openSUSEa suomeksi
openSUSE => Asennus ja käyttö => Aiheen aloitti: RaijaR - 25.06.2026 - klo:10:47
-
Olen joskus tuon vaihdon tehnytkin, mutta en muista kuinka se piti tehdä :(
Sen muistan kyllä, että tein sen alkeellisimmalla mahdollisella logiikalla eli yritä ja erehdy...
Voisiko joku vääntää rautalangasta, miten tuo tehdään niin, että jo vanhuuden höperö akkakin sen ymmärtää, please.
-
Kirjaudu ulos (LogOut). Avautuvassa ikkunassa vasemmalla alhaalla on kohta, josta voit vaihtaa Waylandiin.
-
Taisin onnistua ;D
Ohje oli hyvä, kiitos!
Jälkikirjoitus:
Wayland ei pysy "päällä".
Resetin jälkeen vaihtaa automaagisesti X11:een.
Löysin jonkulaisen sepustuksen asiasta, jonka olen joskus tehnyt:
1. editoi nomodeset parametri rivin loppuu: splash=silent quiet security=selinux selinux=1 rd.driver.blacklist=nouveau nomodeset ???
2. poista turhat nvidian ajurit ???
3. asenna mokutill (mikähän sekin on)
4. vaihda X11 -> Wayland (kuten ylempänä neuvottiin)