Kirjoittaja Aihe: Firefoxin päivitykset  (Luettu 5959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest158

  • Vieras
Firefoxin päivitykset
« : 13.11.2008 - klo:11:47 »
Eilen tuli jakoon FireFoxin 3.0.4-versio ...päivitys.
Tänään luin, ett se korjaa joukon kriittisiksi luokiteltuja virheitä. OK
Mutt mikähän ruksi multa on jäänyt tökkäämättä, kun nuo päivitykset ei tuu mulle automatic, vaan vaativat omaa aktiivisuuttani?
Ei silti, ett se mulle ois mikään ongelma, kun muutenkin oikein haen päivityksiä, mutt jotenkin musta tuntuu, ett kaikki muut tuskin näin menettelevät. Monethan VAAN käyttää tietokonetta.
...Kuka kiroten kuka nauttien... riippunee osaamisesta ja innostuksesta, tms.

Vinkkaripuolella tuo automaatio lie toimii kyllä.

Mull on ruksi - ei automaagipäivityksessä, vaan 'kysy, mitä tehdään, kun päivitys löytyy' -kohdassa

...ei kysy - eikä sitt ilmeisesti löydä(kään?)...
mutt onneks minä vanha puolisokee, kierosilmä löydän noita itte.


Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #1 : 13.11.2008 - klo:13:46 »
Vinkkaripuolella tuo automaatio lie toimii kyllä.
Vinkkkaripuolella Firefox joutuu itse huolehtimaan päivityksistä, Linux puolella sen tekee pakettienhallinta. Jos en ihan väärässä ole, on ihan  sama mitä siinä Firefoxin ruksissa on, koska pakettienhallinta tarkastaa uudet versiot joka tapauksessa. Mulla ainakin k.o kohta on Firefoxin asetuksissa harmaana, joten sitä valintaa ei voi edes muuttaa.

guest158

  • Vieras
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #2 : 13.11.2008 - klo:13:53 »
ai hoitaako? ei meillä ainakaan mihinkään firman koneeseen oo kertaakaan tullu ko päivitystä, paitsi joskus aikojen kuluttua kenties ...oon muistavanani et oisin saattanut moisen havainnon tehdä. Ja siksi täällä sitä kyselen.

Nytkään tähän koneeseen (vanha Sussu, 10.2) ei moista näkynyt - ei eilistä eikä tän päiväistä.

Katon vielä ton uuden, vasta käyttöön tulevan, oisko siihen tullu joko uutta tai ilmoitusta uudesta. hetki pieni... palaan kohta asiaan, siirryttyäni sille koneelle


Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #3 : 13.11.2008 - klo:13:54 »
ai hoitaako?


Pitäs hoitaa. Eri asia on onko k.o päivytys tuotu sussun repoihin. Firefox ei sitä ainakaan tee susessa. Toi Firefoxin oma päivityshaku on tosiaan vinkkupuolen toiminto (paitsi liitännäisiin) joka hakee uuden paketin Firefoxin servulta asennettavaksi jos on tarjolla. Sussussahan päivitys tulee omista repoista.

guest158

  • Vieras
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #4 : 13.11.2008 - klo:14:01 »
niin pitäis munkin mielestäni, ainakin niin antavat ymmärtää ja jopa uskottelevat (?)
Mutt eipä ilmotusta - saati päivitystä näy selaimessa...

Täältä sen toki löytää ja monet muutkin kuin minä on tän laittanu päivityslähteekseen toivottavasti: http://download.opensuse.org/repositories/mozilla/openSUSE_11.0/x86_64/

Joten nyt sitt päivittään myös tää kone, niinkuin äsken tuo 'vanha-rouva' ...se kohta entinen Sussuni ;)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #5 : 13.11.2008 - klo:14:02 »
Ok, eli "ongelma" on nyt vaan se että uutta pakettia ei ole tuotu päivytysrepoihin vielä. Siitä voi lähettää kritiikkiä repon ylläpitäjille jos haluaa, opensuse.fi yhteisö ei huolehdi päivitysrepojen ylläpidosta ;)

guest158

  • Vieras
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #6 : 13.11.2008 - klo:14:12 »
tiedoksi siis muillekin, jotka haluatte harrastaa 'turvasurffia' ;)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Firefoxin päivitykset
« Vastaus #7 : 13.11.2008 - klo:15:08 »
Joo, pitäsköhän vaihtaa Windowssiin kun siellä on nää tietoturvajustkat paremmin hoidossa ;)