Kirjoittaja Aihe: apt:n luotettavuus openSusessa  (Luettu 3910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

moro-mies

  • Vieras
apt:n luotettavuus openSusessa
« : 06.11.2007 - klo:15:14 »
Minua ei oikein miellyttänyt tämä openSusen oletuksena tuleva paketinhallinta. Jotenkin apt on kasvanut minuun kiinni  :).  Nyt tuli sitten löydettyä apt-paketti. Onkos kellään kokemuksia tästä openSusessa ja miten se yleensä tässä toimii? Ei oikein huvittaisi kuitenkaan tärvätä systeemiä tällä.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: apt:n luotettavuus openSusessa
« Vastaus #1 : 06.11.2007 - klo:15:21 »
Miten olis

Koodia: [Valitse]
zypper in paketti
?

Itse joskus kaaaaauan aikaa sitten koitin versiolla 9.X aptia ja sain sekaisin ;) tod näk sevotin.

moro-mies

  • Vieras
Vs: apt:n luotettavuus openSusessa
« Vastaus #2 : 06.11.2007 - klo:15:39 »
Miten olis

Koodia: [Valitse]
zypper in paketti
?

Itse joskus kaaaaauan aikaa sitten koitin versiolla 9.X aptia ja sain sekaisin ;) tod näk sevotin.

Joo onhan tuo zypperikin ihan OK, mutta ei se kyllä apt:tä pese oikein millään. Katsellaan ja testaillaan lisää.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: apt:n luotettavuus openSusessa
« Vastaus #3 : 06.11.2007 - klo:15:44 »
apt:tä pese oikein millään.

Totta, pakettienhallinta on susessa kyl heikkous. Smarttia moni käytti 10.1 aikaan..

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: apt:n luotettavuus openSusessa
« Vastaus #4 : 06.11.2007 - klo:15:55 »
Pakettihallinta toimii jos asennuslähteet ovat kunnossa.
Ongelmat joihin olen törmännyt 10.3:ssa (alpha0 -> Final) ovat olleet täysin itse aiheutettuja.

Smart rikkoi hienosti 64-bittisen järjestelmän, 32-bittiseen sitä saattoi suositella.(*)

Zypper toimii itselläni hyvin, harvemmin käytän YaST2 moduulia asentamiseen.

Jos haluat apt:ia kokeilla niin muista että apua ei ehkä ongelma tilanteissa helposti löydy.


(*) tämä on ehkä jo korjattu, en ole kokeillut smart:ia aikoihin.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

heikkimikael

  • Vieras
Vs: apt:n luotettavuus openSusessa
« Vastaus #5 : 07.11.2007 - klo:00:06 »
Minua ei oikein miellyttänyt tämä openSusen oletuksena tuleva paketinhallinta. Jotenkin apt on kasvanut minuun kiinni  :).  Nyt tuli sitten löydettyä apt-paketti. Onkos kellään kokemuksia tästä openSusessa ja miten se yleensä tässä toimii? Ei oikein huvittaisi kuitenkaan tärvätä systeemiä tällä.

Taannoin kokeilin tuota Suse 10.2 versioon ja meni käyttis sekaisin, uudelleen piti asennella, joten en suosittele.

Kyllä tässä uudessa 10.3 melko mukavasti mielestäni paketinhallinta toimii.

Terv. Heikki  ;)

Zey

  • Vieras
Vs: apt:n luotettavuus openSusessa
« Vastaus #6 : 07.11.2007 - klo:20:03 »
Itse asensin juuri apt:n ja synapticin opensuseen ja alustavien testailujen jälkeen ainakin toiminut ihan hyvin. Asensin käyttämällä näitä ohjeita:
http://en.opensuse.org/APT

Otin kyllä root osiosta varmuuskopion, jotta voi palauttaa tarvittaessa.