Kirjoittaja Aihe: lähiverkko suse - winukka  (Luettu 3902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rob

  • Vieras
lähiverkko suse - winukka
« : 15.05.2007 - klo:07:58 »
Eli mulla susen käyttiksellä oleva kone kiinni piuhalla langattomassa reitittimessä ja winukka kone tuolla toisessa huoneessa joka yhteydessä wlan usb sovittimella. miten saisin tehtyä näistä palikoista lähiverkon?


ps. meniköhän nyt oikealle keskustelu alueelle  ::)
« Viimeksi muokattu: 15.05.2007 - klo:08:10 kirjoittanut rob »

presidentti

  • Vieras
Vs: lähiverkko suse - winukka
« Vastaus #1 : 15.05.2007 - klo:08:32 »
Olisikohan tämä täällä parempi. Aika likeltä liippasi kyllä tuo aikaisempikin.

Mutta, katso että win koneessa on jako päällä, sitten yastin kautta määrittelet samba serverin tai clientin, riippuu kuinka päin haluat.

niinja, wintikka pitää olla muistaakseni xp pro, homessa ei muistaakseni ole jako mahdollisuutta.

rob

  • Vieras
Vs: lähiverkko suse - winukka
« Vastaus #2 : 15.05.2007 - klo:08:45 »
No voi perha.... Homehan tuo winukka on. eli homma ei onnistu mitenkään...?
No itseasiassa ei mulla hirveesti käyttöä tolle olisi ollut, olisin vain halunnut katsoa/opetella miten tuo käytännössä tapahtuu :D

presidentti

  • Vieras
Vs: lähiverkko suse - winukka
« Vastaus #3 : 15.05.2007 - klo:08:58 »
En ole varma, mutta voithan tarkistaa. Klikkaa hiiren oikealla korvalla jotain kansiota ja valitse ominaisuudet.
Jos sieltä löytyy lehti "jaa" niin sitten varmaankin onnistuu.

rob

  • Vieras
Vs: lähiverkko suse - winukka
« Vastaus #4 : 15.05.2007 - klo:11:14 »
kyllä tuosta home versiostakin tuo jaa löytyy, olisiko tuosta sambasta jotakin ohjetta?

presidentti

  • Vieras
Vs: lähiverkko suse - winukka
« Vastaus #5 : 15.05.2007 - klo:12:49 »
Olisiko tästä mitään apua? http://tweakhound.com/linux/samba/page_1.htm
Ja kyllä sen samban saa aika helposti laitettua kuntoon yastilla, itse olen sen kerran laittanut ilman ohjeita ja heittämällä meni.

rob

  • Vieras
Vs: lähiverkko suse - winukka
« Vastaus #6 : 15.05.2007 - klo:16:11 »
Kiitos linkistä, ohje on varmaan hyvä tarvii tutustua siihen ajan kanssa kun tuo englanti ei oikein suju tai pyytää kaveri vähän jelppimään suomennoksessa. olen vaan huomannut että kun tää tietotaito vähän hakusessa ja ohjeet vielä kielellä jota ei ymmärrä niin homma menee yleensä reisille ;D