Kirjoittaja Aihe: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64  (Luettu 3879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tumpoman

  • Vieras
Moi Gurut

Kertoisiko joku miten saisin yllä mainitun amilon sammumaan suse 10.2:ssa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset keinot ja googlettanut neljä viikkoa, enkä saa konetta sammumaan suse 10.2 x86-64 asennuksella asiallisesti. Kone siis poistuu KDE:stä ja sitten jumahtaa. Välillä taas poistuu KDEstä ja palaa komentoriville, eli sammuttaa Xorgin, muttei konetta. Olen asentanut nyt jo neljä kertaa tämän susen ja kaikki muut kilkkeet toimii ihan hyvin , mutta #¤%#& sammutus ei ala mun koneen kanssa millekään.

Komentoriviltäkään ei sammu roottina.

Failsafella ei sammu.

Jotenkin olen tullut siihen johtopäätökseen että ongelma liittyy 64 bittiseen versioon, koska 32bit linux versiot tuntuu toimivan jotenkin.

Olen varmistanut myös että minulla on uusin BIOS fujitsun sivuilta.

Kubuntu ja Ubuntu toimii moitteetta....

XP toimii, muuten pitkän tauon jälkeen loistavasti. Boottaa hetkessä, kaikkien tarvittavien ohjelmien asennus meni kuin vettä vaan...

Olen käyttänyt SUSEa jostain 9.0 versiosta asti, nyt alkaa vituttamaan aika pahasti tämä säätäminen...

Onko siis vaihtoehtoina koneen myyminen ja siirtyminen macciin, jotta pääsis XP:stä ja tästä säätämisestä eroon?

Auttakaa nyt miestä mäessä...

Terveisin
Tumpoman

 

guest141

  • Vieras
Vs: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64
« Vastaus #1 : 10.06.2007 - klo:12:48 »
Hei eikös kyseisessä koneessa ole kuitenkin intel:in suoritin eikä amd:n kun tuon
Lainaus
suse 10.2 x86-64
mainitsit joka viittaisi amd 64-bittiseen suoritin arkkitehtuuriin, vai onko kyseessä toinen versio ja itse nyt erehdyin?
Ja jos http://www.gsm.fi/puhelin/product_info.php?cPath=85&products_id=385&osCsid=86f91091f729ee6d007b937d12c26f66 olevaa konetta tarkoitat?

tumpoman

  • Vieras
Vs: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64
« Vastaus #2 : 10.06.2007 - klo:13:44 »
Moi

Aloin tosiaan miettimään että olenko lukenut jostain system requirementsit väärin , mutta :

http://en.opensuse.org/Released_Version#x86-64 kertoi:

x86-64

This architecture supports the following processors:

    * AMD Opteron, Athlon 64, AMD Athlon 64 X2, Sempron 64, Turion 64
    * Intel Xeon, Xeon MP, Pentium 4 Extreme Edition, Pentium D, Core 2 Duo
    * Processors based on AMD's AMD64 & Intel's EM64T (Intel's implementation of AMD64)
    * Info about AMD64/EM64T

Elikkä tälle mun prossulle pitäs olla supportti kohdallaan. Jatkan edelleen selvittelyjä, koska kone muuten toimii kerrassaan mainiosti....

Tumpoman

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64
« Vastaus #3 : 10.06.2007 - klo:14:35 »
Millä komennolla olet yrittänyt komentoriviltä sammuttaa. Entä onnistuuko sammutus jos graafisessa tilassa menet virtuaalikonsoliin. Ctrl+alt+Fn ja komennat roottina halt.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

tumpoman

  • Vieras
Vs: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64
« Vastaus #4 : 10.06.2007 - klo:19:56 »
Jep jep

Yritin roottina ajaa F1 konsolista ensin halt, jolloin jumahti muutaman demonin sammutuksen jälkeen johonkin sshd:n kohdalle.

Seuraavaksi yritin F1 konsolista roottina init3 komentoa, jolloin jumahti taas kdm:n sammutukseen.

Eikä siinäkään vielä kaikki yritin ajaa sax2 - r konsolista, jolloin testin jälkeen painettuani save nappia, kone jumahti mustaan ruutuun.

Alan pikkuhiljaa olla sitä mieltä, että kaikki johtuu näytönohjaimen ja xorg in ongelmista. Pitänee keskittää selvittelyt tässä vaiheessa siihen.

Tumpoman

juippis

  • Vieras
Vs: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64
« Vastaus #5 : 11.06.2007 - klo:17:19 »
Onkos acpid päällä?

Mene YaST2 -> Järjestelmä -> Järjestelmäpalvelut (ajotasot) ja katso, että onko acpid käytössä. Jos pääset ongelmitta Ctrl+Alt+F1 -nappeja painamalla tekstitilaan, niin ongelma tuskin johtuu näytönohjaimesta.

tumpoman

  • Vieras
Vs: Amilo pro V3405 sammutus ongelma openSUSE10.2 x86-64
« Vastaus #6 : 11.06.2007 - klo:20:26 »
Onkos acpid päällä?

On

Mene YaST2 -> Järjestelmä -> Järjestelmäpalvelut (ajotasot) ja katso, että onko acpid käytössä. Jos pääset ongelmitta Ctrl+Alt+F1 -nappeja painamalla tekstitilaan, niin ongelma tuskin johtuu näytönohjaimesta.

Joo kiitos vinkistä.
Poistin acpid palvelun ja sammutin sen. Sen jälkeen KDE:n kautta sammuta, ja samanlainen jumahdus. Eli kirjautuu ulos mutta ei saa KDM ikkunaa näkyviin ja se on siinä, mikään ei enään toimi.

Buuttasin siis pakkosyötöllä koneen ja kokeilin vielä varmuuden vuoksi uudelleen, mutta sama tulos.

Eli ei päästy eteenpäin.

Tumpoman