Kirjoittaja Aihe: opensuse 11.3 plasma kadottaa härpättimet  (Luettu 3953 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest658

  • Vieras
opensuse 11.3 plasma kadottaa härpättimet
« : 11.08.2010 - klo:15:46 »
Mihin tämä oikeassa ylänurkassa oleva ilmeisesti plasman "lisää toiminto" kadottaa minun työpöydän sovelmat, taustakuvan ja kansionäkymän? Tilalle tulee alkuperäinen taustakuva. Onko tämä jokin bugi vai ominaisuus jota en taas tajua?

Olen asentanut tähän openSUSE - 11.3-DVD-x86_64 ja kde työpöytäjärjestelmän.

Edit: Ei tunnu muutenkaan tämä 11.3 olevan vakaa. Dolphin kaatuu, netti pätkii, plasma temppuilee esim pikatoiminto "alt f2" ei aina aukea. Palaan edelliseen versioon odottelemaan parempia päiviä.

guest1105

  • Vieras
Vs: opensuse 11.3 plasma kadottaa härpättimet
« Vastaus #1 : 11.08.2010 - klo:20:09 »
Mihin tämä oikeassa ylänurkassa oleva ilmeisesti plasman "lisää toiminto" kadottaa minun työpöydän sovelmat, taustakuvan ja kansionäkymän? Tilalle tulee alkuperäinen taustakuva. Onko tämä jokin bugi vai ominaisuus jota en taas tajua?

Olen asentanut tähän openSUSE - 11.3-DVD-x86_64 ja kde työpöytäjärjestelmän.

Edit: Ei tunnu muutenkaan tämä 11.3 olevan vakaa. Dolphin kaatuu, netti pätkii, plasma temppuilee esim pikatoiminto "alt f2" ei aina aukea. Palaan edelliseen versioon odottelemaan parempia päiviä.

Jooh, se on ominaisuus :D  Kokeile ALT+D, löysää ja vasen/oikea nuolinäppäin, se vaihtaa toimintoa.

Oothan asentanu päivitykset? Minä vahvistan ton "alt f2" jutun kuolettumisen, mut se on korjaanutu itestään (päivitysten myötä). En oo tosin katellu, onko julkastu päivitystä, joka korjais ton.

guest658

  • Vieras
Vs: opensuse 11.3 plasma kadottaa härpättimet
« Vastaus #2 : 11.08.2010 - klo:21:16 »
Lainaus
Jooh, se on ominaisuus  :D  Kokeile ALT+D, löysää ja vasen/oikea nuolinäppäin, se vaihtaa toimintoa.

Toimii.

Kokeillaas vielä tätä 11.3 jos se päivitysten myötä tulisi vakaammaksi. Oli mulla kaikki päivitykset päivitetty mitä zypper tarjosi. Kärsivällisyys ei ole minun hyveitäni :-D

edit: Vähän vielä tökkii.

1. Päivitysten jälkeen paneeli muuttaa väriä mustaraitaiseksi siten, että kelloa ei erota tumman takaa. No sain sen poistamalla .kde4 kansiosta plasman asetukset.
                          
2. Flash oli jostain syystä oletuksena tabuna eli ei asentanut sitä automaattisesti. (No näemmä firefoxissa se osaa nyt asentaa sen flassin.)

3. En saa vaihdettua automaattisen internet-päivityksen taustajärjestelmää zypperiksi. Ei löydy pakettia kupdateapplet-zypp niin kuin noissa http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=3705.0 ohjeissa neuvotaan. Eli packagekit-liitännäinen on taustajärjestelmässä.

4. Yast kaatuilee silloin tällöin. Esimerkiksi kun yritin muokata käynnistyslatainta se kaatui. Ei bugannut samassa tilanteessa enään, mutta jossakin muussa yhteydessä on tehnyt sitä muutamaan otteeseen.

5. En saa ladattuja plasma - sovelmia asennettua. Kun asennan ne mihin niitten pitäisi ilmestyä, jotta saisin ne työpöydälle?

guest1105

  • Vieras
Vs: opensuse 11.3 plasma kadottaa härpättimet
« Vastaus #3 : 14.08.2010 - klo:22:14 »
1. Päivitysten jälkeen paneeli muuttaa väriä mustaraitaiseksi siten, että kelloa ei erota tumman takaa. No sain sen poistamalla .kde4 kansiosta plasman asetukset.
                          
2. Flash oli jostain syystä oletuksena tabuna eli ei asentanut sitä automaattisesti. (No näemmä firefoxissa se osaa nyt asentaa sen flassin.)

3. En saa vaihdettua automaattisen internet-päivityksen taustajärjestelmää zypperiksi. Ei löydy pakettia kupdateapplet-zypp niin kuin noissa http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=3705.0 ohjeissa neuvotaan. Eli packagekit-liitännäinen on taustajärjestelmässä.

4. Yast kaatuilee silloin tällöin. Esimerkiksi kun yritin muokata käynnistyslatainta se kaatui. Ei bugannut samassa tilanteessa enään, mutta jossakin muussa yhteydessä on tehnyt sitä muutamaan otteeseen.

5. En saa ladattuja plasma - sovelmia asennettua. Kun asennan ne mihin niitten pitäisi ilmestyä, jotta saisin ne työpöydälle?

1. Minulla oli sama juttu, mutta vaihdoin työpöytäteemaa niin se siitä. Muistuttaa hieman tätä bugia: https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=613824

2. Taisin itse asentaa heti aluksi käsin, joten en tiedä...

3. Ovat jostain syystä pudottaneet pois? No, tästä saa asennettua: http://software.opensuse.org/search?q=kupdateapplet-zypp&baseproject=openSUSE%3A11.3&lang=fi&exclude_filter=home%3A&exclude_debug=true

4. Minulla ei ole kaatuillut, mutta varmastikin on paikaamattomia bugeja

5. Lisää sovelmia -valikkoon. KDE-Lookissa on paljon plasmoideja, jotka tarttee SuperKarambaa. Ettet olisi vaan sellasta asentamassa plasma-sovelmana?

guest658

  • Vieras
Vs: opensuse 11.3 plasma kadottaa härpättimet
« Vastaus #4 : 15.08.2010 - klo:00:27 »
Lainaus
5. Lisää sovelmia -valikkoon. KDE-Lookissa on paljon plasmoideja, jotka tarttee SuperKarambaa. Ettet olisi vaan sellasta asentamassa plasma-sovelmana?

Jep. Olivat ne jotain SuperKaramba tekeleitä. Kyllä tämä tästä taas alkaa rullaamaan. Jostakin syystä mulla aina tulee pieniä käynnistymisongelmia uuden susen kanssa :-D