Kirjoittaja Aihe: kuusessa ollaan nvidia!  (Luettu 5045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sakola

  • Vieras
kuusessa ollaan nvidia!
« : 20.11.2007 - klo:21:51 »
http://en.opensuse.org/NVIDIA  asensin tuosta linkistä tuoreelle käyttikselle (opensuse 10.3) kun luvattiin "helppoa" asennusta(ei pidä uskoa kaikkea...) niinpä siis tässä ollaan:Nvidia x server setting herjaa:current settings cannot be completely apply due to one ore more of the followin reasons-location of an Xscreen has changed....
sekä sitten herjaa saa myös Sax2 osalta:3D acceleration not supported.. tässä vaiheessa käämit omassa päässä alkaa kärytä.... siis pitääkö asentaa ajurit uudelleen?miten? vai koko roska? kuka viitsisi neuvoa vanhaa naavapartaa oikealle tielle?   ::) TÄRKEIN meinasi unohtua:näyttökortti on GeForce6200 256mb ja näyttö on Samtron 75E vanha mutta hyvä crt näyttö
« Viimeksi muokattu: 20.11.2007 - klo:21:56 kirjoittanut sakola »

guest158

  • Vieras
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #1 : 20.11.2007 - klo:22:15 »
vaihda nyt perhana edes kuivat pöksyt itelles ensteks ja sitt voit jatkaa tän lukemista...

satuitko lukemaan sen asennuksen ohjeita?
nVidian asennuksen jälkeen kun Sussulle pitää kertoa myös, ett mitä ajuria nyt ois syytä käyttää, niinku täälläKIN on jo useampaankin kertaan kerrottu. Mistä se Sussu muuten tietää ketää sen pitäis 'ajeluttaa'...
joten sun pitänee (ainakin vielä pari kk sitten piti) käynnistää koneesi tekstimoodiin, joka mun mielestäni käy helpoimmin, kun boottaat koneen uudelleen ja heti siinä ekassa käynnistysruudussa tökkäät numerosta 3, niin sattumoisiin se osuu näytöllä just oikeeseen paikkaan: options ja käynnistää sun konees level3-tasolle, niin ku halutaankin - siis tekstimoodiin.

siinä sun täytyy antaa pääkäyttäjän tunnus: root ja sille asennuksen yhteydessä antamasi salasana.

ja sitt kun taas pääset kirjoittaan jotain, niin maaginen komento: sax2 -r -m 0=nvidia     jossa tuo 0 0n siis nolla eikä kirjain
ja ton jälkeen mulla kone jatkoi käynnistymistään graafiseen tilaan automatic, mutt jos ei sulla jatka, niin uusi bootti ilman kolmesten tökkimistä tai sitt numeron 5 tökkämällä (level5) sen pitäis käynnistyä graafiseen tilaan.

pidethän peukkua ;-)

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #2 : 20.11.2007 - klo:22:22 »
Itsellä Geforce 6600GT ja Nokian vanha putki - asennus täältä - http://opensuse.fi/NVIDIA_ajurit - valitsemalla vaihtoehdon uudemmille ohjaimille tuotti onnistuneen asennuksen ilman noita Nakin mainitsemia levelin vaihtoja ja komentojen kirjoittamisia - kokeile ajureiden uudelleen asennusta.         

Edit: Noita Nakin mainitsemia "loitsuja" tarvittiin 10.2 aikana - ei enää 10.3  1-click asennuksessa. Joten Nakki voisi lukea viestin tarkkaan ennenkuin vastaa ja kommentoi asiattomasti - suorastaan pilkkaa  "epätoivoista" kysyjää (eikä  per........le ensimmäistä kertaa).
« Viimeksi muokattu: 20.11.2007 - klo:22:29 kirjoittanut tiger61 »
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

sakola

  • Vieras
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #3 : 20.11.2007 - klo:22:31 »
kyllä tein juuri tuon click asennuksen(jos luit viestini kunnolla) ja siitähän toi rumba alkoi.siis arvoisa nakki:pelastit päivän ja opetit  wanhalle koiralle uuden tempun ja miten se tehdään... t naavaparta

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #4 : 20.11.2007 - klo:22:50 »
Luin viestisi kunnolla ja ymmärsin sen - kunhan vain totesin kuinka itse olin tehnyt onnistuneen asennuksen.
Hyvä, että sait Nakin ohjeilla homman kuntoon - kritiikkini ei ollut tarkoitettu "teknisiin ratkaisuihin", vaan tuohon "oheismateriaaliin", joka ainakaan minusta ei ole asiallista.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest158

  • Vieras
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #5 : 20.11.2007 - klo:23:04 »
hyvä kun auttoi!

Eikä mun sanontani ollu ilkeilyks lainkaan tarkoitettu. Uskoin kirjoittelevani oikeinkin leppoisasti - siis vapaamuotoisella tavalla.
Mä nyt vaan oon ollu aikuisten kanssa ennenkin tekemisissä. Ja ehken mun kielenkäyttöni on ronskimpaa tms

Tiikerille: En uudella lukemisellanikaan havainnut tekstissäni mitään loukkaavaa
jos et tosiaan ymmärtänyt 'kuivia pöksyjä ...' huumoriksi, niin irrota vähän ...edes pipo päästäs
...kysyjä kertoi olleensa 'kusessa' - aah - sorry se olikin kuusessa - eli olis pitäny sanoo, ett "tuu alas sieltä puusta ;-)"

niin se tiger vaan on, ett joskus vanhatkin neuvot on parempia kuin uudet, jos vaan toistaa omaa tekemistään, tietämättä miten homma oikeesti kuuluu tehdä... sorry.
Päivitys onnistuu suoraan graafisessa tilassa, mutt uus ajurin asennus ei. Ja näyttö pitää saada ns vga-tilaan (vesa).
Mä oon touhunnu näiden kanssa dosista alkaen ja vaihtanu näytönohjaimia ennenkin ja useammassakin käyttiksessä.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #6 : 21.11.2007 - klo:02:05 »
Päivitys onnistuu suoraan graafisessa tilassa, mutt uus ajurin asennus ei. Ja näyttö pitää saada ns vga-tilaan (vesa).

[Offtopic]
Toivottavasti minulla on pipo riittävän kireällä, kun suoritan pilkun lähempää tarkastelua. Vesa-tilat ei välttämättä ole vga-tilaloja vaan VESA-tilaloja.
VGA tila on 640x480,16c, mutta toi vesa-tila on Vesa-standardi tiloista, jotka katavat 800x600 tiloja ja sen ylikin. Varmasti tämän tiesitkin, jos koodasit DOS:silla grafiikkaa yli VGA-tilojen. Semmoinen käytännön ero niillä on, että VGA-tiloja ohjelmoidessa ohjelmoitiin suoraan out ja in - portteja ja muistipaikkoja, ja vain grafiikka-tila laitettaan keskeytyksillä, mutta VESA-tiloissa käytettään keskeytyksiä myös muistisivujen vaihtamiseen. Siis mikäli DOS-ajasta muistan oikein.

Vesan kotisivutkin google löysi:
http://www.vesa.org/Organization/index.htm
Wikipedian sivu VGA:sta
http://fi.wikipedia.org/wiki/VGA
[/OffTopic]

guest158

  • Vieras
Vs: kuusessa ollaan nvidia!
« Vastaus #7 : 21.11.2007 - klo:11:07 »
Pipostasi en tiedä, mutta tarkennuksesi oli aivan OK! - hyvä ja asiallinen. Käytin VGA- ja VESA-nimityksiä turhan väljästi.