Kirjoittaja Aihe: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een  (Luettu 5837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest405

  • Vieras
SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« : 23.12.2011 - klo:14:32 »
Terve

Olen useimmiten asentanut uuden OpenSuse- version aina vanhan päälle. Alimmaisena oli jokin versio SLED:stä. Gnomessa on siitä lähtien ollut ns. SLED GUI, joka on Windows- tyylinen aloitusvalikko. Tein sitten puhtaan Opensuse 12.1 asennuksen ja siinä tuli tämä (hirveä) uusi GNOME:n GUI / Teema, joka vaatisi taas että kaikki pitäisi opetella uudelleen  :o

Onko kellään tietoja miten SLED:n GUI:n saisi asennettua OpenSusen uuteen Gnomeen. (paketit jostain tai ohjeita ??)

Hei.. ja sitten Oikein Hyvää Joulua kaikille !!  ;D

guest624

  • Vieras
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #1 : 23.12.2011 - klo:19:43 »
Terve

Olen useimmiten asentanut uuden OpenSuse- version aina vanhan päälle. Alimmaisena oli jokin versio SLED:stä. Gnomessa on siitä lähtien ollut ns. SLED GUI, joka on Windows- tyylinen aloitusvalikko. Tein sitten puhtaan Opensuse 12.1 asennuksen ja siinä tuli tämä (hirveä) uusi GNOME:n GUI / Teema, joka vaatisi taas että kaikki pitäisi opetella uudelleen  :o

Onko kellään tietoja miten SLED:n GUI:n saisi asennettua OpenSusen uuteen Gnomeen. (paketit jostain tai ohjeita ??)

Hei.. ja sitten Oikein Hyvää Joulua kaikille !!  ;D


Mikäli ymmärsin oikein, niin kyse lienee ihan gnome 2 oletussysteemeistä. Semmoisen ohjelmavalikon saa gnome 3-työpöytään joko laajennoksella tai sitten pakottamalla gnomen ns. fall-back modeen, joka vastaa aika pitkälle gnome 2 käyttökokemusta.

sopiva laajennus:
 https://extensions.gnome.org/extension/6/applications-menu/

Ja fallback asetus löytyy seuraavasta paikasta: (mustinvaraisin termein, kun en ole kotona)
Järjestelmäasetukset-> tietoja järjestelmästä (tjsp)->grafiikka
Sieltä sitten löytyy jokin nappula, jonka suomenkielisestä termistä mulla ei ole mitään muistikuvaa.

guest405

  • Vieras
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #2 : 23.12.2011 - klo:19:55 »

Mikäli ymmärsin oikein, niin kyse lienee ihan gnome 2 oletussysteemeistä. Semmoisen ohjelmavalikon saa gnome 3-työpöytään joko laajennoksella tai sitten pakottamalla gnomen ns. fall-back modeen, joka vastaa aika pitkälle gnome 2 käyttökokemusta.

sopiva laajennus:
 https://extensions.gnome.org/extension/6/applications-menu/

Ja fallback asetus löytyy seuraavasta paikasta: (mustinvaraisin termein, kun en ole kotona)
Järjestelmäasetukset-> tietoja järjestelmästä (tjsp)->grafiikka
Sieltä sitten löytyy jokin nappula, jonka suomenkielisestä termistä mulla ei ole mitään muistikuvaa.

Kiitos tiedoista en tiedä onko sama asia, mutta kokeillaan.

Ohessa kuva SLED:n Gnome GUI:sta


guest624

  • Vieras
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #3 : 23.12.2011 - klo:23:02 »
Ei ole gnome 2 oletusteema.
Valitan, en osaa auttaa.

Lohdutuksena kerron, että mulla meni pari viikkoa tottua uuteen gnomeen (kde:sta vaihdoin), ja nyt en antaisi pois.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #4 : 24.12.2011 - klo:09:32 »
Tuo näyttää samalta kuin opensusen Gnome 2 oletusteema, eli se mikä oli käytössä' vanhemmissa suseissa. Ei kai tuota gnome kolmoseen saa, Vähän sama kuin yrittäs portata kde 3 teemaa neloseen?

http://abock.org/blog-images/openSUSE-10.3.png
« Viimeksi muokattu: 24.12.2011 - klo:09:38 kirjoittanut Owdy »

guest624

  • Vieras
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #5 : 24.12.2011 - klo:10:45 »
Kannattaa etsiä laajennoksia.
Sieltä löytyy ainakin alapaneeli ja siihen erilaisia valikoita. googleen hakusanaksi gnome-shell extension, niin niitä löytyy muualtakin kuin tuolta extension.gnome.org -sivulta. Kannattaa toki tuo gnome.org katsoa ensin, koska se on hyvin kätevä.

suppo84

  • Vieras
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #6 : 01.01.2012 - klo:00:24 »
Mulla onkin tällähetkellä asennettuna Opensuse 12.1 ja KDE 3.5.10 enkä taida vaihtaa enään pois  ::)

Lueskelin että tuota KDE 3.5 kehitystyötä jatketaan Trinity Desktop nimisenä projektina ja heiltä olisi tulossa joskus OpenSuselle myös valmiit paketit joten odottelen ihan mielenkiinnolla sitä.

Itse olen nimittäin KDE miehiä ollut pienestä pitäen, ja vaikka se vanha KDE on historiaa joidenkin tai monien mielestä niin omasta mielestäni se on niin hyvin onnistunut työpöytä että sitä ei kannata jättää kuolemaan :D

Tuon Trinity projektin ansiosta se pysyy elossa, päivityksiä se vanha KDE tuskin paljoa enään tarvitsee.

guest405

  • Vieras
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #7 : 04.01.2012 - klo:22:53 »
Lueskelin että tuota KDE 3.5 kehitystyötä jatketaan Trinity Desktop nimisenä projektina ja heiltä olisi tulossa joskus OpenSuselle myös valmiit paketit joten odottelen ihan mielenkiinnolla sitä.
Itse olen nimittäin KDE miehiä ollut pienestä pitäen, ja vaikka se vanha KDE on historiaa joidenkin tai monien mielestä niin omasta mielestäni se on niin hyvin onnistunut työpöytä että sitä ei kannata jättää kuolemaan :D
Tuon Trinity projektin ansiosta se pysyy elossa, päivityksiä se vanha KDE tuskin paljoa enään tarvitsee.

Mulla taitaa olla "vanhuuden" oireita, mutta uuden opettelu tympii  ;D

Linux- maailmassa tämä on tuttua. 5-6 vuoden välein Gnone ja KDE- muutetaan täysin (toki tämä pätee moneen muuhunkin OpenSource- projektiin). OS:n GUI:n muuttaminen on kuitenkin aika radikaali temppu. Itse olen vanhan Windows mies ja tottunut KDE 3.5 ja Gnome 2.x tyyliseen työpöytään. Vaikka tämän uudenkin Gnomen kanssa tulee toimeen, niin ärsyttää että pitäisi taas oppetella, niin monta temppua uudelleen.

Mietin vielä vaihteohtoja  :o

T: Tuokki

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2773
  • Sukupuoli: Mies
Vs: SLED 11 teema (GUI) Opensuse 11.2:een
« Vastaus #8 : 05.01.2012 - klo:08:45 »