Kirjoittaja Aihe: Asetusten siirto  (Luettu 5573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest255

  • Vieras
Asetusten siirto
« : 22.02.2018 - klo:22:16 »
Meinaan asentaa opensusen uudelleen nyt ssd -levylle. Yastissa oli ainakin joskus joku sellainnen työkalu jolla sai asetukset vietyä vanhasta järjestelmästä uuteen tallennettuna johonkin tiedostoon jonka asennusohjelma luki. En ole aikaisemmin käyttänyt sitä, mutta nyt voisin kokeilla. Mikähän se mahtoi  olla ja onko jossain ohje sen käytöstä?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies

guest255

  • Vieras
Vs: Asetusten siirto
« Vastaus #2 : 23.02.2018 - klo:20:11 »
Sain tehtyä asetustiedoston, mutta miten saan asennuksen käynnistyessä DVD:ltä syötettyä sen autoyast.xml konffauksen? Yritin painaa F6:tta, mutta ei auttanut. Ennen asennusmediassa oli boot options, mutta ei ole enää.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Asetusten siirto
« Vastaus #3 : 24.02.2018 - klo:11:48 »
Tossahan tuo boot options (käynnistysvalinnat) on etusivulla ilman, että painaa mitään.

guest255

  • Vieras
Vs: Asetusten siirto
« Vastaus #4 : 24.02.2018 - klo:12:13 »
En teidä miksi, mutta boot options ei tullut minulle näkyviin.

guest255

  • Vieras
Vs: Asetusten siirto
« Vastaus #5 : 24.02.2018 - klo:12:37 »
Sain kyllä hyödynnettyä sitä yastin asetustiedostoa sovellusten asentamisessa. Tosin tuntui siltä ettei se ainakaan nopeuttanut sitä vaikka ei tarvinnut jokaista erikseen ruksailla.

Sain vanhan läppärini toimimaan nyt siedettävällä nopeudella (AMD E1 prossu 8G RAM) kun laitoin tähän vielä uuden ssd -levyn. Itse asiassa pidän tästä muuten enemmän kuin uudesta jonka ostin sikana säkissä netistä valiten halvimman jossa oli riittävät specist (i5 prossu, 8 G ram, min 256 ssd). Mutta touchpad ei miellytä.

Isoin ongelma tämän vanhan kanssa on nyt että kun suljen kannen kone menee nukkumaan, mutta kun avaan sen ei näppis ja touchpad virkoa vaikka näyttö palautuu kirjautumistilaan. Onko kukaan löytänyt  toimivaa tapaa saada TimeCapsulen levy mounttaantumaan automaattisesti? Löysin netistä yhden skriptin ohjeen, mutta en saanut toimimaan. Komentorivillä kyllä onnistuu käsin, mulla on tekstitiedostossa rivi mikä on helppo copypastata, mutta mitään komentotulkkiohjelmointia en ole koskaan tehnyt.