Kirjoittaja Aihe: SuSe 11.0  (Luettu 2639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

klaus

  • Vieras
SuSe 11.0
« : 24.06.2008 - klo:08:32 »
Hei! onko tietoa tälläisestä ongelmasta,hiiren nuolen päällevienti rikkoo allaolevan tekstin tai muun esim.palkin.Erittäin hankala vaikka Yast:n käytössä,kun nuolen allaoleva teksti tai sympoli hajoaa jopa lukukelvottomaksi.Tätä ei ilmennyt 10.2 ei myöskään esim.Ubuntulla.Nyt tämä estää SuSen käyttöönoton jollei löydy ratkaisua tähän pulmaan.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: SuSe 11.0
« Vastaus #1 : 24.06.2008 - klo:08:53 »
mikä on näytön ohjaimesi? Oletko asentanut sille ajuria vai käytätkö vesa-ajuria?

Mikä työpöytä käytössä KDEx, GNOME vai joku muu.

klaus

  • Vieras
Vs: SuSe 11.0
« Vastaus #2 : 24.06.2008 - klo:19:15 »
Moi! olen kokeillut molemmilla työpöydillä sama tulos hiiren peräänkin jää jälkiä.
 Näytönohjain on integroitu,kone noin 3 vuotta vanha,nyt Debiania käyttäessäni ei mitään ongelmaa.
Kyllä nyt uudessa SuSessa täytyy olla virhe jossakin,koska tätä ei koskaan ole ilmennyt eri Linus-distroja kokeillessani.

MikP

  • Vieras
Vs: SuSe 11.0
« Vastaus #3 : 24.06.2008 - klo:20:45 »
Ongelmat saattavat ilmaantua vasta kun näyttötehosteet on otettu käyttöön. Debian ei moisia härpäkkeitä ainakaan automaagisesti tarjoa. Kokeile poistaa näyttötehosteet, jos ongelma selviäisi sillä.  Esimerkiksi mun integroitu VIA KT400 toimi ihan ok, kunnes KDE 4:n myötä mikään ei enää toiminut. Vika oli kuitenkin kaikille jakeluille yhteisessä xorgissa, kde3 tai gnome eivät vaan ilmeiesti yritä repiä kortista kaikkea irti. Piti tämän takia ostaa NVIDIAn erillinen näyttökortti. No enpä käytä tälläkään hetkellä uutta KDE:tä, mutta se taas on oma tarinansa.  8)

Nyt pitäisi tietää, mikä piirisarja siinä sun integroidussa näytönohjaimessa on. Jos tietäisi emolevyn, sekin auttaisi. Kokeilepa päätteessä roottina seuraavaa (eli ensin tietty su): (EDIT:tämä taitaa näyttää vain erilliset näyttökortit?)

lspci | grep VGA

Seuraavaksi katsotaan, mikä ajuri on käytössä:

grep  -i driver /etc/X11/xorg.conf

Mulla näköjään tuon integroidun piirin saa havaittua edelleen, vaikka on myös erillinen näyttis, kun komentaa:

dmesg | grep Detected



klaus

  • Vieras
Vs: SuSe 11.0
« Vastaus #4 : 25.06.2008 - klo:14:28 »
Kiitos vastauksista,asensin DVD:ltä KDE3 työpöydän ongelmat poistui.