Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Asennus ja käyttö / Pager ei tule näkyväksi palkkiin? [RATKAISTU]
« Uusin viesti kirjoittanut raimo-2 01.04.2024 - klo:06:00 »
Huomenta :D

Tumbleweed ja Plasma 6.0.3: työpöydät ei tule näkyväksi palkkiin,
Pager piileskelee vaikka on asennettu. Onko tämä bugi, vai enkö minä vaan osaa käyttää
tätä härveliä? Työpöydät on yksi hyvä lisuke 1 pöytäisen orvon kaveiksi.
Eli olen asentanut Pagerin ja se näkyy asennustilassa, mutta kun palaa normaalitilaan se menee piiloon.
Asetuksista en ole löytänyt apua. Varmaan pitäisi tehdä 2. työpöytä, ehkä se Pager sitten tulisi näkyväksi?
Mutta kun en osaa.
52
Turvallisuus ja laitteisto / Vs: Takaovi
« Uusin viesti kirjoittanut Ruutiukko 30.03.2024 - klo:23:20 »
Minä en tästä ymmärtänyt yhtään mitään. Miten tarkistan onko minulle tupsahtanut tämä ohjelma?

Jos olet viimeisen kuukauden aikana päivittänyt Tumbleweed jakelua niin sinullakin on/oli kyseinen takaovi. Sen voi tarkistaa ihan normikäyttäjänä komennolla rpm -q liblzma5

Vastauksen pitäisi olla (Tumbleweed) liblzma5-5.6.1.revertto5.4-3.2.x86_64 Jos ei ole niin kannattaa ajaa päivitys heti.
53
Turvallisuus ja laitteisto / Vs: Takaovi
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 30.03.2024 - klo:19:14 »
Minä en tästä ymmärtänyt yhtään mitään. Miten tarkistan onko minulle tupsahtanut tämä ohjelma?
54
Turvallisuus ja laitteisto / Vs: Takaovi
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 30.03.2024 - klo:12:24 »
Ja kuten Debian-bugipostilistan keskusteluista käy ilmi, harkinnassa on monella taholla paitsi iso taaksepäinpäivitys myös mahdollisesti XZ:sta luopuminen esimerkiksi Zstd:n hyväksi. Aika pahasti on nyt käynyt.
55
Turvallisuus ja laitteisto / Vs: Takaovi
« Uusin viesti kirjoittanut tapio50 30.03.2024 - klo:06:21 »
56
Turvallisuus ja laitteisto / Takaovi
« Uusin viesti kirjoittanut Ruutiukko 30.03.2024 - klo:01:31 »
Tumbleweed käyttäjien kannattaa päivittää pikaisesti. Ja jos SSH on käytössä niin ilmeisesti vain uudelleen asennus on turvallinen. OpenSUSE uutinen aiheesta https://news.opensuse.org/2024/03/29/xz-backdoor/

Takaovi ei koske Leap jakelua koska siinä vanhempi versio käytössä
57
Muut käyttöjärjestelmät / Vs: VHS-kasetin kopioiminen tietokoneeseen
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 27.03.2024 - klo:12:23 »
Vaikka olen VLC:tä vuosia käyttänyt, niin en ole tuota nappia hoksannut. Tai paremminkin olen kevyesti ihmetellyt  ;)
58
Muut käyttöjärjestelmät / Vs: VHS-kasetin kopioiminen tietokoneeseen
« Uusin viesti kirjoittanut Ville 26.03.2024 - klo:21:26 »
Vlc:llähän voi itselläänkin nauhoittaa. Ota lisäsäätimet näkyviin, niin se nauhoituisnappi tulee näkyviin. Lähes kaikissa videon editointiohjelmissahan on yleensä kaappausmahdollisuus. Kdenliveä olen joskus itse käyttänyt tähän tarkoitukseen.
59
Muut käyttöjärjestelmät / Vs: VHS-kasetin kopioiminen tietokoneeseen
« Uusin viesti kirjoittanut RaijaR 26.03.2024 - klo:20:31 »
Sain kopioinnin toimimaan Linux Mintissä, mutta en openSUSE TW:ssä. Luultavasti toimii jossai vaiheessa TW:ssäkin, kunhan TW "kypsyy".
Asensin Linux Minttiin seuraavat ohjelmat v4l2, qv4l2 ja guvcview. HW:nä olleet johdot Easy Cap ja Scart to RCA -johdot

Nyt pitäisi vielä saada Canonin kamerassa c-vhs:lle...
Mikähän noista kuvassa näkyvistä liitintyypeista olisi paras?
60
Yleinen keskustelualue / Vs: Päivän naurupläjäys - saa nauraa
« Uusin viesti kirjoittanut SuperOscar 20.03.2024 - klo:20:47 »
Poistin/tuhosin GPartedilla ensimmäisen osion (nvme0n1p1 / liput boot, esp).
Annoin masiinalle sähköresetin ja sen jälkeen ei käynnistynyt TW:lle...

Juu ei tietenkään, koska käynnistystietueet löytyvät tuolta osiolta – mutta USB-tikulla pitäisi kone silti saada käyntiin.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10