimiakaan. Mielestäni tietokoneesta ei saa kunnon saundeja, kun on tottunut nuoruudessaan laitteisiin, joilla tukka pölisee päässä.  ;D

Nyt sitten vaan ostat vahvistimen, jossa on spdif-optinen sisääntulo, ja kunnon vanhanajan kajarit, jotta saat pölittää jälleen tukkaa. ;)

Toki kannattaa varmistaa, että emolevystäkin löytyy spdif-optinen ulostulo, tai ostaa USB-äänikortti, jossa sellainen löytyy.
Tai voit vain kertoa, että olisi käyttöä spdif-äänikortille, niin voin lähettää sellaisen sulle, mulla kun niitä löytyy ylimääräisiäkin. Toki, jos emolevyllä on spdif-paikka, muttei optista spdif:iä, niin voin lähettää siihen sopivan pienen palikan, kunhan vain löydän sen jostain. (Siis emolevyssä voi olla neljä-pinninen piikkirima, josta yksi on tyhjä toinen tai kolmas pinni. Itselläni on sellainen emolevy. Usein Asus:ksella on sellainen ratkaisu.)
26
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 11.06.2026 - klo:18:19 »
Noi tuossa lukee: https://192.168.123.456/webpages/index.html#networkMap, paitsi, että tuon https:n päälle on vedetty viiva eli että ei ole https. Ota nyt tästäkin selvää  :(

Eihän minulla nyt ole lainkaan vahvistinta/CD-soitinta eikä kunnon kaiuttimiakaan. Mielestäni tietokoneesta ei saa kunnon saundeja, kun on tottunut nuoruudessaan laitteisiin, joilla tukka pölisee päässä.  ;D
27
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 11.06.2026 - klo:16:46 »
Ei tuohon tp-linkin decoon tarvitse mitään http/https lisuketta antaa, vaan suoraan osoite 192.168.jne.

Selaimet eivät nykyään vaadikaan sitä ”lisuketta”, mutta yhteys on siitä huolimatta aina joko https: tai http:. Yleensä noissa laitteissa se on yhä salaamaton, koska sisäverkkoon salausta ei niin kaipaa.

Kokeile napsauttaa osoiteriviä, niin näet, kumpi yhteyskäytäntö on käytössä.

Lainaus
Minulla on Creative GigaWorks T40 Series II -kaiuttimet tietokoneessa, joilla kuuntelen, mutta haluasin vähän tuhdimmat saundit.

Sittenhän et tarvitse kuin kunnolliset kajarit.
28
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 10.06.2026 - klo:22:11 »
Ei tuohon tp-linkin decoon tarvitse mitään http/https lisuketta antaa, vaan suoraan osoite 192.168.jne.
Mutta, kun hoksasin kokeilla painaa Advanced-nappulaa, niin asetuksiin pääsee ihan kuten ennenkin eli kun kirjoittaa tuon osoitteen 192.jne deco pyytää salasanaa, eikä temppuile enää.

On minulla kannettava CD-asema ja olen siirtänytkin levyjä tietokoneelle. Minulla on Creative GigaWorks T40 Series II -kaiuttimet tietokoneessa, joilla kuuntelen, mutta haluasin vähän tuhdimmat saundit. Ja toisaalta CD levyjä on niin paljon, etten halua alkaa niitä enempää siirtelemään.
Pitää yrittää, josko jonkinlaisen testin löytäisin.
29
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 09.06.2026 - klo:15:55 »
1. minulla on käytössä (ehkä toistaiseksi vielä) TP-linkin Deco modeemi vai mikälie routteri. Siihen pääsi ennen verkko-osoitteella 192.168.123.456, mutta nyt tulee herja: "Yhteytesi ei ole salattu. Hyökkääjät saattavat yrittää varastaa tietojasi (esimerkiksi salasanoja, viestejä tai luottokorttitietoja) kohteessa 192.168.123.456".
Kyssäri_1A: mistä moinen johtuu?
Kyssäri_1B: voisiko joku suositella turvallisempaa modeemia?

Eihän tuossa ole mitään uutta. Kaikki selaimet sanovat noin yleensä aina, kun yhteyskäytäntö on http: eikä https:, ja reitittimillä samoin kuin NASseilla käyttöliittymä on useimmiten kai yhä toteutettu salaamattomana, koska liikutaan vain sisäverkossa.

Ainakin minulla NASsin kanssa on riittänyt, että valitsee jonkin Lisää…-tyylisen painikkeen ja ilmoittaa hyväksyvänsä seuraamukset.

Nyt tarttis saada soitin, jolla niitä kuunnella & kaiuttimet.

Tähän kai voi vastata lähinnä ”kaupastahan niitä saa”, paitsi jos sinulla on jotain erityistä mielessä.

Itse tekisin niin, että hankkisin USB-liitäntäisen CD/DVD/bluray-aseman ja rippaisin CD:t tietokoneella kuunneltaviksi, mutta kyllähän CD-soittimiakin sentään yhä myydään.
30
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 09.06.2026 - klo:15:31 »
Kirjoitin varmaan vastauksen huonosti/epäselvästi, mutta kun klikkasin tuota Advanced-nappulaa, niin pääsin sisään TP-Linkin asetuksiin  :)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10