Kirjoittaja Aihe: Streamtuner:lla soittelu ?  (Luettu 2849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Streamtuner:lla soittelu ?
« : 08.08.2008 - klo:11:38 »
Tervehdys

Olen onnistunut soittelmaan Streamtuner avulla nettiradioita pöytäkoneessa. Nyt kun yritän käynnistää uudessa kannettavassa, on asennukset kai jotenkin kesken? Mielestäni latasin tuon XMMS:n mutta herjaa edellen, kun yritän käynnistää radiota/soitinta?
---
Unable to tune in

Lapsiprosessin "xmms" käynnistäminen epäonnistui (tiedostoa tai hakemistoa ei ole).
---
Osaako joku neuvoa, miten saa nettiradiot kätevästi kuulumaan ?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Streamtuner:lla soittelu ?
« Vastaus #1 : 08.08.2008 - klo:12:21 »
Mulla teki samaa, mutta tuota xmms ohjelmaa en asentanut vaan muutin /home/käyttäjä/.streamtuner/config tiedostoon parille riville amarok ja homma toimii. Katso mitä tuolla tiedostossa lukee.

action "play-m3u" {
   command "amarok %q";
}
action "view-ghelp" {
   command "yelp %q";
}
action "view-web" {
   command "epiphany %q";
}
action "record-stream" {
   command "xterm -e streamripper %q";
}
action "play-stream" {
   command "amarok %q";
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

tupe

  • Vieras
Vs: Streamtuner:lla soittelu ?
« Vastaus #2 : 08.08.2008 - klo:12:35 »
Itse muutin Streamtunerin asetuksista xmms:n tilalle realplay:n niin toimii. Jos jotain menee pieleen niin poista /home/käyttäjä/.streamtuner hakemisto ja käynnistä Streamtuner uudelleen, niin pääset alkuasetuksiin. Realplay pitää tietysti olla asennettuna.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Streamtuner:lla soittelu ?
« Vastaus #3 : 09.08.2008 - klo:18:18 »
Kiitoksia neuvoista, niistä on varmasti susen käyttäjille apua jotka käyvät täällä.
Itse ratkasin ongemani, lisäämällä asenulähteisin Packman:nin.
Tämän jalkeen, löysin kaipaamani XMMS-soittimen? ja lisäsin sen koneelleni ja nyt pystyn kuuntelemaan kaiken maailman exottisia radioasemia ;-)
Tuota Amarok:kia en ole oikeen oppinut käyttämään? eikä ole tullut mieleen, että sitä voisi käyttää radiona?
Kiitoksia.
Kunhan rohkaistun, niin yritän kokeilla tuota ohjettasi.


Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Streamtuner:lla soittelu ?
« Vastaus #4 : 09.08.2008 - klo:19:47 »

Tuota Amarok:kia en ole oikeen oppinut käyttämään? eikä ole tullut mieleen, että sitä voisi käyttää radiona?




Tuohon amarokkiin kannattaa tutustua. Se on ehkä monipuolisin ja paras ohjelma kun musiikkisoittimesta puhutaan. Ominaisuuksia on vaikka muille jakaa ;)
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.