openSUSE > Asennus ja käyttö

"Weine, Weib und Gesang" eli ongelmia Winen kanssa.

<< < (2/3) > >>

arijoutsi:

--- Lainaus käyttäjältä: jmp - 03.11.2006 - klo:08:39 ---Lataa 30 päivän kokeiluversio VMware workstationista , asenna se ja luo sillä windows asennus. Tämän jälkeen voit käyttää ilmaista VMplayeriä (tulee tuonVMwaren mukana).

--- Lainaus päättyy ---

Vmware server on ilmainen ja sillä käy myös asentaminen. Itse käytän tuota.

Makekaze:

--- Lainaus käyttäjältä: arijoutsi - 03.11.2006 - klo:11:54 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jmp - 03.11.2006 - klo:08:39 ---Lataa 30 päivän kokeiluversio VMware workstationista , asenna se ja luo sillä windows asennus. Tämän jälkeen voit käyttää ilmaista VMplayeriä (tulee tuonVMwaren mukana).

--- Lainaus päättyy ---

Vmware server on ilmainen ja sillä käy myös asentaminen. Itse käytän tuota.

--- Lainaus päättyy ---

Itse kanssa käytän VMware Serveriä sen ilmaisuuden takia. Saa itse luotua asennuksia (ei tarvitse kikkailla turhia) ja muutenkin ihan ok systeemi. Tosin rekisteröityä pitää, mutta eipä siitä _niin_ kauheaa haittaa ole. ;)

guest53:
Nyt alkoi winen käyttö onnistua. Strategiapeli Steel Panthers World At War toimii (toistaiseksi) hyvin. Äänet melkein paremmat kuin Windowssissa. Jos saan kaikki tarpeelliset sotapelini yms. linuks-puolelle niin silloin ei tarvitse ostaa Windowssiin kunnon tietoturvaohjelmaa.

Vmware server kuulostaisi hyvältä. Mihin sitten VMware workstationia tarvitaan :-\

juippis:
Helpottaahan se käyttöä, kun kaikki tarvittava on yhdessä paketissa. Kai siinä on jotain muutakin lisänä VMPlayeriin nähden.

Makekaze:

--- Lainaus käyttäjältä: Juippis - 11.11.2006 - klo:11:19 ---Helpottaahan se käyttöä, kun kaikki tarvittava on yhdessä paketissa. Kai siinä on jotain muutakin lisänä VMPlayeriin nähden.

--- Lainaus päättyy ---
Playerissä ei pysty ajamaan kuin valmiita paketteja ymmärtääkseni. Ja näitä valmiita paketteja on rajoitetusti olemassa VMwaren sivuilla, itsekkin niitä pystyy tekemään, mutta silloin sinulla pitää olla se ohjelma jolla se koko paketti kootaan jne ja ymmärtääkseni se on maksullinen.

VMware Wotkstation on luultavasti jonkilainen ehkä hieman karsitumpi versio VMware serveristä. Luultavasti yhtäaikaisten virtuaalikoneiden määrää on rajoitettu tai jotain vastaavaa, ainakin se työasemaversio on maksullinen (saat tietty tuet sille, mutta kuka niitä nyt tarttee ;))

Tämän takia itse päädyin VMware serveriin joka on ilmainen ja saat säätää mielestäni ainakin riittävästi. Tietty ZEN olisi hyvä, mutta windows tuki (toistaiseksi) loistaa poissaolollaan. Tosin novelin ja mikkisoftan lähes uunituoreet sopparit taitaa tuoda muutoksia tähän asiaan jollakin aikataululla. :)

Tietenkin Winellä pystyy joitakin softia pyörittämään, tästä ei itsellä ole kuitenkaan kokemusta (ja ainakaan toistaiseksi ei ole tarvetakaan). Jos sillä toimii niin näkisin ainakin VMwarella kokonaisen virtuaalikoneen ajamisen turhaksi, kuitenkin se vie koneelta muistia (RAM ja kovotilaa) ja aiheuttaa kuormaa muutenkin, sekä aivan niin sukkelaa windowsin käyttö VMwaren kautta ei ole verraten windowsiin joka ei pyöri virtuaalisena.


Makekaze

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta