Kirjoittaja Aihe: Kde4 käyttöön?  (Luettu 3110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karmajouppi

  • Vieras
Kde4 käyttöön?
« : 09.11.2007 - klo:13:40 »
Minulla on siis sussu10.3 asennettuna gnome-työpöydällä...asentalin tuolta lähteistä kde4 paketit, mutta miten ne saa käyttöön? Jostain luin että kirjautuu ulos ja sisäänkirjauksessa olisi valittava kde. Mutta ei minulla tule sellaista? Vai olisiko pitänyt kde valita jo asennuksen aikana..

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kde4 käyttöön?
« Vastaus #1 : 09.11.2007 - klo:15:35 »
Kyllä se KDE pitää olla asennettuna.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

karmajouppi

  • Vieras
Vs: 3D tila
« Vastaus #2 : 09.11.2007 - klo:16:01 »
Ok. Jostain vain ymmärsin että vaikka asentaessa valitsee jommankumman(Gnome,KDE), niin myöhemmin tätä voi vaihtaa tms..?Varmaan jostain 3kotimaisen kielisestä asennusvideosta kuulin väärin... 8)  Mutta toisenlainen kysmys: Kun laitan 3D tehosteet päälle, katoaa oikean yläkulman ikkunoinnissa nuo rasti, viiva ja neliö..perustilassa ne ovat siellä. Onko tämä oletuksena? Nvidia 6200- kortti on minulla.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Kde4 käyttöön?
« Vastaus #3 : 09.11.2007 - klo:16:22 »
Minulla on siis sussu10.3 asennettuna gnome-työpöydällä...asentalin tuolta lähteistä kde4 paketit, mutta miten ne saa käyttöön? Jostain luin että kirjautuu ulos ja sisäänkirjauksessa olisi valittava kde. Mutta ei minulla tule sellaista? Vai olisiko pitänyt kde valita jo asennuksen aikana..

En valitettavasti muista miten tuo toimi gdm:n kanssa mutta kdm antaa valita käytettävän työpöytäympäristön.

Tee näin, avaa YaST2 -> Järjestelmä -> /etc/sysconfig-muokkain täältä Desktop -> Display manager -> DISPLAYMANAGER vaihda tähän arvoksi kdm tallenna muutos painamalla Valmis

Kirjaudu ulos ja kokeile valita KDE4 preview

Tuohon 3D juttuun, asenna Compiz-fusion-icon
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

karmajouppi

  • Vieras
Vs: Kde4 käyttöön?
« Vastaus #4 : 09.11.2007 - klo:16:56 »
Jep. Kiitos kokeillaanpa noita :)