Kirjoittaja Aihe: SuSE 11 ja DVB-T PCI TV-kortin tunnistus ja käyttö.  (Luettu 4043 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rami1

  • Vieras
SuSE 11 KDE ei tunnista Nebula DVB-T PCI korttia lainkaan, ajureita en myöskään siihen löytänyt, kokeilin parilla USB-TV-tikulla sama juttu. Ennen digikautta Hauppaugen ym. analogiakortit toimivat moitteettomasti. Yritin hakea, asetella, tunnistaa YaST'illa, mutta tuloksetta.

Asennettuani Ubuntu 8.10 kortti toimi heittämällä ja samoin eri TV-ohjelmapaketit, Kaffeine ohjelmalla pääasiassa katselen, muutkin toimivat hyvin.

SuSE selvästi muutenkin multimediapuolella jäljessä verrattuna  Mac, Ubuntu 8.10 ja Windows XP Pro SP3.

Olen käyttänyt SuSE'a ensimmäisestä versiosta alkaen, onko KDE kehityksen syynä vai SuSE, että multimediapuoli jäänyt näinkin paljon jälkeen.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: SuSE 11 ja DVB-T PCI TV-kortin tunnistus ja käyttö.
« Vastaus #1 : 23.11.2008 - klo:12:26 »
Katsoitko näkyikö Kaffeinessa "digitaalinen tv". Jos ei näy niin komento:

Koodia: [Valitse]
/sbin/lspci
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: SuSE 11 ja DVB-T PCI TV-kortin tunnistus ja käyttö.
« Vastaus #2 : 23.11.2008 - klo:12:34 »
SuSE 11 KDE ei tunnista Nebula DVB-T PCI korttia lainkaan, ajureita en myöskään siihen löytänyt, kokeilin parilla USB-TV-tikulla sama juttu. Ennen digikautta Hauppaugen ym. analogiakortit toimivat moitteettomasti. Yritin hakea, asetella, tunnistaa YaST'illa, mutta tuloksetta.

http://opensuse.fi/OpenSUSE_ja_DigiTV

Lainaus
Asennettuani Ubuntu 8.10 kortti toimi heittämällä ja samoin eri TV-ohjelmapaketit, Kaffeine ohjelmalla pääasiassa katselen, muutkin toimivat hyvin.

SuSE selvästi muutenkin multimediapuolella jäljessä verrattuna  Mac, Ubuntu 8.10 ja Windows XP Pro SP3.

Olen käyttänyt SuSE'a ensimmäisestä versiosta alkaen, onko KDE kehityksen syynä vai SuSE, että multimediapuoli jäänyt näinkin paljon jälkeen.

Vaikea sanoa missä vika on. Jos kortin ajuri löytyy kernelistä niin silloin sen pitäisi toimia heittämällä(*).
Jos ei ole niin silloin pitää itse nähdä vaivaa ja hakea ja kääntää sopivat mokkulat kortille.
Lisäksi kaffeinen tulee olla Packmanin versio.

Multimedia on ongelmallinen asia. Osa tarvittavista kodekeista jätetään pois lisenssi syistä johtuen.
Se taas ei olen openSUSEn/Novellin vika.
Koska kodekkeja ei jakelussa mukana ole joudut lisäämään tarvittavat asennuslähteet ja asentamaan tarvittavat paketit "käsin".

(*) Jos laite vaatii erillisen laitteisto-ohjelmiston niin silloin se pitää vielä erikseen asentaa
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

jboman

  • Vieras
Vs: SuSE 11 ja DVB-T PCI TV-kortin tunnistus ja käyttö.
« Vastaus #3 : 25.11.2008 - klo:11:13 »
Olisko tuosta apua
kts.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3634.0

Kun käynnistät kaffeinen niin siellä pitäisi olla digitv-kuvake aktiivinen, jos systeemi sen yleensä tunnistaa.
Muista päivittää kaffeine packmanin repoista, sillä ei toimi muuten...ts. ainakaan ei näytä kuvaa.
tarkista komennolla
dmesg > tv.txt
ja sitten katsot löydätkö nebulan käynnistys/tunnistusta.

technotrend vaati ainakin firmwaren asennuksen, jotta toimi mutta toi voisi toimia ilmankin.

guest17

  • Vieras
Vs: SuSE 11 ja DVB-T PCI TV-kortin tunnistus ja käyttö.
« Vastaus #4 : 26.11.2008 - klo:22:26 »
Olen testannut TerraTec Cinergy T^2 DVB-T kortin openSUSE 11 + Gnome ja jakelun mukana tulevalla Kaffeinella. Lisäksi olen tarvinnut vain libxine1 paketin ja toimi moitteetta.

http://en.opensuse.org/HCL/TV_Cards
Onko kyseessä kortti: DigiTV PCI - Chipset bt878 ?

wode

  • Vieras
Vs: SuSE 11 ja DVB-T PCI TV-kortin tunnistus ja käyttö.
« Vastaus #5 : 26.11.2008 - klo:22:48 »
Itselläni on toi Nebulan DVB-T PCI TV-kortin ja on
toiminut 10.1 versiosta asti hyvin. Ajurit ovat
dvb-bt8xx ja mt352.