Kirjoittaja Aihe: Ongelma Kpowersave:n kanssa  (Luettu 2738 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cronos

  • Vieras
Ongelma Kpowersave:n kanssa
« : 18.01.2007 - klo:17:55 »
Tuli täysin yllättäen ongelmia ton kpowersave kanssa.
Aluksi susen käynnistyessä tuli 2 kertaa ilmoitus kpowersaven kaatumisesta mutta en ehtinyt kummallakaan kertaa lukemaa (enkä ottaa talteen sitä ilmoitusta, oli kauhia kiire..)
Nyt ei tule mitää kaatumis ilmoituksia enään ja se näyttää olevan käynnissä, mutta se ei ilmeisesti toimi.

Ainakaan se ei suostu kirveelläkään laittamaan näyttöä valmiustilaan, mikä kyllä haittaa todella paljon..
Muista ongelmista en sitten tiedä, huomasin vain tuon tänään.
Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa tässä jotenkin.

Jälleen kerran vähän offtopic mutta olen nyt käyttänyt tätä opensuse 10.2 siitä asti kun se tuli ja vaikka pidänkin tästä todella paljon niin muutamia ärsyttäviä ongelmia tämän kanssa on tullut.
Esim. en saa 3d kiihdytystä mitenkään käyttöön Nvidia geforce 6200 näytönohjaimellani, muiden linuxien kanssa siinä ei ole ollut ongelmia. En voi sille mitään mutta olen jäänyt kaipaamaan läpinäkyvyyttä johon totuin kubuntun kanssa..
http://www.kotoistaminen.novell.fi/forum/index.php?topic=188.0

digakam:n päivitys
http://www.kotoistaminen.novell.fi/forum/index.php?topic=265.0

Sekä muita pienempiä ongelmia, esim kopete ei jostain syystä suostu aina ottamaan vastaan kaikkia tiedostoja jos joku yrittää lähettää, Amsn jää jumiin kun joku on lähettänyt yli 5 tiedostoa.noi ovat nyt pikku vikoja mutta jossain tilanteissa ärsyttäviä.

Vielä en suostu luovuttamaan ja vaihtamaan opensusea muuhun kun tästä kerran muuten pidän aika paljon.
Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa tuon kpowersaven ja 3d kiihdytyksen kanssa, ne ovat pahimmat ongelmat. Tarjoan vaikka pulla kahvit ongelman ratkaisijalle  :D


juippis

  • Vieras
Vs: Ongelma Kpowersave:n kanssa
« Vastaus #1 : 19.01.2007 - klo:09:14 »
Mitäs repoja sinulla on käytössäsi? Jotain noita ylimääräisiä KDE-repoja, josta tulee uusinta uutta? KDE 3.5.6 taitaa muuten löytyä jo sieltä. Niin ja minkälainen monitori (ilmeisesti LCD kun minullakin oli ongelmia LCD:n ja virransäästötilan kanssa, nyt toimii [gnome-power-manager]). Niin ja jos et käytä uusinta uutta, kokeile asentaa sieltä vain kpowersave.

Katson tuota nvidia-ongelmaa toisessa threadissa.

Kopeteen ja DigiKamiin en osaa sanoa mitään.

cronos

  • Vieras
Vs: Ongelma Kpowersave:n kanssa
« Vastaus #2 : 20.01.2007 - klo:14:05 »
Itse asiassa mulla ei ole ollut kovin hirveästi ylimääräisiä repoja käytössä. lähinnä packman. (täytyisi varmaan laittaa noi kde repot käyttöön ja asentaa uusi kpowersave)

mutta nyt jostain syystä kpowersave on alkanut taas toimimaan ilman että tein yhtään mitään. ei ihan täysin mutta jotenkuten.
Nyt virransäästötila taas toimii, vain sillä edelletyksellä että jos muutan sitä odotus aikaa niin joudun boottaa koneen ennen kun uudet asetukset tulevat toimintaan. Eli se ei jostain syystä osaa muuttaa asetuksia suoraan lennosta.  Parempi tämäkin silti kun ettei lainkaan toimisi, eikä sitä aikaa tarvi enään muuttaa kun kerran nyt sain sen asetettua. niin ja lcd mullakin on.