Kirjoittaja Aihe: Taistelua roskapostia vastaan  (Luettu 3233 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa png

  • Jäsen
  • Viestejä: 379
  • Sukupuoli: Mies
Taistelua roskapostia vastaan
« : 07.10.2007 - klo:17:43 »
Kellään kokemusta tästä.
Linkki-> Fight Back Against Spammers
Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen
voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin,
tulee kaikki tehdyksi.

guest158

  • Vieras
Vs: Taistelua roskapostia vastaan
« Vastaus #1 : 07.10.2007 - klo:18:42 »
jos roskaposti on ongelma, niin mitäs jaat osoitettasi kaikenmaailman sivuille, joilla käyt... ;-)
tai jos jonnekin pitää rekisteröityä, niin tee sitä varten postiloota jonnekin, mitä et varsinaisesti käytä - esim webbipostiin.
Äläkä ainakaan mahdollisella omalla kotisivullasi näytä oikeanmuotoista postiosoitetta, vaan korvaa edes @-merkki at-kirjaimilla tai laita sen eteen ja taakse välilyöti, tms tai kerro postiosoitteesi olevan etunimi.sukunimi at xxx -muotoa, jne...

Mutt esim Firefoxissa on hyvin toimiva roskapostisuodin, jolle voi opettaa lisää suodatettavia.
Kyllä se sitt aikanaan hiljenee ainakin.

sinisilmäisiä rangaistaan sähköpostissakin ;-)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Taistelua roskapostia vastaan
« Vastaus #2 : 07.10.2007 - klo:18:50 »
jos roskaposti on ongelma, niin mitäs jaat osoitettasi kaikenmaailman sivuille, joilla käyt... ;-)

Minä olen tehnyt juuri kuten tuossa kirjoitit, ei vaan auta. Tosin noita spämmejä ei tule enää kuin 3-5 päivässä, eli ei juuri mitään. Kmailissa käytän spamassasiinia, juu väärin kirjoitettu. Se kyllä oppii hyvin ja siksi toi spämmin määrä on mulla pieni, vaikka tosiasiallisesti se on moninkertainen, ei vaan näy mulle kun menee spämmikansioon.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Aspo

  • Vieras
Vs: Taistelua roskapostia vastaan
« Vastaus #3 : 07.10.2007 - klo:22:45 »
Ei tuo sapmmaus mikään luonnollinen asia ole.. Joku senkin on keksinyt joten saahan sitä vastaan taistellakin.. Ja kyllä omaa email osoitettaan pitäisi saada rauhassa käyttää ihan kaikkeen normaaliin toimintaan mukautumatta spammerien toimintaan, ilman mitään erikseen luotuja spammisivusto webbimaileja.. Eri asia on sitten tietty se että jos tietää jonkun sivun spammisivuksi niin tietty ei kannata sinne sähköpostiaan syöttää...
Kannattaa muuten käyttää firefoxin kanssa ilmaista McAfeen SiteAdvisor softaa joka osaa isosta osasta sivuja sanoa ovatko ne vaarallisia, epäilyttäviä vai turvallisia..
http://www.siteadvisor.com/