Kirjoittaja Aihe: Gnome 3  (Luettu 7020 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Gnome 3
« : 11.04.2011 - klo:16:24 »
http://www.tietokone.fi/uutiset/gnome_3_0_tuo_isot_uudistukset_linuxiin
Totahan on pakko kokeilla.  :) Suse käyttäjäthän saa ton ensimmäisten joukossa;
http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=4272.0

Poissa hate67

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Gnome 3
« Vastaus #1 : 16.04.2011 - klo:16:18 »
On aikas hyväntuntuinen , ja hyvän näköinenkin, sain jopa asenneltua sen kovalevylle ,vaikka  Live-levyllä ei ollutkaan  asennus mahdollisuutta?? miksiköhän näin??

Kunhan tää tulee varsinaiseen jakeluun ,niin KDE vaihtuu todennäköisesti tuohon....

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Gnome 3
« Vastaus #2 : 16.04.2011 - klo:20:35 »
On aikas hyväntuntuinen , ja hyvän näköinenkin, sain jopa asenneltua sen kovalevylle ,vaikka  Live-levyllä ei ollutkaan  asennus mahdollisuutta?? miksiköhän näin??

Ainakin omassa testissäni asennusohjelma(Live Installer) löytyi
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa hate67

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Gnome 3
« Vastaus #3 : 17.04.2011 - klo:08:49 »
Ok.Täytyypä katsoa uudelleen, katselin kyllä tuoltakin,eikä silmiin osunut. Taidan imuroida sen uudelleen

guest624

  • Vieras
Vs: Gnome 3
« Vastaus #4 : 22.04.2011 - klo:14:12 »
Eilen vielä opensuse-wikissä neuvottiin olematta asentamatta GNOME 3, kun se ei toimi, vaan nytpä tilanne on muuttunut.
http://en.opensuse.org/openSUSE:GNOME_3.0

Suurimpana miinuksena näin KDE-käyttäjälle on tuon verkonhallinnan rikkoontuminen, mutta pitänee silti kokeilla tuota gnomea ja vaikka siirtää verkonhallinta ifup-hallintaiseksi. Vaikuttaa lupaavalle työpöydälle.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Gnome 3
« Vastaus #5 : 23.04.2011 - klo:20:51 »
Onko kukaan kokeillut KDE:n rinnalla tuota?

guest624

  • Vieras
Vs: Gnome 3
« Vastaus #6 : 23.04.2011 - klo:21:01 »
Onko kukaan kokeillut KDE:n rinnalla tuota?

Mnä.
KDE:n verkkosovellus ei toimi, mutta jokin toimii. Netti pelaa kdessä aivan täysiä, vaikka en asettanut ifupia.

Ei taida uusi gnome olla vielä ihan valmis. Lisäksi luulen, että lupaavasta käyttöliittymästä huolimatta muokkausmahdollisuuksien puute pitää minut KDE-käyttäjänä. En millään esimerkiski löytänyt keinoa luoda pikakuvaketta joka käynnistää Operan toisena käyttäjänä (meillä on jatkuvasti minun ja rouvan selaimet auki. Kirjanmerkit, operan sähköposti sun muut käytössä) KDE:ssä luotu pikakuvake löytyy kyllä, mutta se ei toimi, vaan avaa kirjautuneen käyttäjän selaimen.
GTK3-teemaa en kyennyt vaihtamaan (oletus, ainakin  minulla on kohlo ja ruma harmaa), vaikka asensin lisäasetus-ohjelman (mikä lie nimeltään). Varsinaisessa asetusvalikossa ei ole ainuttakaan ulkonäköön vaikuttavaa asetusta. Menee minusta hieman liian pitkälle. Vai ovatko nämä vasta tulevissa versioissa?

Tuxosx

  • Vieras
Vs: Gnome 3
« Vastaus #7 : 23.04.2011 - klo:21:48 »
Eiköhän kannattaisi odotella ensin parisen kuukautta että gnomen väki saisi siitä ne "lasten" taudit pois  8).

Itse en käsitä miksi aina täytyy porukan saada koneelle sitä uusinta uutta ja sitten "naukutaan" kun se ja se ei toimi.. odottakaa nyt hyvät ihmiset hetki. Ei teillä voi noin kiire olla sehän on vain tietokone jossa pyörii linux käyttöjärjestelmä 8) 8)

guest624

  • Vieras
Vs: Gnome 3
« Vastaus #8 : 23.04.2011 - klo:22:46 »
Eiköhän kannattaisi odotella ensin parisen kuukautta että gnomen väki saisi siitä ne "lasten" taudit pois  8).

Itse en käsitä miksi aina täytyy porukan saada koneelle sitä uusinta uutta ja sitten "naukutaan" kun se ja se ei toimi.. odottakaa nyt hyvät ihmiset hetki. Ei teillä voi noin kiire olla sehän on vain tietokone jossa pyörii linux käyttöjärjestelmä 8) 8)

Eihän täällä kukaan ole naukunut?
Kysyttiin, onko kukaan kokeillut. Minä kokeilin, koska itselläni liveCD käynnistyi vain fallback-modeen ja olin kiinnostunut millainen tuo uusi gnome on. Samoin tomin KDE4.0 kanssa (joka oli paljon kehnompi!)
Kokemukseni gnome3:sta onli positiivinen sen suhteen, että uusi lähestymistapa on hieno ja potentiaalinen, mutta negatiivisiakin seikkoja löytyy.

Ainoa valituksen aiheeni on se, että gnome3:ssa on vähennetty huomattavasti mahdollisuuksia muokata työpöytää, eikä tämä johdu varhaisesta versiosta. Kyse on faktasta, jonka voi todeta vaikka katselemalla videoita gnome3.org-sivustolla. Esitin ihmettelyni, josko tilanne jää noinkin "karuksi", vai voisiko tilanne korjaantua myöhemmin.

En aio aiheesta nillittää, en vaatia enkä itkeä. Kokeilen joskus uudestaan (3.1?) ja joskus myöhemmin varmasti vielä. Tosiaankin kyse on vain tietokoneesta ja sen ohjelmista. Kritiikkiä saa esittää myös keskeneräisistä asioista, ei tämä mikään Vanhasen hallitus ole.

guest217

  • Vieras
Vs: Gnome 3
« Vastaus #9 : 03.05.2011 - klo:12:29 »
Kyllähän tää jo ihan työpöytä on . Yksi asia häiritsee 3d pelit (mulla lähinnä foobillard) lagaa. Enkä oo simppeliä konstia löytäny millä saa gnome-shellin pois päältä.


Vastaus löyty eli system settings>system info>graphigs ja sieltä pakottaa tavallisen gnomen päälle ja ei kun pelaamaan ja yhtä helposti saa takasin.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Gnome 3
« Vastaus #11 : 04.05.2011 - klo:11:13 »
Nyt on testattu. En tykkää, jää ihan sama fiilis kuin silloin kun KDE 4.0 julkaistiin.