Kirjoittaja Aihe: Qualcomm PCMCIA datakortin FDC 2045-A:n saaminen toimintaan SUSE Linux 10.0SSa  (Luettu 2872 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mepstein

  • Vieras
Yritän asentaa Qualcomm PCMCIA datakortin FDC 2045-A HP kannettavaani (nx 6110). Kortti kuuluu Soneran NMT450-systeemiin. Luulen saaneeni driverin asennettua mukana tullesta CD:sta, mutta koe ei saa yhteyttä kortiin. Kortin sininen LED ei syty, eikä Firefox löydä sivustoja. Kortti toimii Windowsissa, joten se on ilmeisesti sähköisesti ja mekaanisesti kunnossa. Miten saan sen toimimaan?

Terveisiä,

Mikael

mepstein

  • Vieras
Qualcomm PCMCIA datakortin FDC 2045-A:n asennus SuSE 10.3:n kanssa
« Vastaus #1 : 09.04.2008 - klo:21:51 »
Yritän asentaa Qualcomm PCMCIA datakortin FDC 2045-A HP kannettavaani (nx 6110). Kortti kuuluu Soneran NMT450-systeemiin. Luulen saaneeni driverin asennettua mukana tullesta CD:sta, mutta koe ei saa yhteyttä kortiin. Kortin sininen LED ei syty, eikä Firefox löydä sivustoja. Kortti toimii Windowsissa, joten se on ilmeisesti sähköisesti ja mekaanisesti kunnossa. En saanut toimimaan SuSE 10.0:ssa, siellä asennusyritys lisäksi tuhosi sähköpostiohjelman täysin.

Hankin OpenSuSE 10.3, josta kerrottiin, että sen pitäisi tunnistaa kortin automaattisesti, mutta ei sekään tiedä mitään kortista. Miten saan sen toimimaan?

Terveisiä,

Mikael

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Hei,

miten asensit?

Täysin ummikkona en tiedä edes toimiiko kortti verkkokorttina(kuten wlan) vai pppllä(kuten 3G)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Mielenkiintoinen laitos.

Laitappa vaikka lspci yms. tietoja esille.

Muutenkin kannattaa lisäinfot laittaa tänne kaikkien näkyville, niin voi joku asiasta mahdollisesti jotain tietävä liittyä keskusteluun.

--lainaus--
Hei,

SuSE 10.0:ssa asensin sen ohjeen mukaan, jossa luvattiin, että kortti käy Red Hat:issa. Siis,
1. laitoin asennus-CD:n CD-ROM-asemaan
2. menin Linuxissa tuotteen kansioon ja kaksoisnapautin setup, jolloin Mobility Manager Installation asennuksen määrityksen näytöt tulivat esiin
3. noudatin Mobility Manager Installation Setupin näytön ohjeita
4. Suljin asennusohjelman Finish napista (asennusohjelmassa)
5. Poistin CD:n koneesta.

Sitten asensin kortin PCMCIA-paikkaan ohjeen mukaisesti, jolloin ajusit latautuivat automaattisesti ja käynnistin koneen uudestaan.

Silloin kortin siniseen LED:iin EI syttynyt valoa niinkuin Windowsissa, eikä kortti toiminut.Samassa huomasinkin, että koko SuSE:n sähköposti oli hävinnyt.

SuSE 10.3:ssä en, ymmärrettävistä syistä, uskaltanut enää yrittää käyttää Soneran asennus-CD:tä, vaan laitoin kortin PCMCIA-asemaan, ja odotin, että SuSE löytää sen itse, niinkuin minulle kerrottiin Novellista, että senpitäisi tehdä.

Terveisiä,

Mikael