Kirjoittaja Aihe: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu  (Luettu 10056 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu
« Vastaus #20 : 06.11.2008 - klo:09:44 »
Edellisten viestien komentojen lisäksi ajoin roottina komennon sax2 -m 0=vesa . Ei auttanut. Sitten ajoin vielä sax2 -l . Lopputulos oli tästäkin komennosta, että X ei noussut ylös. Komentorivillä luki lopuksi (koodia):

Fatal server error: Server is already active
Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 keygiving up
xinit: Resource temporarily unavailable (errno 11): unable to connect to X server
xinit: No such process (errno 3): Server error



Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu
« Vastaus #21 : 08.11.2008 - klo:11:48 »
Minulla on vielä vanhemmassa koneessa MSI:n FX5200-TD128LF näytönohjain. Se löytyy myös openSuse 11 yhteensopivien nVidian näytönohjainten luettelosta. Voisin vaihtaa sen sopimattomaksi osoittautuneen nVidia GeForce 6200:n tilalle ennen koko käyttiksen uudelleenasennusta. Onko ensin mainitusta näytönohjaimesta ja yhteensopivuudesta kokemuksia?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu
« Vastaus #22 : 08.11.2008 - klo:12:02 »
Minulla on vielä vanhemmassa koneessa MSI:n FX5200-TD128LF näytönohjain. Se löytyy myös openSuse 11 yhteensopivien nVidian näytönohjainten luettelosta. Voisin vaihtaa sen sopimattomaksi osoittautuneen nVidia GeForce 6200:n tilalle ennen koko käyttiksen uudelleenasennusta. Onko ensin mainitusta näytönohjaimesta ja yhteensopivuudesta kokemuksia?

Eikös tuo sama kuin GeForce FX 5200. Tämä ainakin toimii itsellä.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu
« Vastaus #23 : 08.11.2008 - klo:12:06 »
Eikös tuo sama kuin GeForce FX 5200. Tämä ainakin toimii itsellä.

Minun mielestäni kyseessä on sama grafiikkapiiri. Kiitos tiedosta  :D  Kokeilen sitä seuraavaksi.

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu
« Vastaus #24 : 15.11.2008 - klo:18:24 »
Kokeilin MSI:n FX 5200 näytönohjainta huonolla menestyksellä. Sain testausta varten koekäyttöön PNY GeForce 6200 256MB näytönohjaimen. Asensin sen koneeseeni ja asensin uudelleen openSusen. Käyttöjärjestelmä nousi pystyyn normaalisti. Sitten aloitin lisäsin repot ja aloitin päivityksen. Ytimen ja näytönohjaimen päivityksen jälkeen kone piti käynnistää uudelleen. Pääsin kirjautumisikkunaan normaalisti. Mutta kirjautumisen jälkeen käynnistyminen pysähtyi jälleen samalla tavalla kuin kahden edellisen näytönohjaimen kanssa. Nyt näyttää siltä, että minun koneeni laiteympäristössä ei toimi GeForce FX 5200 eikä kahden eri valmistajan GeForce 6200.
Olen nyt siinä tilanteessa, että minun täytynee luopua openSusesta tässä koneessa.

Laama

  • Vieras
Vs: Vielä kerran Nvidiasta- Ratkaistu
« Vastaus #25 : 20.11.2008 - klo:21:22 »
Nyt näyttää siltä, että minun koneeni laiteympäristössä ei toimi GeForce FX 5200 eikä kahden eri valmistajan GeForce 6200.
Olen nyt siinä tilanteessa, että minun täytynee luopua openSusesta tässä koneessa.

                              Terve
Itse olen kokeillut OpenSuSea koneeseeni mutta Nvidia ei vaan luonnista.Onko tämä GF 6600 SLI:nä liian eksoottinen vai mikä ? Viitsisi ruveta repimään piuhoja ja vesiblokkeja irti.............
Ubuntu kaatuu jo ekalle sekunnille eli ei pääse edes alkuun.

Olisiko jossain juttua SLI-ohjaimen kanssa asennuksesta?

Tai sitten jatketaan Vistan kanssa vaan. Olisi kiva katsoa josko oppisi tuota toista järjestelmää ja saada kokemuksia. Kunhan asentuisi.

Laama