Kirjoittaja Aihe: Voiko olla totta?  (Luettu 3568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikkomiihkali

  • Vieras
Voiko olla totta?
« : 15.11.2009 - klo:21:51 »
Olen jo hieman iäkkäämpi Linuxin käyttäjä ja oikeastaan kasvanut kiinni Linuxiin. Melkoisen monta distroa on tullut kokeilluksi vuosien mittaan. Tähän päivään asti vannoin vielä debian-pohjaisten nimiin, mutta kyllä se nyt mieli muuttui.  :D

Suse 9.1 tuli tutuksi aikoinaan, ja oli pitkään käytössä. Nettiyhteyttä minulla ei vielä silloin ollut, mutta rakentelin siitä huolimatta "nuoruuden" innolla Susea, muun muuassa käytin Red Hatin paketteja siihen hommaan. Ja käyttöjärjestelmä toimi loistavasti.

Tänään sitten palattiin entiseen, tosin vielä paremmassa muodossa. Kokeilin openSuse 11.2:ta ja tuli hillitön olotila. Se tarkoittaa minulla sitä, että on päästävä käyttämään ko. järjestelmää. Oli sen verran homma vielä hanskassa, että tutustuminen oli oikeastaan vain mieltä piristävää. Kaikki näet toimi koneessani kuten pitääkin. Myös lokalisointi suomeksi. Koneeni on (lue oli) linux-käyttöön oikeastaan sopimaton, koska se on rakennettu pelkästään vintoosaa ajatellen. Amilo li 3910 otti openSusen käyttöön aivan kuin se olisi odottanut sitä. Äänet ja langaton verkko toimivat heti eikä tuntikausia kestävien virittelyjen jälkeen.

Näillä näkymin luulen tunkevani Suse-porukkaan, koska jo tämä keskustelupalsta osoittaa olevansa aivan muuta kuin buntu-veikkojen omat palstat.

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #1 : 15.11.2009 - klo:22:15 »
Olen jo hieman iäkkäämpi Linuxin käyttäjä ja oikeastaan kasvanut kiinni Linuxiin.

Ikä se alkaa minuakin jo vaivata, mutta linuxista en luovu ;-)
Tämä uusin suse kyllä yllätti täydellisesti kun huomasin että xsane scannausohjelma tunnisti
Canan Pixma 540 monitoimilaitteen automaattisesti.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #2 : 15.11.2009 - klo:22:26 »
Näillä näkymin luulen tunkevani Suse-porukkaan,
  Tervetuloa :)

Poissa askoin

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 291
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #3 : 17.11.2009 - klo:21:50 »
taitaa olla muutenkin ikäjakauma susen käyttäjillä korkeampi kuin ubuntulaisilla

ikä>kengännro mullakin
tässä ei ole mitään anekdoottia

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #4 : 17.11.2009 - klo:22:15 »
taitaa olla muutenkin ikäjakauma susen käyttäjillä korkeampi kuin ubuntulaisilla

ikä>kengännro mullakin
Hitsi mulla on liian isot kengät, ikä jää viidellä jälkeen.  :D
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa LassiLeevi

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #5 : 17.11.2009 - klo:22:54 »
openSUSElaiset osaa olla yksilöllisesti yhteisöllisiä, ei tartte mennä nuoruuden innolla muoti-ilmiöissä enää mukana? :)

Juu, ja isot on kengät mullakin, ei täällä kai ihan kehäraakkeja sentäs... :D
"A cop is a Zoo in a man,
   with a gun."
  -Hammer, Sledge

guest141

  • Vieras
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #6 : 17.11.2009 - klo:23:53 »
Lainaus
openSUSElaiset osaa olla yksilöllisesti yhteisöllisiä, ei tartte mennä nuoruuden innolla muoti-ilmiöissä enää mukana?

Yhteisöllisestihän sitä pitääkin olla :) Vaikka käyttäjät olisivat minkä ikäisiä tahansa.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Voiko olla totta?
« Vastaus #7 : 29.11.2009 - klo:18:01 »
Minä päivitin tämän koneeni juuri suse enteprisestä, opensuse11.2. Vielä en ole edes yrittänyt miten oheislaitteet uppoaa, printerit ja webcam. Saapa nähdä miten äijän käy. Nyt on tutustelun aika.
Hieman olen pahoillani Nowellin puolesta. Olisin valmis jotakin maksamaan silloin tällöin, mutta kun Enterprise tuki oli niin kehno, ettei minulle ollut mitään iloa siitä. Minun pitää saada puhelintukea suomeksi Suomessa! Kerran joku itämainen yritti jotenkin auttaa, mutta hänen englanti oli yhtä huono kuin minunkin, ei siitä mittään tullut. En päässyt/osannut sitä kautta LAMP:syteemiä rakentamaan.
Mutta eipä valiteta. Varmaan taas jossakin vaiheessa ostan taan Enterprisen johonkin koneeseen, vaikka soliraadisuudesta.
Tämä tuntemattomista koostuva SuSe-yhteisö on hieno joukkue ;-) Kiitoksia tuesta, mitä olen tähän mennessä saanut.
p.s. Kaikki me taidamme olla jonkun ikäisiä, ja vanhenemme kerran päivässä - päivän suurinpiirtein ;-)