Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Asennus ja käyttö / Vs: Aloittelijan kysymys päivittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut maksim 16.06.2026 - klo:12:09 »
Itse käytän Tumbleweedin päivityksissä nimenomaan komentoa:
Koodia: [Valitse]
sudo zypper dupKoska se käsittääkseni päivittää koko järjestestelmän tarvittaessa.
Siitä varoituksesta ei tarvitse sen kummemmin välittää.
Komento:
Koodia: [Valitse]
sudo zypper uptekee hieman suppeamman päivityksen. Muistaakseni tässäkin tulee jokin ilmoitus päivityksen zypper dup -vaihtoehdosta.
Flatpak tosiaan päivitetään komennolla
Koodia: [Valitse]
flatpak update
22
Asennus ja käyttö / Vs: Aloittelijan kysymys päivittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut png 16.06.2026 - klo:11:02 »
Terve!

Oikea loitsu lienee

Koodia: [Valitse]
sudo zypper up
Eli d kirjain pois.
23
Asennus ja käyttö / Aloittelijan kysymys päivittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut isso 16.06.2026 - klo:10:42 »
Moi!

Olen juuri aloittanut Tumbleweedin käytön ja untuvikkoa askarruttaa seuraava viesti, kun päivittää järjestelmää (sudo zypper dup):

Varoitus: Olet aikeissa tehdä jakelupäivityksen niin, että kaikki asennuslähteet ovat käytössä. Varmista asennuslähteiden yhteensopivuus ennen kuin jatkat. Katso "man zypper" saadaksesi komennosta lisätietoa.

Mikä tämä on ja tarvitseeko välittää siitä?

Käytän myös flatpak -ohjelmia. Onko niiden päivittäminen ok käyttäen flatpak update -komentoa? Ilmeisesti zypper dup ei päivitä näitä paketteja?
24
Anteeksi, jos tämä tuntuu typerältä, mutta voisiko käynnistyssekvenssiin tehdä pätsin, jos tuo komento annetaan?
Eihän se mikään korjaus olisi vaan juurikin pätsi  ;)

Minähän en sitä osaa tehdä, mutta tulipahan mieleen...
Kyllä kai se on mahdollista. Mutta en minäkään sellaista osaa tehdä.
Kummallista minun mielestäni on se, että aika pieni vika, jota ei saada korjatua vuosien jälkeen...
25
Anteeksi, jos tämä tuntuu typerältä, mutta voisiko käynnistyssekvenssiin tehdä pätsin, jos tuo komento annetaan?
Eihän se mikään korjaus olisi vaan juurikin pätsi  ;)

Minähän en sitä osaa tehdä, mutta tulipahan mieleen...
26
Tämä sama ongelma jatkuu edelleen, nyt opensuse leap 16.0:ssa.

Eikö tätä saada korjattua? Pieni vika, mutta niin tympeä...
27
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 11.06.2026 - klo:20:48 »
Noi tuossa lukee: https://192.168.123.456/webpages/index.html#networkMap, paitsi, että tuon https:n päälle on vedetty viiva eli että ei ole https.

Joku tiennee paremmin, mutta muistaakseni tuo tarkoittaa, että yritetään https:ää, mutta salaus ei ole kunnossa.

Lainaus
Eihän minulla nyt ole lainkaan vahvistinta/CD-soitinta eikä kunnon kaiuttimiakaan. Mielestäni tietokoneesta ei saa kunnon saundeja, kun on tottunut nuoruudessaan laitteisiin, joilla tukka pölisee päässä.  ;D

Itse olen tyytynyt hyviin aktiivikaiuttimiin, koska vahvistin vei liikaa tilaa.
28
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut peran 11.06.2026 - klo:20:29 »
Eihän minulla nyt ole lainkaan vahvistinta/CD-soitinta eikä kunnon kaiuttimiakaan. Mielestäni tietokoneesta ei saa kunnon saundeja, kun on tottunut nuoruudessaan laitteisiin, joilla tukka pölisee päässä.  ;D

Nyt sitten vaan ostat vahvistimen, jossa on spdif-optinen sisääntulo, ja kunnon vanhanajan kajarit, jotta saat pölittää jälleen tukkaa. ;)

Toki kannattaa varmistaa, että emolevystäkin löytyy spdif-optinen ulostulo, tai ostaa USB-äänikortti, jossa sellainen löytyy.
Tai voit vain kertoa, että olisi käyttöä spdif-äänikortille, niin voin lähettää sellaisen sulle, mulla kun niitä löytyy ylimääräisiäkin. Toki, jos emolevyllä on spdif-paikka, muttei optista spdif:iä, niin voin lähettää siihen sopivan pienen palikan, kunhan vain löydän sen jostain. (Siis emolevyssä voi olla neljä-pinninen piikkirima, josta yksi on tyhjä toinen tai kolmas pinni. Itselläni on sellainen emolevy. Usein Asus:ksella on sellainen ratkaisu.)
29
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 11.06.2026 - klo:18:19 »
Noi tuossa lukee: https://192.168.123.456/webpages/index.html#networkMap, paitsi, että tuon https:n päälle on vedetty viiva eli että ei ole https. Ota nyt tästäkin selvää  :(

Eihän minulla nyt ole lainkaan vahvistinta/CD-soitinta eikä kunnon kaiuttimiakaan. Mielestäni tietokoneesta ei saa kunnon saundeja, kun on tottunut nuoruudessaan laitteisiin, joilla tukka pölisee päässä.  ;D
30
Yleinen keskustelualue / Vs: Pari kysymystä
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 11.06.2026 - klo:16:46 »
Ei tuohon tp-linkin decoon tarvitse mitään http/https lisuketta antaa, vaan suoraan osoite 192.168.jne.

Selaimet eivät nykyään vaadikaan sitä ”lisuketta”, mutta yhteys on siitä huolimatta aina joko https: tai http:. Yleensä noissa laitteissa se on yhä salaamaton, koska sisäverkkoon salausta ei niin kaipaa.

Kokeile napsauttaa osoiteriviä, niin näet, kumpi yhteyskäytäntö on käytössä.

Lainaus
Minulla on Creative GigaWorks T40 Series II -kaiuttimet tietokoneessa, joilla kuuntelen, mutta haluasin vähän tuhdimmat saundit.

Sittenhän et tarvitse kuin kunnolliset kajarit.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10