Kirjoittaja Aihe: Äänet hukassa  (Luettu 3154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KimmoK

  • Vieras
Äänet hukassa
« : 05.05.2010 - klo:21:39 »
Tuli tuo ääni asia eteen, kun pientä miestä syöttäessä tässä yksi ilta aattelin tällä katsoa Disneyn piirrettyjä Youtubesta. No, video näkyi hyvin, mutta ääntä ei tule ollenkaan. Control Centerissä Sound valikkoa avatessa tulee ilmoitus, että "... käynnistetään äänijärjestelmää ..". Tätä kirjoittaessa sitä ilmoitusta ei enää tullut ja kun tuota Sound kuvaketta klikkaa, niin kursori on varattuna hetken ja lopettaa sitten ilman mitään toivottua lopputulosta.

Tämähän voip olla ihan yksinkertainen asia fiksata, vaan en muista/hiffaa miten.

guest624

  • Vieras
Vs: Äänet hukassa
« Vastaus #1 : 06.05.2010 - klo:05:41 »
Mulla on ollut samankaltaista ongelmaa, ja se on liittynyt siihen, että jokin toinen ohjelma on lähettänyt ääntä aiemmin.
Jos esimerkiksi olen kuunnellut musiikkia Amarokilla, ja yritän sen jälkeen katella vieota vaikka youtubesta, on minun pitänyt sulkea Amarok kokonaan ja käynnistää selain uudelleen ennen  kuin äänet on alkaneet toimia.

Mutta minusta tämä ongelma on kutakuinkin kadonnut.

Toisinaan ääni on sitten mennyt mutelle pulseaudion asetuksista, ja siihen auttaa pavucontrol:in räplääminen. (jokin tuossakin on, että pavucontrol ja Kmix säätävät osin samoja, osin eri systeemejä tai jotain) Tämä on useimmiten tilanne, kun on tullut sammutettua kone äänet vaimennettuna (mute)

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Äänet hukassa
« Vastaus #2 : 06.05.2010 - klo:21:02 »
Täällä myös ääni ongelmia.
Tein itselle kuvakkeen työpöydälle, jolla ajan seuraavan skriptin
Lainaus
#!/bin/sh
sudo /etc/init.d/alsasound restart 
kmix
exit
...tällä mennään...
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

KimmoK

  • Vieras
Vs: Äänet hukassa
« Vastaus #3 : 07.05.2010 - klo:21:31 »
Täällä myös ääni ongelmia.
Tein itselle kuvakkeen työpöydälle, jolla ajan seuraavan skriptin
Lainaus
#!/bin/sh
sudo /etc/init.d/alsasound restart 
kmix
exit
...tällä mennään...

Moiks taas!

Pitääpä kokeilla tuota joku kerta. Tuli tänään ostettua uusi MBP 13" jonka kanssa tässä mennee kivasti aika. Tuli ostettua tää tukeakseni nykyisessä työssäni tarvittavia taitoja.

Siispä kiitos vinkistä  ;)