Kirjoittaja Aihe: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa  (Luettu 4731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest974

  • Vieras
Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« : 26.12.2011 - klo:10:13 »
Tervehdys. Avaan uuden ketjun tästä aiheesta, josta on keskusteltu jo aiemmin.
en saa (Opensuse 11.4 -64) Spotifyä kirveelläkään toimimaan Winen kanssa. Olen kokeillut sekä Winen että Spotifyn eri versioita ja viimeistään Spotify-ikkunan auettua tulee virhelilmoitus vakavasta virheestä (”The program spotify.exe encountered a serious problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.This can be caused by a problem in the program or a deficiency in Wine.) Samassa yhteydessä Spotifyn ikkunaan tulee ilmoitus tukemattomasta alustasta ("We are sorry, but you appear to be using an unsupported platform").
Winen ääniasetukset ovat kohdallaan (Oss driver).

Olen etsinyt eri palstoilta neuvoja, ja jossakin keskusteltiin Spotify-tilin Facebook-sidonnaisuudesta ja sen vaikutuksesta Spotifyn toimivuuteen.

Onkohan minulla jokin perusjuttu jäänyt huomiotta?

guest974

  • Vieras
Vs: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« Vastaus #1 : 26.12.2011 - klo:12:15 »
Olipa simppeli juttu :o:

Poistin spotifyn Winen uninstallerilla. Sitten muutin imuroidun tiedoston nimen Spotify Installer.exe => Spotify.exe

Antoi kaatumisilmoituksen, mutta lähti toimimaan.
 ;D ;D ;D

guest974

  • Vieras
Vs: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« Vastaus #2 : 26.12.2011 - klo:16:42 »
Otetaanpa edellinen kommentti takaisin.
Spotify toimi sen yhden kerran. Kun sen suljin ja myöhemmin avasin uudelleen. se kaatuu ihan kuin tähänkin asti >:(.
Winestä on versio 1.3.12 ja Spotifysta muistaakseni se viimeisin.
Wineen olen määrittänyt kirjastoiksi winhttp (sisäinen) sekä winegstreamer ja winemapi. Ääniajurina on OSS Driver ja Directsound-kiihdytys on emulointiasennossa.

Kiitän hyvistä neuvoista ja vinkeistä.

eyemonen

  • Vieras
Vs: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« Vastaus #3 : 02.01.2012 - klo:00:12 »
Jotain mainintaa muistan nähneeni, että jos Spotify on integroitu naamakirjaan, niin Wine-versio ei toimi. Mutta jos et saa Winen päällä toimimaan, niin kokeile asentaa Spotifyn natiivi linux-versio, sillä senhän pitäisi toimia nykyään myös free-tunnuksilla. Uusin versio on saatavissa vain deb-pakettina, josta pienellä vaivalla saa Suse-asennuksen.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« Vastaus #4 : 02.01.2012 - klo:10:21 »
Spotifyn natiivi linux-versio, sillä senhän pitäisi toimia nykyään myös free-tunnuksilla.

No oletkos kokeillut toimiiko? Spotifyn omien sivujen mukaan toimii vain Premium ja Unlimited - tunnuksilla.

Itsellä toimii kyllä Winellä - tuo "unsupported platform"-herja tulee, mutta toimii. Jossain vaiheessa kun spotify-päivityksiä tuli, niin linuxissa free-tunnuksilla toimii vain rajoitetun ajan - winkkari puolella ei rajoituksia.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

eyemonen

  • Vieras
Vs: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« Vastaus #5 : 02.01.2012 - klo:15:41 »
No oletkos kokeillut toimiiko? Spotifyn omien sivujen mukaan toimii vain Premium ja Unlimited - tunnuksilla.

En ole kokeillut itse, sillä maksan unlimitted-tunnuksesta. Mutta kuukauden sisällä olen lukenut usemmastakin lähteestä, että natiivi-clientin pitäisi nykyään wörkkiä free-tunnuksella. Nopealla googlauksella juttua löytyy esim. http://www.omgubuntu.co.uk/2011/12/spotify-on-linux-works-for-free-accounts-offers-15-million-tracks/ ja http://www.makeuseof.com/tag/listen-music-spotify-free-wine-linux/.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Spotifyn toimimattomuus Winen kanssa
« Vastaus #6 : 02.01.2012 - klo:19:01 »
Minulla on toi unlimited, mutta ei tuo Linux versio Spotifystä toimi kuitenkaan.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.