openSUSE > Palvelinohjelmat ja ohjelmointi

Osaako kukaan NetBeans ohjelmaa

(1/2) > >>

Samuel:
Tervehdys

Käyttääkö ja osaako kukaan täältä NetBeans ohjelmaa? Minä haluaisin vielä opiskella ja tehdä vuorovaiutteista webbiä.Tai halusiko joku alkaa opettelemaan ko. ohjelmaa kanssani?

https://netbeans.apache.org/

peran:
Mitä ohjelmointikieltä meinasit käyttää ?

Aikaisemmin vaihtoehtoja ei tainnut (NetBeans:ssa) hirvittävästi olla, mutta nykyään serveri-puolen ohjelmointikieliä on useampia ainakin PHP on tullut siihen Javan lisäksi (backkarin puolelle).

Samuel:
Kiitos vastuksestasi.

Minun osaamiseni rajoittuu jonkintasoiseen HTML5 & CSS3 osaamiseen, millä olen aikaansaanut mielestäni toimivia staattisia sivustoja.
Nyt kun pitäisi itse alkaa tehdä dynaamista webiä, niin toi PHP käyttö linee viksuinta opetella JS varmaan sitten olisi sitä kielitaitoa.
Jossakin vaiheessa ihastelin myös Rypy On Rails sivukirjastoja ja moottoria., mutta toi NB taustayhteisö ja kolmansista tekijöistä riippumattomuus kiehtoo.
Tähän asti olen editorina käyttänyt Bluefish ohjelmaa.
Meillä on Raahessa viikottain kokoontuva Linux ja avoimien ohjelmien kerho, mutta siellä ei ole ihmisiä jotka alkaisivat web-ohjelmia vielä tekemään. Kerhossa on opensuse vahvasti mukana ja uusia tyytyväisiä käyttäjiä.

harmie:
ymmärtääkseni vscode on kanssa ihan hyvä IDE ja siihen saa paljon laajennuksia. Tämä tietenkin vaatii, että M$ ei aiheuta ihottumaa  :)

Samuel:
Harmie

Ei aiheuta,, mutta vakavaan riippuvuuden pitkässä juoksussa ja käytössä. Lähtökohtaisesti linux ja os ohjelmissa on minun valintani. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta