Kirjoittaja Aihe: Suse muistitikulle  (Luettu 2847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarrix

  • Vieras
Suse muistitikulle
« : 28.04.2009 - klo:05:53 »
Asensin uusimman Susen LiveCD:tä muistitikulle ja ja tikku pitää olla aina paikalla sen alussa näkyvän Windows/Linux käynnistys valikon takia ,jotta voi käynnistää Windowsiin.

Kuinka siis asennan tikulle niin että tikun voi jättää koneesta irti ja kuinka saan tuon vanhan käynnistys valikon pois?
« Viimeksi muokattu: 28.04.2009 - klo:06:11 kirjoittanut Jarrix »

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Suse muistitikulle
« Vastaus #1 : 28.04.2009 - klo:07:40 »
Käynnistä asennuslevyltä ja valitse "korjaa asennettu järjestelmä. Kun valitset automaattisen korjauksen tekee se paljon tarkistuksia, jossain vaiheessa se myös tarkistaa tuon käynnistyslataajan (grub). Toinen vaihtoehto on valita expert moodi ja sieltä pelkästään korjata se käynnistyslataaja (grub).

Tämä tehdään siis muistitikkun ollessa irti.

Poissa mikko1200

  • Jäsen
  • Viestejä: 274
Vs: Suse muistitikulle
« Vastaus #2 : 29.04.2009 - klo:00:29 »
Mille tikulle asensit? Itse yritin joskus samaa, mutta Kingstonin tikku ei suostunut buuttaamaan.
openSUSE Leap 15.2 64bit/KDE - Win 10 64bit -MacOS 10.13
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K - 16Gb RAM - GeForce 1050Ti - Asus Xonar D1

Jarrix

  • Vieras
Vs: Suse muistitikulle
« Vastaus #3 : 29.04.2009 - klo:05:09 »
Asennettu Kingston DataTravel  8 GB tikulle.

jboman

  • Vieras
Vs: Suse muistitikulle
« Vastaus #4 : 29.04.2009 - klo:08:55 »
Itse olen yrittänyt asentaa useampaan otteeseen muistitikuille, mutta huonolla menestyksellä.
Joskus olen jopa saanut tikulta herjan että edes yritti jotain, mutta ei siis ladannut grub-juttuja ollenkaan.
Tuohon asus 901 eeepc:hen asensin hdsc kortille opensusen ja se meni ok, mutta toi grubin device.map piti puukottaa kuntoon, jotta alkoi toimimaan. Eli epäilisin että toi device.map ei ole sellainen kuin pitäisi. Mulla helpotti tuota asennusta se että oli ulkoinen dvd-asema tuossa asus koneessa, mutta silti tuo device.map oli epäkelpo.
Jos joillain on ohjeita usb-tikun boottiin niin olis kiva tietää...