Kirjoittaja Aihe: nvidia 8800 gts:n ajurit SuSe:n ???  (Luettu 2854 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

habannaama

  • Vieras
nvidia 8800 gts:n ajurit SuSe:n ???
« : 17.10.2007 - klo:21:24 »
Olisiko joku niin ystävällinen, että selittäisi KYLLIN SEIKKAPERÄISESTI, ilman nörttikieltä,
miten tällainen umpitampio saa asennettua SuSe:n 8800gts:n ajurit ! ? ! ? ! ?
Olisin todella kiitollinen tiedoista, jotta saisin heivattua vihdoin tämän Windowsin vex  ;)
Jos oikein mail:na vielä mulle viitsisi ohjeet....
harry.raja-alho@elisanet.fi

guest141

  • Vieras
Vs: nvidia 8800 gts:n ajurit SuSe:n ???
« Vastaus #1 : 17.10.2007 - klo:21:49 »
Lueppas tuo ohje jos auttaisi tarpeeksi selvästi ;)

http://opensuse.fi/NVIDIA_ajurit

guest158

  • Vieras
Vs: nvidia 8800 gts:n ajurit SuSe:n ???
« Vastaus #2 : 18.10.2007 - klo:08:59 »
käynee se varmaan noinkin, mutt mä oon jo niin vanha, ett asentelen näitä 'perinteisemmällä' ja ehken helpommallakin tavalla ...ylenpalttisesta laiskuudestani johtuen...

eli:
- Yastiin asennuslähteeksi edellä kerrotun mukaisesti nvidian latausosoite
- josta Yastilla lataat paketin koneellesi
- ja klikkaat tullutta rpm-kuvaketta oikealla hiiren nappulalla ja valitset toiminnot -> asenna Yastilla
...kestää jonkun aikaa kun kone ruksuttaa...

Asennus sinänsä on näin valmis, MUTT ajurin 'olemassaolo' pitää vielä kertoa Sussulle eli
kirjoita pääkäyttäjänä (root) komento sax2 -r -m 0=nvidia    (jossa tuo 0 on siis nolla eikä mikään kirjain)

HUOM! tuo komento sun PITÄÄ kirjoittaa ns tekstilassa (level 3)!
Siihen ei riitä graafisen X:n sammuttaminen! vaikka täälläkin niin lie toistuvastikin infottu, vaan (helpoin tapa)
- boottaa koneesi ja ekan käynnistyskuvan kohdalla kirjoita optio-riville numero 3, jolloin Sussu käynnistyy vaadittuun tekstitilaan
....kestää jonkun aikaa kun kone ruksuttaa... ja pysähtyy sitt aikanaan
- se kaipaa tietoa kukas mahdatkaan olla? (ainakaan mun kone ei oo vuosien starttailuista huolimatta oppinu tunnistaan mua)
- kirjoitat siihen siis root
sitt se kysyy ko paakäyttäjän salasanaa, jonkas pläjäytät sen naamalle
ja sitt komennat tuon yllä kerrotun komennon
- sax2 -r -m 0=nvidia

eikäs sitt muuta
koneesi todennäköisesti (ainakin mun ja parin muun) vaihtaa automaafisesti graafiseen tilaan ja voit alkaa hommiisi ;-)

jos ei, niin kait sun täytyy startata graafinen tila kirjoittamalla komentokehotteeseen startx tai buuttaat koneen ja voit varmuuden vuoksi tökätä siihen optioriville numeron 5

OK - näin minä taas tän 10.3:n Sussun kanssa pelehdin ;-)


Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: nvidia 8800 gts:n ajurit SuSe:n ???
« Vastaus #3 : 18.10.2007 - klo:10:53 »
Pitäisi tunnistua ajurit ihan yastin näyttöasetuksilla (käyttää saxia) ajurin asennuksen jälkeen.

Poissa mikko1200

  • Jäsen
  • Viestejä: 274
Vs: nvidia 8800 gts:n ajurit SuSe:n ???
« Vastaus #4 : 18.10.2007 - klo:12:29 »
Aikiaisemmin (10.2) ainakin onnistui juuri noin helposti. Myös 10.3 otti 3D-tuen käyttöön ihan tosta vaan kun asensi nVidian ajurin. Vähän oli kyllä ongelmia alkuun saada käyttöön muutakin kuin 16 bittiset värit. Samoin tein havainnon että nVidian mainos hävisi X:n käynnistymisen yhteydestä. Kuuluisiko sitä enää ollakaan? En sitä sinällään mihinkään tarvitse, jäin vain ihmettelemään sen puuttumista.
openSUSE Leap 15.2 64bit/KDE - Win 10 64bit -MacOS 10.13
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K - 16Gb RAM - GeForce 1050Ti - Asus Xonar D1