Kirjoittaja Aihe: Käynnistysvalikko Gnomessa  (Luettu 3865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KimmoK

  • Vieras
Käynnistysvalikko Gnomessa
« : 18.04.2009 - klo:16:02 »
Ugh!

Sen verran olen tässä elämäni aikana tottunut käyttämään tietokonetta siten, että käytän mielelläni nk. käynnistysvalikkoa kuvaruudun vasemmassa reunassa kuten Windowsissa ja muistaakseni KDE näkymässäkin on. Kuinka saisin yksinkertaisesti käynnistysvalikon tähän? Nyt tuossa alapalkissa tuolla kohdalla on Dolphin ja sen vieressä Konqueror pikakuvakkeet enkä saa 'Application Launceher Me' kuvaketta työpöydältä raahattua mitenkään tuohon palkin päälle. Luulisin, että näin Linuxissa tuo olisi yksinkertainen homma, mutta en vaan hiffaa vaikka tuota olen jo tovin itse etsinyt.

Siispä, olisiko tuohon apuja saatavilla? Helpottaisi kovin käyttöäni  ;)

guest1014

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #1 : 18.04.2009 - klo:16:15 »
Olisiko niin yksinkertainen toimenpide, että klikkaat hiiren oikealla paneelin päällä ja sitten lisää paneeliin? ::)

KimmoK

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #2 : 18.04.2009 - klo:16:33 »
Olisiko niin yksinkertainen toimenpide, että klikkaat hiiren oikealla paneelin päällä ja sitten lisää paneeliin? ::)

Niin, tulipa tuota ihan ensimmäisenä katsottua, mutten tuollaista havainnut Panel Settings valikosta.

KimmoK

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #3 : 18.04.2009 - klo:16:40 »
Olisiko niin yksinkertainen toimenpide, että klikkaat hiiren oikealla paneelin päällä ja sitten lisää paneeliin? ::)

Niin, tulipa tuota ihan ensimmäisenä katsottua, mutten tuollaista havainnut Panel Settings valikosta.

Otin sinisen silmän uudelleen käteen ja tarkemmalla silmäyksellä sitten löysinkin sen oikean tiedoston tuota varten ..  ::)

Milloinkahan oppisi ensin katsomaan loppuun asti ennen kuin kysyy yksinkertaisia?    ;D

guest1014

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #4 : 18.04.2009 - klo:16:51 »
Täytyi ihan vaihtaa Gnome-työpöydälle (Debian Lennyssä) ja kokeilla toimenpidettä. Näpsäsin kuvankin, vaikka vähän liian myöhään ongelman ratkaisua ajatellen (olin liian hidas :D)

KimmoK

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #5 : 18.04.2009 - klo:17:13 »
Täytyi ihan vaihtaa Gnome-työpöydälle (Debian Lennyssä) ja kokeilla toimenpidettä. Näpsäsin kuvankin, vaikka vähän liian myöhään ongelman ratkaisua ajatellen (olin liian hidas :D)

Heh heh .. latasin tuon alapalkin uusiksi oletus asetuksin. Muuten ok. mut tuo käynnistyskuvake on 3. vasemmalta, kun niin tekis mieli saada se 1. vasemmalta olevaksi .. hienosäätöä etten sanoisi ..  :D

guest1014

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #6 : 18.04.2009 - klo:18:05 »
Edelleen hiiren oikealla ja kuvakkeen lukitus pois päältä ja siirrä :)


KimmoK

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #7 : 18.04.2009 - klo:18:07 »
Edelleen hiiren oikealla ja kuvakkeen lukitus pois päältä ja siirrä :)



Nii, voih .. kun se olisikin noin yksinkertaista. En todellakaan kyselisi näitä asioita, jos tuollainen olisi ylipäätään näkyvissä ..

KimmoK

  • Vieras
Vs: Käynnistysvalikko Gnomessa
« Vastaus #8 : 19.04.2009 - klo:13:49 »
Edelleen hiiren oikealla ja kuvakkeen lukitus pois päältä ja siirrä :)



Nii, voih .. kun se olisikin noin yksinkertaista. En todellakaan kyselisi näitä asioita, jos tuollainen olisi ylipäätään näkyvissä ..

Pistelinpä tuossa käyttistä vähän uusiksi ja nyt lukee vasemmassa alakulmassa Computer   ;D