Kirjoittaja Aihe: Nelonen HD  (Luettu 3556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kapa

  • Jäsen
  • Viestejä: 182
Nelonen HD
« : 20.05.2009 - klo:23:38 »
Tietäisikö kukaan millä ilveellä saisi Nelosen HD kanavan toimimaan kunnolla TTV (Tampere) alueella?
Ongelmana varmaan on se, ettei toi ffmgeg jostain syystä onnistu purkamaan tuota striimiä, eikä minulla ainakaan olen Nvidian ajurit ohjaamassa striimiä rautapurkuun...

Onko kenelläkää vihjeitä - minulla openSUSE 11.1

Poissa Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 72
Vs: Nelonen HD
« Vastaus #1 : 21.05.2009 - klo:01:20 »
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. että onko sulla siinä koneessa sellanen digiviritin joka tukee noita HD lähetyksiä? Sillä nää "tavalliset" digivirittimet ei tota HD:tä toista.

Nimittäin tää meijän nykyinen töllötekniikka käyttää mpeg2-pakkausta ja Nelonen HD käyttää useimpien HD-kanavien tapaan mpeg4-pakkausta.

Suora lainaus Tampereen Tietoverkko Oy:n sivulta:
Lainaus
Huom! HD-lähetysten katseluun tarvitaan HD-vastaanottimen lisäksi HD Ready tai Full HD -televisio tai -näyttö.

Lisätään tähän vielä sen verran, että tilanne voi olla aika hämärä käyttäjän kannalta, sillä tavallinen digiviritin kyllä saattaa löytää ne HD kanavat, mutta ei pysty siitä huolimatta toistamaan niitä.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2009 - klo:01:34 kirjoittanut Ville »

Poissa kapa

  • Jäsen
  • Viestejä: 182
Vs: Nelonen HD
« Vastaus #2 : 22.05.2009 - klo:14:05 »
HD toimii kortilla, sillä saan kuvan näkymään mutta se on aika korruptoitunutta (joko tehot loppuu kesken tai ffmpeg ei ole optimaalinen - veikkaan jälkimmäistä).

Näytönohjaimessa lisäksi pitäisi olla rautakiihdytys, mutta ilmeisesti NVidia ei ole tehnyt linuxille sellaista driveriä, joka käyttäisi sitä mpeg4:n kanssa...

guest17

  • Vieras
Vs: Nelonen HD
« Vastaus #3 : 02.06.2009 - klo:13:03 »
Tällä pitäis vissiin moinen onnistua.

These patches add VDPAU support to ffmpeg and MPlayer:
        * HW decode acceleration is provided for MPEG-1/2, H.264 and VC-1.
        * A VDPAU video output module is added to MPlayer.
ftp://download.nvidia.com/XFree86/vdpau/mplayer-vdpau-3076399.README.txt

Paahan tulemaan raporttia onnistuiko.