Kirjoittaja Aihe: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?  (Luettu 7032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« : 28.04.2011 - klo:05:02 »
Millä softalla olis hyvä tehdä tälläsiä mainospätkiä http://www.youtube.com/watch?v=pv7NM51m9Ec
Eli kuvaa, musiikkia, animaatioita yms.

Tuxosx

  • Vieras
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #1 : 28.04.2011 - klo:06:09 »
Millä softalla olis hyvä tehdä tälläsiä mainospätkiä http://www.youtube.com/watch?v=pv7NM51m9Ec
Eli kuvaa, musiikkia, animaatioita yms.

Imagination:lla olen aikaisemmin itse tehnyt, mutta suse:n versio 3.0-r1 ei toimi ainakaan meikäläisellä..

http://imagination.sourceforge.net/

Tässä jo aikaisempi viesti asiastani.. http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=4284.0

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #2 : 28.04.2011 - klo:06:41 »


Imagination:lla olen aikaisemmin itse tehnyt, mutta suse:n versio 3.0-r1 ei toimi ainakaan meikäläisellä..


Piti testata ja minulla tuo näyttää toimivan.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #3 : 28.04.2011 - klo:13:44 »
Loistavasti ajotettu kysymys :D

Oon viimepäivät mietiskelly tunnuspätkään videoilleni ja nyt on siihen sopiva ohjelma :)

Enää puuttuu luovuus jolla tunnarin sais aikaan :D

Niin, senverran kokeilin että ei kuvan lisäämisestä kaatunu. Käytössä 11.4 64Bt ja Kde 4.6.00 (4.6.0) "release 6"
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Tuxosx

  • Vieras
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #4 : 28.04.2011 - klo:21:10 »
En tiedä mistäköhän johtuu että ohjelma kaatuu välittömästi, kun yrittää lisätä kuvia :o :o

Muuten ohjelma on aivan loistava ainakin Debian puolella 8)

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #5 : 29.04.2011 - klo:13:15 »
Antaako se mitään herjaa jos konsolista käynnistää? Vois sen perusteella täällä viisaat nähä aiheuttajan.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #6 : 29.04.2011 - klo:16:47 »
Tosi hyvä ohjelma. Vielä kun keksis mitä sillä tekis, niin aina parempi ;D
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Tuxosx

  • Vieras
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #7 : 29.04.2011 - klo:18:04 »
Antaako se mitään herjaa jos konsolista käynnistää? Vois sen perusteella täällä viisaat nähä aiheuttajan.

Siinäpä se ongelma onkin kun se ei anna minkäänlaista virheilmoitusta päätteellä :o Olen tässä jo poistanut sen kertaalleen ja asentanut sen uudestaan ja aivan sama juttu. Enkä usko että se kaatuminen johtuu siitä että käytän työpöytänä tuota LXDE:tä, joka on muuten mainio ja todella nopea 8)

Tuxosx

  • Vieras
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #8 : 29.04.2011 - klo:18:24 »
Asiasta ihan toiseen eli yksi ohjelma on kanssa jolla pystyy tekemään omia "mainospätkiä" on openshot video editori http://www.openshot.org/ Itse olen sillä kanssa räveltänyt noita mainospätkiä ja porukka on ollut tyytyväisiä 8)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #9 : 29.04.2011 - klo:19:45 »
Löytyy myös paketinhallinnasta. Jos KDE:tä käyttää niin mukaan tulee sitten parisataa megaa muuta kamaa.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #10 : 29.04.2011 - klo:19:56 »
Siinäpä se ongelma onkin kun se ei anna minkäänlaista virheilmoitusta päätteellä :o Olen tässä jo poistanut sen kertaalleen ja asentanut sen uudestaan ja aivan sama juttu.

Ohjelman poistaminen ei hyödytä, jos ei samalla poista myös ohjelman luomia asetustiedostoja.

komennolla:
Koodia: [Valitse]
strace imaginationsaattaa löytää syyn ongelmaan()
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Tuxosx

  • Vieras
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #11 : 01.05.2011 - klo:09:04 »
Eihän tämäkään ratkaisu aivan "viisasta" ollut, mutta asensin koko sussun uudestaan ja avo't Imagination alkoi meikäläiselläkin toimimaan kunnolla :)

Tarvii vapun kunniaksi tehdä muutama "mainospätkä"

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #12 : 14.05.2011 - klo:17:42 »
Openshotilla väsäsin videoilleni tunnaria ja vaikuttas muutenkin olevan ok ohjelma. Tai oli siihen asti kunnes tallensin tekeleeni. Ohjelma kaatui ja tämän jälkeen on kaatunut jo ennenkuin kerkee kunnolla edes aukeamaan. Tuntuu miulla kiukuttelevan kaikki videoiden editointii liittyvät ohjelmat  :-\

Poistin openshotin ja sen asetuskansion ja asensin sitten uudestaan. Ei auttanu ei. Alla herja minkä antaa kun konsolista käynnistää. Suse on 11.4 64bt versio ja käytössä Kde mikä tulee asennuksen mukana.

Koodia: [Valitse]
rosmo@linux-kn6j:~> openshot
--------------------------------
   OpenShot (version 1.3.0)
--------------------------------
Process no longer exists: 8781.  Creating new pid lock file.
/usr/lib/python2.7/site-packages/openshot/windows/SimpleGtkBuilderApp.py:32: Warning: g_hash_table_insert_internal: assertion `hash_table != NULL' failed
  self.builder.add_from_file(path)
state saved
**
Gtk:ERROR:gtkrecentmanager.c:1942:get_icon_fallback: assertion failed: (retval != NULL)
Keskeytetty
rosmo@linux-kn6j:~>
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

guest1014

  • Vieras
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #13 : 14.05.2011 - klo:23:19 »
Openshotilla väsäsin videoilleni tunnaria ja vaikuttas muutenkin olevan ok ohjelma. Tai oli siihen asti kunnes tallensin tekeleeni. Ohjelma kaatui ja tämän jälkeen on kaatunut jo ennenkuin kerkee kunnolla edes aukeamaan. Tuntuu miulla kiukuttelevan kaikki videoiden editointii liittyvät ohjelmat  :-\

Poistin openshotin ja sen asetuskansion ja asensin sitten uudestaan. Ei auttanu ei. Alla herja minkä antaa kun konsolista käynnistää. Suse on 11.4 64bt versio ja käytössä Kde mikä tulee asennuksen mukana.


Poista OpenShot, ja nimeä myös kotihakemistossa piilotiedostona oleva .openshot hakemisto eri nimellä ja asenna sitten OpenShot uudestaan.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mainos pätkien tekoon hyvä softa?
« Vastaus #14 : 15.05.2011 - klo:12:42 »
Openshotilla väsäsin videoilleni tunnaria ja vaikuttas muutenkin olevan ok ohjelma. Tai oli siihen asti kunnes tallensin tekeleeni. Ohjelma kaatui ja tämän jälkeen on kaatunut jo ennenkuin kerkee kunnolla edes aukeamaan. Tuntuu miulla kiukuttelevan kaikki videoiden editointii liittyvät ohjelmat  :-\

Poistin openshotin ja sen asetuskansion ja asensin sitten uudestaan. Ei auttanu ei. Alla herja minkä antaa kun konsolista käynnistää. Suse on 11.4 64bt versio ja käytössä Kde mikä tulee asennuksen mukana.


Poista OpenShot, ja nimeä myös kotihakemistossa piilotiedostona oleva .openshot hakemisto eri nimellä ja asenna sitten OpenShot uudestaan.

Kuten edellä mainitsin, se ei auttanut mitä kyllä ihmettelen.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."