openSUSE > Asennus ja käyttö

Hidasteleeko KWallet?

<< < (4/5) > >>

RaijaR:
Minä käytän Keepassxc:tä ja olen siihen tyytyväinen. Siinä on sekin hyvä puoli, että jos selain menee rikki (kuten nyt kävi Chromiumin kanssa), niin "kirjanmerkit" löytyy Keepassista. Salasanageneaattirihan sitten tekee melkoisen hankaliakin salasanoja tyyliin: Z)~E@M$W!nY%]2|d7~@uX|.p<I87?N. Tuota salasanaa voi "säätää", että kuinka pitkän haluaa ja mitä merkkejä siihen käytetään.

Ktpen:
Minulla iski tämä sama ongelma ja - pahus - en huomannut etsIä siihen ratkaisia näiltä sivuilta. Se johti eilen siihen, että vaihdoin tuoreen KDE asennuksen takaisin Gnomeen. Siinä Seahorse tuntuu jaksavan vetää kuormaani mukisematta eteenpäin. Toivotavasti KDE / Plasma projekti saa tämän bugin korjattua. Tuleekohan tämän bugin korjaamisesta jotain ilmoitusta jonnekin tai mistä sitä tietoa voisi onkia (tai talven tullen pilkkiä)?

harmie:
Eipä siitä erillistä ilmoitusta tule, mutta seuraamalla tuon bugi-tiketin tilaa saat infoa sen etenemisestä ja lopulta tiedon missä versiossa on korjattu. En ole tonne KDE bugi-prttaaliin rekisteröitynyt, mutta vahva olettamus, että kirjautuneet käyttäjät voivat tiketti kohtaisesti käydä laittamassa seurantaan ja siitä tulee sitten aina sähköpostia kun jotain tiketillä tapahtuu.

Ktpen:
@harmie Kiitos tiedosta ! Rakentelen tässä efi multiboot konetta, jonka yksi käyttis on openSUSE Tumbleweed KDE Plasma. Siinä Kwallet alkoi hidastella koneen käynnistyumistä ja sammuttamista olellisesti heti sen käyttöönoton jälkeen. Sain sillä kokeiltua tuota SuperOskarion ohjetta - ja - upeaa - se toimi ja iheti. !! Eli ei tarvise lähteä talvella pilkkimään bugen tikettiä tämän takia vaan voi odottella korjattu versio tulee sitten aikanaan normaalina päivityksenä.

Pitääköhän minun sitten poistaa SuperOskarin ohjeistamat .gnupg kansio sekä .../.gpg-agent.conf tiedosto vai saako ne jäädä ?

raimo-2:

--- Lainaus käyttäjältä: RaijaR - 13.04.2023 - klo:21:34 --- ;D

Asiasta toiseen. Miten se hiippari pääsee minun koneelle? Ihan oikeasti tätä kysyn. Varmaan pitäisi avata toinen keskustelu asiasta?

--- Lainaus päättyy ---

No ainakin WLAN kautta naapuri jos on huono salasana joka ei sinun osaltasi ole vaihtoehto koska ilmeisesti käytät salasanamanagerin luomia monimutkaisia salasanoja. Myös mahdollisen reitittimen admin -salasana pitää vaihtaa vahvempaan kuin oletuksena oleva 1234. Itse laitan SIM kortin reitittimeen ja WLAN:n päälle vasta sen jälkeen kun olen vaihtanut ko. salasanat turvallisiksi. Nyt minulla on sellainen tilanne että systeemissä ei ole yhtään WLAN-laitetta vaan kaikki on CAT6-verkkokaapelilla kytkettyjä. Kännykät käyttää omaa 4-5G verkkoaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta