Kirjoittaja Aihe: Turha topicci, mutta... Kerro personallisesta tietokoneen käytöstäsi  (Luettu 2562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Omaatko jonkun tietokoneen käyttöön liittyvän tavan jota muut pitävät outona, tai vähintäänkin persoonallisena.

Itse käytän kahta hiirtä yhtäaikaa, ja se kyllä aiheuttaa kummastusta.

Hiiret on pallohiiriä(pallo yläpuolella) ja toisesta olen modannut painikkeiden piuhat ristiin. Eli se on ns. pysyvästi vasenkätinen, ilman että pitää muuttaa koneelta asetuksia. Suosittelen modausta niille joilla on sekä vasen- että oikeakätisiä käyttäjiä samalla koneella.

Itse olen ummikko oikeakätinen, joka tarkottaa sitä että pitää pyytää vaimo pyyhkimään jos oikea on vaikkapa kipsattu.
Käytän hiiren liikutteluun oikeaa kättä ja painan painikkeita vasemmalla. Olen päätynyt tähän tapaan staattisesta jännityksestä kipeytyneen käden takia. Aluksi outoa, mutta mahdollistaa erittäin rennot kädet.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Ei mitään varsinaista outoo mulla. Jotkut sukulaiset tosin pitää mua outona kun käytän Linuxia kun ei sillä voi tehdä oikein mitään. Oon sanonu että sen vuoksi sopii mulle kun oon niin laiska tekeen mitään ;D
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Hyvä että kerroit! Hitto mie oon 5v piirrelly kuvia, ko en oo tienny et niitä ei voi tehä  8)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

vms100

  • Vieras
Oman Quake2 Modin tekeminen ja winellä pelaaminen, tiedon haku ja muutenkin c++:saa

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1433
  • Sukupuoli: Nainen
Kaipa ne minua erikoisena pitää, kun täti tässä iässä hommasi kotiin linuxin. Ja mitä hiireen tulee, niin aikoinaan (kun vielä offiississa sai poltaa tupakkaa) opettelin hiiren käytön vasemmalla kädella (nytkin on hiiri vasemalla), vaikka olen täysin oikeakätinen. Nyt sitten voin toisinaan töissä (tilanteen vaatiessa) pyöritellä hiiriä molemmilla käsillä. Ja sekös ihmettää nuorempaa porukkaa  ;D

Edit: töissä on käytössä yhtäaikaa 2 läppäriä ja 2 tornia ja kaikki wintoosia ... :(
« Viimeksi muokattu: 07.10.2008 - klo:19:16 kirjoittanut RaijaR »
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...