Kirjoittaja Aihe: Kovalevyn salaus  (Luettu 4075 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Kovalevyn salaus
« : 08.05.2007 - klo:11:04 »
Onko kenelläkään tietoa milloin openSUSEen olisi tulossa kovalevyn salaus asennuksen yhteydessä?
Tällä tarkoitan koko levyn salaamista enkä vain yksittäistä osiota joka on jo mahdollista.

Huomasin opensuse.org sivulla HOWTO ohjeen jolla homman saa tehtyä, mutta olisihan se hyvä jos jossain vaiheessa olisi asennuksen yhteydessä valittavissa.
http://en.opensuse.org/Encrypted_Root_File_System_with_SUSE_HOWTO

rob

  • Vieras
Vs: Kovalevyn salaus
« Vastaus #1 : 10.05.2007 - klo:18:21 »
Tollanen olis kätevä (ystävältänikin varastettiin kannetteva autosta). Nuo ohjeet vaan näyttivät melko vaikeilta ja vielä lontoon murteella:(

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kovalevyn salaus
« Vastaus #2 : 10.05.2007 - klo:19:16 »
Mä voin kattoo jos mulla olisi tässä jossain välissä sen verran aikaa,että kääntäisin ton suomeksi. Jos aikaa on niin laitan sen sitten tonne wikiin.
Meinasin myös jossain vaiheessa vanhalla koneellani ton testata.

rob

  • Vieras
Vs: Kovalevyn salaus
« Vastaus #3 : 10.05.2007 - klo:20:16 »
Olisi todella hienoa jos nuo ohjeet saisi suomennettua ;)

tietenkin kaikista mieluisin olisi jos tulisi sellanen että asennuksen yhteydessä kysyisi asennetaako salaus vai ei ja rasti ruutuun :D

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kovalevyn salaus
« Vastaus #4 : 10.05.2007 - klo:20:55 »
Joo samaa toivon itsekkin.
Kyllä noi läppärit rupee niin yleisiä olemaan, että salaus olisi tervetullut.
Vaikka eipä sitä taida tavis käyttäjällä olla paljon salaisuuksia kovalevyllä, mutta ei minua ainakaan kiinnostaisi antaa yhtään mitään tietoa mahdolliselle varkaalle.

rob

  • Vieras
Vs: Kovalevyn salaus
« Vastaus #5 : 11.05.2007 - klo:10:32 »
No joo ei itselläkään valtiosalaisuuksia ole koneella, mutta esim valokuvat, sähköposti ja salasanat tietyille sivustoille. En haluaisi nähdä lasteni valokuvia jollain epämääräisillä sivuilla >:(