Kirjoittaja Aihe: Asennus ei onnistunut (11.4)  (Luettu 6949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest658

  • Vieras
Asennus ei onnistunut (11.4)
« : 01.09.2011 - klo:16:34 »
Asensin eilen susen live cd:ltä ja sain kaikki asetukset ja ohjelmat toimimaan. Tänään kun avasin koneen ja käynistin amarokin, niin se ei toiminut enään eli soittolistasta, kun painoin kappaleen päälle, niin lista alkoi selaamaan kappaleita läpi ja mitään se ei alkanut soittamaan. Eilen kaikki toimi eli tässä on vain uudelleen käynistys takana. Myöskään smplayerissa ei kuulu enään ääniä.

Poistin kde4 kansiosta amarokkiin liittyvät tiedostot ja aloitin puhtaalta pöydältä - ei vaikutusta. Mikä hämmentävintä tässä amarok sekoilussa on, että kun painan työpöydältä tekemääni amarok pikakuvaketta (komento:amarok %U) ja sitten käynistän esimerkiksi amarokin alt+f2 kautta - saan kaksi eri amarokkia käyttöön. Eli kummassakin on eri asetukset vaikkakin sama versio on molemmissa.

Sitten kun käynistin tämän uudelleen, niin tuli jälleen kerran kirjautumisruutu eteen vaikka minulla on automaattikirjautuminen päällä. Tästä ongelmasta olen tänne aijemmin jo kirjoittanut ja sitä en saanut ratkaistua kuin uudella asennuksella viimeksi.

Dolphinin File Manager - super user mode antoi kaksi virhettä (kuva 5 ja kuva 6). Nämäkin on joskus aijemmin tulleet.

Niin ja vielä tuonne henkilökohtaiset asetukset valikkoon ei jostakin syystä muutu kieli suomeksi vaikka olen yastista suomen kielipaketin asentanut ja joka mahdollisesta asetuksesta olen valinnut kieleksi Suomen.



Jatketaapa tarinaa. Käynistin koneen uudellee ja nyt se herjas "käynistä kone uudelleen. Tarvitaan pääkäyttäjän oikeuksia. Salasana:". Eli tätä samaa hauskuutta alkoi nyt taas eli pitää aina rootin salasana syöttää, että saa koneen uudelleen käynistettyä. Päivitin amarokin, xinen ja smplayerin. Lähti taas uudelllen käynistyksen jälkeen amarokista kappaleet soimaan ja smplayeristä alkoi kuulumaan äänet.



Nyt tilanne on tämä, että ei herjaa enään koneen sammutuksessa rootin salasanaa ja ei tule kirjautumisruutua käynistyksen yhteydessä. Kaikki muutkin nyt toimii. Nuo salasana herjat voivat vielä kylläkin ilmestyä, niin kuin tuolla olen kirjoittanut http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=4330.msg28761#msg28761

En tiiä sitten mikä tässä menee aina näin mystisesti vikaan...Voiko tuossa päivittämisen yhteydessä esimerkiksi jotkin kernel päivitykset sotkea tätä konetta? Tai se, että olen päivittänyt konetta yastin kautta, että myös zypper up komennolla. Saa nähdä mitä tapahtuu, noiden kirjautumisruutu-ongelmien kanssa. Saattavat randomisti taas tulla herjaamaan tuohon ja ei jaksais aina asennella uusiksikkaan. Kirjottelen lisää jos ne alkavat herjaamaan. Toistaiseksi kaikki taas pelaa.

guest658

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #1 : 01.09.2011 - klo:18:48 »
Ei nyt suju ollenkaan  :D Amarok kerkesi seota jo sillä aikaan, kun kävin syömässä...alkaa olla aika mystistä. Siis painoin amarokista stoppia ja nyt uudestaan playta ja ei osaa soittaa enään mitään. Samalla tulee joku kaatumisilmoitus kun sammuttaa amarokin. Onkohan tuolla pulseaudion poistolla mitään vaikutusta tähän? Alkaa luotto mennä tähän suseen, kun ei enään edes uudelleen asennus puhtaalta pöydältä vaikuta. :(

Lisää tietoa. Nyt se alkoi taas soittamaan, mutta nyt joka kertaa kaatuu sammutuksen yhteydessä. Tuollasta tietoa on siinä kaatumislapussa:

Application: Amarok (amarok), signal: Aborted
[Current thread is 1 (Thread 0xb00bfa30 (LWP 7978))]

Thread 3 (Thread 0xa195bb70 (LWP 7997)):
#0  0xb574cfce in __lll_lock_wait_private () from /lib/libc.so.6
#1  0xb56e02ab in _L_lock_10376 () from /lib/libc.so.6
#2  0xb56dea16 in free () from /lib/libc.so.6
#3  0xb42835e6 in g_free () from /lib/libglib-2.0.so.0
#4  0xb4279101 in g_main_context_unref () from /lib/libglib-2.0.so.0
#5  0xb6527d16 in QEventDispatcherGlib::~QEventDispatcherGlib() () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#6  0xb6527d72 in QEventDispatcherGlib::~QEventDispatcherGlib() () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#7  0xb63fb5ec in ?? () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#8  0xb63fc3b2 in ?? () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#9  0xb51e2980 in start_thread () from /lib/libpthread.so.0
#10 0xb573f16e in clone () from /lib/libc.so.6

Thread 2 (Thread 0x9fd4cb70 (LWP 8000)):
#0  0xb51e6eb0 in pthread_cond_wait@@GLIBC_2.3.2 () from /lib/libpthread.so.0
#1  0xb574cc6c in pthread_cond_wait@@GLIBC_2.3.2 () from /lib/libc.so.6
#2  0xb47b3e17 in ?? () from /usr/lib/libQtScript.so.4
#3  0xb47b3e5f in ?? () from /usr/lib/libQtScript.so.4
#4  0xb51e2980 in start_thread () from /lib/libpthread.so.0
#5  0xb573f16e in clone () from /lib/libc.so.6

Thread 1 (Thread 0xb00bfa30 (LWP 7978)):
[KCrash Handler]
#6  0xb5697735 in raise () from /lib/libc.so.6
#7  0xb5699000 in abort () from /lib/libc.so.6
#8  0xb56d3db7 in __libc_message () from /lib/libc.so.6
#9  0xb56d9ddb in malloc_printerr () from /lib/libc.so.6
#10 0xb56dab5b in _int_free () from /lib/libc.so.6
#11 0xb56dea1d in free () from /lib/libc.so.6
#12 0x99aaed0a in bitmap_free () from /usr/lib/libsmbclient.so.0
#13 0xa94fa00a in ?? () from /usr/lib/libmysqld.so.0
#14 0xa95edf85 in mysql_server_end () from /usr/lib/libmysqld.so.0
#15 0xaa4d2515 in ?? () from /usr/lib/kde4/amarok_collection-mysqlecollection.so
#16 0xb63fa561 in QThreadStorageData::finish(void**) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#17 0xb64fc127 in QCoreApplicationPrivate::~QCoreApplicationPrivate() () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#18 0xb5a201a3 in QApplicationPrivate::~QApplicationPrivate() () from /usr/lib/libQtGui.so.4
#19 0xb5a203a2 in QApplicationPrivate::~QApplicationPrivate() () from /usr/lib/libQtGui.so.4
#20 0xb6511c02 in QObject::~QObject() () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#21 0xb64fc080 in QCoreApplication::~QCoreApplication() () from /usr/lib/libQtCore.so.4
#22 0xb5a29699 in QApplication::~QApplication() () from /usr/lib/libQtGui.so.4
#23 0xb7543a18 in KApplication::~KApplication() () from /usr/lib/libkdeui.so.5
#24 0xb7543a88 in KUniqueApplication::~KUniqueApplication() () from /usr/lib/libkdeui.so.5
#25 0xb6fe611c in App::~App() () from /usr/lib/libamaroklib.so.1
#26 0x08050d46 in _start ()



Pitää kokeilla uudelleen asennusta ja tälläkertaa päivittää ensin nämä kaikki paketit mitä suse tarjoaa ja sitten vasta asennella nuo muut ohjelmat esim. packmanista kodeekit sun muut.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #2 : 01.09.2011 - klo:19:47 »
Asenna mielummin asennus dvd:ltä.

guest658

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #3 : 01.09.2011 - klo:19:53 »
Asenna mielummin asennus dvd:ltä.

En ole nyt sitä imuroinut joten ei ole käytettävissä. Olen tuolla jossakin välissä aijemmin yrittänyt kysyä, että mitä eroa näillä asennusmedioilla on (live-cd ja DVD). Tietenkin tuossa DVD:ssä on enemmän ohjelmia mukana, mutta onko tiedossa, että tämä live-cd aiheuttaa ongelmia? Mikäli niin on niin pitää alkaa taas jatkossa polttelemaan noita DVD-asennuslevyjä.

guest658

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #4 : 01.09.2011 - klo:23:22 »
Nyt olen asentanut uudestaan tämän ja amarok toistaiseksi toimii.

Asensin seuraavalla lailla.

1.Päivitin oletus repoilla zypper up komennolla päivitykset. -->koneen uudelleen käynistys.

2. Yastin ohjelmienhallinnassa näkyy paljon päivitettäviä/asennettavia paketteja, joten komensin zypper dup (olisi pitänyt jo tämä tehdä ilmeisesti kohdassa 1) --> koneen uudelleen käynistys. Muistaakseni tässä vaiheessa työpöydän alapalkista katoaa tuo läpinäkyvyys.

3. Lisään packman ja nvidian repon ja menen yastin ohjelmienhallintaan. Siellä on valmiina päivitettäviä paketteja mm. koodekit, xinet ja muut tarpeelliset. Asennan ne yastin kautta. -->koneen uudelleen käynistys.

4. Käynistän amarokin ja laitan phonon asetuksista taustaohjelmaksi xinen, koska amarokin kappaleen kelaus ei toimi tuolla gstreamerilla. Vaihdan myös äänen kuulokkeille, jotka muuten suse tunnisti nyt itse heti, kun pietin ne USB-liittimessä asennuksen ajan. Kmixiin ei myöskään tarvinnut lisätä erikseen mitään kanavia.  -->koneen uudelleen käynistys. Huom! Kone ei käynistykkään vaan näyttö menee hämäräksi ja mitään ei tapahdu. Joudun painamaan 2x ctrl+alt+backspace ja kirjauduin sieltä takaisin työpöydälle. Nyt koneen uudelleen käynistys taas toimii.

5.Koneen uudelleen käynistyksen myötä paneeli on muuttunut takaisin läpikuultavaksi. Todennäköisesti muuttaa olomuotoa taas, kun käynistän uudestaan koneen.

Tässä asennuksessa en ole muuttanut tuota libxine1 packmanin reposta asentuvaksi ja pulseaudiokin on saanut jäädä. Saapa nähdä, että kuinka kauan saan olla ilman mitään ongelmia. Ei muuten vieläkään ole tuonne personal settings (configure desktop) kieli muuttunut suomeksi.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #5 : 02.09.2011 - klo:08:19 »
Tuli muuten mieleen tämä vanha ketju, jossa minulla amarok ei toiminut kun suljettu nvidian ajuri oli käytössä.
http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=4006.0


guest658

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #6 : 02.09.2011 - klo:15:38 »
Huoh...Olin ihan unohtanut tuon ketjun. Nvidian ajuri sai kyytiä. En silti ole ihan varma aiheuttiko se näitä ongelmia, mutta minusta tuntuu, että tuo Nvidian tekele on hidas. Sen huomaa kun liikuttelee työpöydällä ikkunaa tai selaa vaikkapa käynistysvalikkoa.

On muuten näillä nouveau - ajureilla tapahtunut huomattavaa edistystä. Ovat paljon paljon nopeammat kuin viimeksi, kun näitä käytin. En jää kaipaamaan Nvidian ajureita!



not-a-bug

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #7 : 04.09.2011 - klo:10:55 »
Nyt olen asentanut uudestaan tämän ja amarok toistaiseksi toimii.

Asensin seuraavalla lailla.

1.Päivitin oletus repoilla zypper up komennolla päivitykset. -->koneen uudelleen käynistys.

En ole hetkeen Susea / OpenSusea käyttänyt, joten ihmettelenkin että vaatiiko Susen paketinhallinta noin usein koneen uudelleenkäynnistämistä?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #8 : 04.09.2011 - klo:11:01 »
Ei.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #9 : 04.09.2011 - klo:11:02 »
Nyt olen asentanut uudestaan tämän ja amarok toistaiseksi toimii.

Asensin seuraavalla lailla.

1.Päivitin oletus repoilla zypper up komennolla päivitykset. -->koneen uudelleen käynistys.

En ole hetkeen Susea / OpenSusea käyttänyt, joten ihmettelenkin että vaatiiko Susen paketinhallinta noin usein koneen uudelleenkäynnistämistä?
Periaatteessa konetta ei tarvitse käynnistää uudelleen muulloin kuin kernel-päivityksen yhteydessä. Ei opensuse eroa muista distroista tämän suhteen.

not-a-bug

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #10 : 04.09.2011 - klo:11:09 »
Ok, ajattelinkin jo ;)

guest658

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #11 : 05.09.2011 - klo:17:34 »
Nyt olen asentanut uudestaan tämän ja amarok toistaiseksi toimii.

Asensin seuraavalla lailla.

1.Päivitin oletus repoilla zypper up komennolla päivitykset. -->koneen uudelleen käynistys.

En ole hetkeen Susea / OpenSusea käyttänyt, joten ihmettelenkin että vaatiiko Susen paketinhallinta noin usein koneen uudelleenkäynnistämistä?

Käynistin konetta ihan sen takia varmuuden vuoksi, kun ei tässä muutakaan enään keksinyt. Tiedän kyllä, että kernel-päivitys vaatii tuon uudelleen käynistyksen.

Xsession-errors logiin tulee koko ajan ilmoitusta, että jokin ei toimi.  Esimerkiksi tästä lähtee lennosta työpöytätehosteet pois ja se ilmenee mm. sillä, että paneeli menettää läpinäkyvyyden. Amarok ei myöskään aina käynisty ja kaatuu sammutuksessa. Nämä on tietenkin pieniä asioita kokonaisuudessa, mutta arvostan vakautta ja nyt kokeilen, että miten tämä susen gnome pelittää ja saako siihen tarpeeksi hyvät ohjelmat niihin toimintoihin mitä minä tarvitsen.

guest658

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #12 : 06.09.2011 - klo:18:42 »
Ei ollut onnea myöskään susen gnomen asennuksessa - tai pikemminkin asennuksen jälkeisessä päivityksessä. Päivitin gnomen ylöspäin eli gnome kolmoseen ja jotain siinäkin sitten meni pieleen, kun ei suostunut käynistämään työpöytää, kuin vikasietotilassa. Ensin kun päivitin zypper dup komennolla tuli jotakin failed listauksia solkenaan. Kävin katselemassa googlesta asiaan liittyvällä haulla ratkaisua ja siellä oli ratkaisuna komento su - eli su komennon eteen - merkki. Tämä auttoi häivyttämään nämä failded-ilmoitukset, mutta zypper dub ja gnome 3 päivitys ei siltikkään onnistunut.

Laitoin fedoran gnome kolmosella nyt toimimaan ja kokeilen susea taas sitten, kun saavat tuon bugin/bugit korjattua. Tämä gnome 3 vaikuttaa muuten aika asialliselta ja toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ainakaan niitä mistä olen viimeisissä viestessäni kirjoittanut. Äänenvoimakkuuden säädöt toimii suoraan, työpöydän grafiikat eivät bugaa ja musiikkisoitin pelaa.  :D

guest1089

  • Vieras
Vs: Asennus ei onnistunut (11.4)
« Vastaus #13 : 09.09.2011 - klo:14:53 »
Tarvitsisin myös apuja asennuksess, kun yritän asentaa 11.4 yhteen HP:n serveri rautaan, mutta asennus kaatuu aina kun konet yrittää tehdä "nopeaa boottausta". Itse epäilen näytönohjainta, muta miten tilaanteesta voisi päästä jotenkin eteenpäin? Tarkoitus olisi yrittää koneesta tehdä myöhemmässä vaiheessa ltsp-serveriä... Kokeilin asennusta myös eri asennuslähteistä.