Kirjoittaja Aihe: 3d ei tule päällä  (Luettu 5373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest216

  • Vieras
3d ei tule päällä
« : 05.05.2007 - klo:22:04 »
Nyt ois ongelma että en saa 3d kiihytystä mitenkään päälle. Ajurit kyllä asentuu, mutta 3d ei vaan tule päälle.
Ensiks koitin asentaa yastilla sieltä repoista, mutta sitte X ei enään tullu päälle. Sitte asensin sillä wikin scriptillä ja ne asentu, mutta jotain erroria siinä tuli ja tietenkään tyhmänä en niitä lukenu vaan painelin nextiä. Xorg.confissa lukee driver kohassa nvidia. Nyt ku koittaa asentaa sillä scriptillä uuestaan ajureita lukee vaan että uusimmat ajurit on jo asennettu. Miten ne vois poistaa? "lsmod | grep nvidia" ei tulosta mitään.

fsu

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #1 : 05.05.2007 - klo:23:08 »
Typerä kysymys, mutta oletko bootannu asennuksen jälkeen? joskus käy niin, ettei ajuri jostain syystä tule käyttöön, vaikka pitäisi. Voit toki hoitaa homman boottaamattakin seuraavalla komennolla:
Koodia: [Valitse]
modprobe nvidiaTämän jälkeen lsmod |grep nvidia pitäisi listata nvidian-moduulin. jollei, niin dmesg -komento kertoo syyn..

Jos taas haluat nvidian -ajurit kokonaan pois käytöstä, niin muuta "nvidia" -> "nv" /etc/X11/xorg.conf -tiedostoon.

guest216

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #2 : 06.05.2007 - klo:06:03 »
No joo asensin vaan suosiolla koko järjestelmän uudestaan. Nyt kaikki pelittää. Paitsi nyt tuli taas se sama vika minkä takia oon monesti asentanu uudestaan (joo tiedän ei sais asentaa aina uudestaan, mutta en keksi muitakaan vaihtoehtoja). Niin on semmonen ongelma että ku kirjautuu sisään. Se lataa ekaks ihan normaalisti työpöytää mutta sitte se taustakuva menee yhtäkkiä mustaks, mulla on palkit ylhäällä ja alhaalla. Palkit siis jää siihen mutta taustakuva muuttuu mustaks ja on siinä vajaa 5sek, sen jälkeen koko näyttö valkoseks. Siinä pystyy kuitenki käyttämään kaikkia juttuja, mutta kaikki on vaan valkosta eikä mitään muuta näy. Mutta työpöytä on kuitenki käynnissä siellä takana.
Toivottavasti nyt ei tarvi sitte asentaa taas uudestaan tota vaan joku osais neuvoa mua täällä :)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #3 : 06.05.2007 - klo:06:47 »
Hmm, ei olis kannattanut asentaa uudestaan kyllä toi homma olis korjaantunut muutenkin. Kokeile nimetä .kde hakemisto esim. .kde.old ja käynnistää X uudelleen. Tällöin kaikki tehdyt asetukset häviää kun .kde hakemisto luodaan uudestaan. Siksi tuo .kde.old kannattaa säilyttää, sieltä niitä tarpeellisia voi sitten palauttaa.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #4 : 06.05.2007 - klo:11:54 »
Nyt ku koittaa asentaa sillä scriptillä uuestaan ajureita lukee vaan että uusimmat ajurit on jo asennettu. Miten ne vois poistaa?

Komenna

su -c 'rm /root/NVIDIA-*'

ennen tuon skriptin uudelleen suoritusta.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest216

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #5 : 06.05.2007 - klo:14:18 »
Miten sen kansion voi nimetä tekstitilassa? Vai voiko tällä ku nyt oon kirjautunu roottina tähän, nii voiko tällä jotenki muokata sitä toista profiilia.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #6 : 06.05.2007 - klo:14:28 »
Miten sen kansion voi nimetä tekstitilassa? Vai voiko tällä ku nyt oon kirjautunu roottina tähän, nii voiko tällä jotenki muokata sitä toista profiilia.

Voi sen tehdä roottinakin, mutta helpointa on avata konsoli sinä käyttäjä jota haluat muokata.
sitten vaan
mv .kde .kde.old

guest216

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #7 : 06.05.2007 - klo:15:28 »
Kyllä sitä voi vähän itekki kattoa ennen ku täältä kysyy kaikkea. Nyt siis muutin sen .kde kansion .kde.oldiks ja käynnisty se profiili. Nii mitenkäs sen sais nyt selville mikä sen aiheutti että tuli vaan valkonen ruutu.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #8 : 06.05.2007 - klo:15:37 »
Varmaanhan siellä joku konffi filu oli kuralla.
Jos sinulla on paljon ylimääräistä aikaa ja halua niin ainahan voit sieltä kde.old kansiosta yksitellen kopioida noita filuja takaisin ja katsoa missä vaiheessa lakkaa toimimasta. :)

guest216

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #9 : 06.05.2007 - klo:15:42 »
No eipä kai mulla muutakaan tekemistä oo :D Mutta mitenkäs sitte ku se ei enään toimi nii pitääkö vaan uuestaan nimetä se kansio .kde.oldiks ja sitte laittaa siihen asti ne tiedostot mihin asti toimi, vai voiko sen viimesen siirron jotenki kumota.

guest216

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #10 : 06.05.2007 - klo:15:48 »
Jaha heti ekalla tärppäs. Beryl vetää jotenki jumiin sen. Oisko mitään ideoita mikä asetus Berylistä vai onko se vaan koko ohjelma ei tykkää mun koneesta. Aikasemmin kyllä vanhalla kernelillä ja vanhoilla näyttiksen ajureilla käytin monta kuukautta Beryliä ongelmitta.
E: Joo nyt sain selvitettyä ton ongelman. Se skripti jolla beryl käynnistyy heti käynnistyksen yhteydessä veti sen jumiin, jostain oon lukenukki että se aiheuttais ongelmia KDE:n kans. Mutta nyt siis toimii kunhan käynnistää Berylin vaan käsin käynnistyksen jälkeen.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #11 : 06.05.2007 - klo:16:05 »
hyvä homma.

Sitten vaan kopiot sieltä .kde.old kansiosta tarvitsemasi konffi filut ja sehän on siinä :)

fsu

  • Vieras
Vs: 3d ei tule päällä
« Vastaus #12 : 06.05.2007 - klo:16:12 »
Itseasias itse testailin tos muutama viikko sitten beryliä kanssa ja totesin muutamia juttuja.

xgl:n päällä sekä compiz, että beryl oli hitaita. beryliin tuli joskus valkoiset reunat joka valikkoon ja menuun. compiz toimis melko hyvin, paitsi työpöytien määrät bugitti jotenkin. välistä oli tupla määrä työpöytiä.

aiglx:n(nvidia) päällä compiz heitti juurikin tuommoisen valkoisen ruudun. siitä pääsi eroon painamalla:
alt+f2 -> kwin --replace
ja valitsemalla beryl-managerista jonkun muun, kuin compiz:n.

xorg:n aiglx:ää en tainnut testata..