openSUSE > Asennus ja käyttö

Hidasteleeko KWallet?

<< < (2/5) > >>

png:

--- Lainaus käyttäjältä: RaijaR - 07.04.2023 - klo:20:17 ---En ole koskaan oikein ymmärtänyt, että mihin tuota lompakkoa tarvitsen. Minulla on salasanat tallennettuna KeePassXC:ssä.

--- Lainaus päättyy ---
Hei Raija, miten tuo KeePassXC on toiminut sinulla?

RaijaR:

--- Lainaus käyttäjältä: png - 07.04.2023 - klo:21:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: RaijaR - 07.04.2023 - klo:20:17 ---En ole koskaan oikein ymmärtänyt, että mihin tuota lompakkoa tarvitsen. Minulla on salasanat tallennettuna KeePassXC:ssä.

--- Lainaus päättyy ---
Hei Raija, miten tuo KeePassXC on toiminut sinulla?

--- Lainaus päättyy ---

Minusta se on toiminut hyvin. En ole kertaakaan huomannut mitään toimimattomuutta. Voin suositella  :)

SuperOscar:
Olen ymmärtänyt, että Plasmaan ollaan rakentamassa mahdollisuutta korvata Plasma muillakin salasanahallintaohjelmilla kuten KeePassXC:llä, mutta se olisi vielä kesken.

Itse olen kyllä tyytynyt KWalletiin, joka yleisesti hoitaa hommansa. Lähinnä ongelmana on tuo valinta oman salasanan ja GnuPG-salasanan väliltä: jälkimmäinen on turvallisempi, mutta edellyttää, että GnuPG:n kamat jo löytyvät ~/.gnupg-kansiosta, mikä ei välttämättä vielä heti asennuksen jälkeen pidä minulla paikkaansa.

Lisäksi joskus GnuPG tuntuu kadottavan tiedon siitä, mikä on oma (äärimmäisesti luotettu) tunnukseni, jolloin se ei suostu käyttämään sitä. Tällöin pitää poistaa joko pubring.gpg tai pubring.kbx (mutta kumpi, se tuntuu vaihtelevan tapauksittain!) minkä jälkeen esim. Kleopatrassa voi merkitä oikean tunnuksen omakseen.

raimo-2:
Google Chrome vaatii KWalet:in, en ole löytänny muuta vaihtoehtoa sille kuin se että syötän oman salasanani ja muistan laittaa ruksin kohtaan käynnistä tämä Wallet automaagisesti. Silloin se ei enää kysele salasanaa, mikä tietenkin on tietoturvatonta. Mutta en käytä KWalet:ia vaan minulla on Keeper -salasanamanageri. Joten se ei tarvi muuta kuin sen käynnistys salasanan 3 kertaa syltettynä Chromen asennuksen jälkeisessä selaimen käynnistyksessä. Sekavaan, olisin totta vieköön tyytyväinen siihen että Chrome kelpuuttais esim nyt minun kohdallani Keeper -managerin (maksullinen).

RaijaR:
En kyllä ole asiasta varma, mutta minä käytän Chromiumia, enkä muista sen salasanoja kyselleen? Voipi kyllä olla, että viimeksi, kun asensin Tumbleweedin ihan alusta uudestaan, niin roiskaisin päälle koko home-hakemiston kaikkine (piilo)tiedostoineen. Joten asetukset oli jo kohdallaan, kun aloin chromiumia käynnistelmään.

Muuten saan syyliä selkään noista salasanoista.  >:(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta