Kirjoittaja Aihe: Kuinkas Sussu asennetaan ilman uuden rompun polttoa?  (Luettu 3417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Minulta löytyy OpenSUSE 11.0:n levy, mutta haluaisin kokeilla OpenSUSE 11.1 beta 2:sta, mutten kuitenkaan halua polttaa uudestaan, kun noi levytkin maksavat.

Yritykset tähän mennessä:
Olen luonut oman 5 Gt osion rompulle.

Aluksi yritin asentaa s.e. kopioin isokuvan 5 Gt:n ext3-osiolle, mutten saanut OpenSUSE 11.0:n dvd:tä löytämään ko. iso-tiedostoa asennuslähteeksi.

Sitten toisella kerralla kopioida cp -a:lla tiedostot mountatusta .iso-tiedostosta ko. osion juureen. Tällä sydeemillä toistaiseksi olen päässyt pisimmälle. Asennus meni jo asennukseen erinäisten sähellysten kautta. Lisäksi se jopa yritti asentaa ko. osiolta 11.1 Beta 2:sta, mutta asentaminen meni erroriin, kun herjasi varatusta tiedostosta.

Tällä hetkellä on kopioitumassa kolmas yritelmä, jossa raiskaan ext3-tiedostojärjestelmäni dd:llä.

Tämä itse asiassa näyttää lupaavalta, sillä ko. laite mounttautuu iso9660:lla, joten tällä sitten eteenpäin. Kerron sitten (epä?)onnistumisestani.

Edit - siis epa onnistuinhan sittenkin. Viela asensin jenkkinappiksella.  11.0:n
« Viimeksi muokattu: 12.10.2008 - klo:07:33 kirjoittanut peran »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Kuinkas Sussu asennetaan ilman uuden rompun polttoa?
« Vastaus #1 : 12.10.2008 - klo:08:23 »
Kannattaa huomioida että et voi ottaa käyttöön sitä osioa jossa tuo ISO-tiedosto on tallennettuna. Eli kyseistä osioa ei liitetä mihinkään liitospisteeseen asennuksen aikana. Voit ottaa osion käyttöön asennuksen jälkeen.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuinkas Sussu asennetaan ilman uuden rompun polttoa?
« Vastaus #2 : 12.10.2008 - klo:10:57 »
Miulla kun ei oo polttavaa DVD asemaa, oon poltellu sen cd:n joka sisältää vaan pikkasen tietoa ja loput hakee verkosta. Taitaa olla verkkoasennuslevy nimeltään. Ohjeissa on että se on vaan kokeneille käyttäjille, jota mie en oo. Mutta ilman ongelmia asennus on sujunut.

Aikaahan siinä menee n. 3h mutta sitä miulla piisaa. Päivityksiä ei asennuksen jälkeen kovin hirveesti tuu joten siinä puntit pikkasen tasottuu. Taitaa olla meganen yhteys meillä.

Sitä ei oo tullu testattuu, miten homma hoitus RW levyä käyttäen. En kyllä nää mitään syytä miks ei onnistus. No joka tapauksessa halvemmaks tulee kun DVD:n poltto.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

paca

  • Vieras
Vs: Kuinkas Sussu asennetaan ilman uuden rompun polttoa?
« Vastaus #3 : 12.10.2008 - klo:13:42 »
Olen muutaman kerran päivitellyt suse seuravaan versioon smartin ja zypperin kanssa.
Opensuse 11:ssa zypper toimii jo hyvin.
Eli vaihda vain kaikki asennus lähteet openSuse 11 -> openSuse 11.1
sitten komentoriviltä "zypper dup" (distribution update)
Varoituksen sanana että joskus tuon jälkeen on joutunut korjailemaan joitain paketteja käsin.
Mutta mitä vähemmän sulla on yhteisä asennuslähteitä , niin sitä helpommin toimii.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuinkas Sussu asennetaan ilman uuden rompun polttoa?
« Vastaus #4 : 12.10.2008 - klo:15:30 »


Sitä ei oo tullu testattuu, miten homma hoitus RW levyä käyttäen. En kyllä nää mitään syytä miks ei onnistus. No joka tapauksessa halvemmaks tulee kun DVD:n poltto.

Minä poltan aina RW levylle kaikki distrot mitä kokeilen.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Kuinkas Sussu asennetaan ilman uuden rompun polttoa?
« Vastaus #5 : 12.10.2008 - klo:22:52 »
Käyttäisin itsekin rw-levyjä, ellei niistä tulisi lasinalusin polttamisella.

Alkaa romppuasema ilmeisesti tehdä tenää..

Siis lasinalusia tulee riippumatta siitä polttako Windowsin puolella vai Linuxin.