Kirjoittaja Aihe: Miten ajan Tomtom homea winellä ?  (Luettu 4065 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest653

  • Vieras
Miten ajan Tomtom homea winellä ?
« : 19.08.2008 - klo:23:18 »
Eli tuo tomtomin home, jolla ylläpidetään navigaattorin karttoja yms. Miten sen saisi ajetuksi emulaattorilla ( jos joku komentorivi tms. niin rautalangasta ohjeet )

sollila

  • Vieras
Vs: Miten ajan Tomtom homea winellä ?
« Vastaus #1 : 20.08.2008 - klo:14:38 »
Eli tuo tomtomin home, jolla ylläpidetään navigaattorin karttoja yms. Miten sen saisi ajetuksi emulaattorilla ( jos joku komentorivi tms. niin rautalangasta ohjeet )

Koitin tässä taannoin suse+wine+tomtom-home yhdistelmää, en saanut tätä yhdistelmää toimiin jostain syystä. Sain kyllä asennettua tomtom homen, mutta ei se alkanut tunnistamaan usb-portissa olevaa tomtomia. Joten luovutin.

Mutta POI pisteiden lisäys onnistuu tomtomiin ilmankin tomtom homea, kunhan löytää ensin oikean kansion minne poit laittaa...

Olen myös koittanut VirtualBoxia usb-tuella+WinXP:ä.

Tällä hetkellä koneessa on XP toisena käyttiksenä, missä on sitten tomtom home asennettu. Tämä tapa on ainakin yksinkertaisin... ja toimii ilman suurempia säätöjä...

Siitä että onko tuo wine+tomtom home toimiva yhdistelmä

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten ajan Tomtom homea winellä ?
« Vastaus #2 : 23.08.2008 - klo:12:34 »
Aika jännä, ettei Tomtomiin saa ohjelmistoa Linuxille. Ite navigaattori kun tietääkseni käyttää Linuxia.

No rahahan se ratkasee ja suuret käyttäjämäärät  ::)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Wine + Poi Loader
« Vastaus #3 : 29.12.2008 - klo:12:07 »
Kun olin ollut kiltti niin pukki toi mulle navigaattorin.
Ja nyt olen kokeillut ajaa Suse 11.1 versiossa yhdistelmää Wine + Poi Loader.
Muuten homma toimii, mutta ei löydä Garmin nuvi200 navigaattoria!
Onko porukalla kokemusta, miten hyvin Wine osaa hoitaa USB-portit ?

Jostain syytä wine ei vaan osaa noita mountteja löytää, tuo viimeinen on garminin SD-kortti.
                                                     
/dev/sdh on /media/GARMIN type vfat (rw,nosuid,nodev,noatime,flush,uid=1000,utf8,shortname=lower)
 
/dev/sdi1 on /media/disk type vfat (rw,nosuid,nodev,noatime,flush,uid=1000,utf8,shortname=lower)

Pienetkin vinkit ovat tervetulleita, kun en millään viitsis mihinkään varakoneseen wintoosaa tunkea ;-)   

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Wine + Poi Loader
« Vastaus #4 : 30.12.2008 - klo:17:21 »
Kun olin ollut kiltti niin pukki toi mulle navigaattorin.
Ja nyt olen kokeillut ajaa Suse 11.1 versiossa yhdistelmää Wine + Poi Loader.
Muuten homma toimii, mutta ei löydä Garmin nuvi200 navigaattoria!

Ei ole garminia joten voi olla että tämä ei toimi, mutta kokeilin ladata tuon poiloaderin ja siinä on vaihtoehtona kohteelle tuo Mukautettu kansio (Lisäasetukset) jos siihen lisää tuon /media/disk (tai sen kummassa nuo kartat ovat tallennettuna) niin uppoaako tavara sinne oikein?
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Wine + Poi Loader
« Vastaus #5 : 31.12.2008 - klo:09:23 »
Ei ole garminia joten voi olla että tämä ei toimi, mutta kokeilin ladata tuon poiloaderin ja siinä on vaihtoehtona kohteelle tuo Mukautettu kansio (Lisäasetukset)

Tuolla vaihtoehdolla "mukautettu kansio" homma toimiin jos on muistikortti.
Puretaan vaan Poi Loaderilla mikä tahansa poi_tiedosto tietokoneelle johonkin kansioon. Sitten vaan kopsitaan sieltä tiedostot muistikortille ja kortti navigaattoriin, joka sitten kysyy että asennetaanko poi_tiedosto navigaattorin muistiin.
Mutta sitä USB-portti onkelmaa en vielä saanut ratkaistua, että pääsis ilman kierotietä noita navigaattoriin asentamaan.