Kirjoittaja Aihe: vlc ei toimi  (Luettu 10668 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
vlc ei toimi
« : 05.02.2011 - klo:14:55 »
Moi,

Onko muilla ongelmia vlc:n kanssa. Päivitin viimesimmät päivitykset eikä sen jälkeen enää toimi.
vlc on asennettu packmanin repoista. opensuse 11.3 & KDE 4.4.4

Kokentoriviltä antaa vaan tälläsen herjan
Koodia: [Valitse]
harmie@pluto:~> vlc
VLC media player 1.1.7 The Luggage (revision exported)
Floating point exception
« Viimeksi muokattu: 06.02.2011 - klo:08:37 kirjoittanut harmie »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #1 : 05.02.2011 - klo:15:23 »
tekeekö VideoLANin versio samaa?
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #2 : 05.02.2011 - klo:15:36 »
tekeekö VideoLANin versio samaa?
Näyttäisi tekevän.

guest658

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #3 : 05.02.2011 - klo:16:33 »
Joo ei näemmä toimi tuo vlc. Eikä myöskään toimi amarok, kun menin pöljyyksissäni vaihtamaan nuo nvidian ajurit, kun oli pakko, kun esikatselukuvat ei noilla nouveau ajureilla toiminut. Olen yrittänyt päivittää libxine ja amarokkia, mutta eipä lähe käyntiin.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Päivitin zypperiin tulleet paketit myös: libopencv2_2 libvlc5 libvlccore4 python-numpy vlc vlc-noX vlc-qt
Ei vaikutusta.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mulla siis ei toiminut nämä amarok ja vlc sen jälkeen enään, kun päivitin nvidia reposta näytönohjaimen ajurit. Samalla se päivitti pitkän listan muita ohjelmia. Poistin .kde4 kansiosta äsken amarokin tiedostot ja asensin uudestaan. Nyt se suostui käynnistymään siten, että näkyi jo tuossa ruudulla hetken aikaan ja sen jälkeen sitten kaatui. Jotakin se herjaa QPainteristä tuolla konsolissa.

Edit:(Tämä QPainter herja ei liity tähän ajuri ongelmaan ilmeisesti mitenkään. "Those messages a warnings from Qt itself. It is a known issue, however I do not think the KHTML developers have been able to resolve it at this time. Many other applications, such as Amarok also print these messages.")

VLC sanoo konsolista käynnistäessa : VLC media player 1.1.7 The Luggage (revision exported)
Liukulukupoikkeus

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #4 : 05.02.2011 - klo:17:03 »
Komentoriviltä lähtee käyntiin, samoin kuvakkeesta - mutta kun yrittää avata tiedoston - kaatuu ja jos yrittää avata hakemiston - jumittuu.
Mutta kun dolphinista valitsee videon avattavaksi vlc:llä, niin video lähtee pyörimään.

Asennettu packmanin repoista ja päivitetty tänään uusimpaan versioon. KDE 4.6
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest658

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #5 : 06.02.2011 - klo:01:42 »
Löysin tällaisen aiheen koskien amarokin kaatumista: http://web.archiveorange.com/archive/v/wmeLDEdFXdY4Ta8xFbdf

https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=649054

http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/multimedia/448737-opensuse-11-3-amarok-crashes-startup.html


"I found a workaround that keeps 3D support.

I uninstalled the drivers from Yast, downloaded the file NVIDIA-Linux-x86-256.53.run(the 260 file had the same bug) and installed it manually. Amarok no longer crashes and can still play WoW. "


Minulla tämä ongelma korjaantui siten, että poistin Nvidian suljetut ajurit eli ne NVIDIA reposta asennetut ajurit. Tämän tehtyäni amarok lähti samantien pelaamaan, kuin myös vlc-soitin.

Lisäys:Laitetaan tähänkin vielä, että NVIDIA 256.53 ajurit toimivat. Jokin klikkaa siis, näiden 260-sarjan ajureiden kanssa.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #6 : 06.02.2011 - klo:08:37 »
Löysin tällaisen aiheen koskien amarokin kaatumista: http://web.archiveorange.com/archive/v/wmeLDEdFXdY4Ta8xFbdf

Minulla tämä ongelma korjaantui siten, että poistin Nvidian suljetut ajurit eli ne NVIDIA reposta asennetut ajurit. Tämän tehtyäni amarok lähti samantien pelaamaan, kuin myös vlc-soitin.
Bingo! Kiitos vihjeestä.

Ei tule kyllä tähän talouteen enää ainuttakaan nvidian korttia se on varma. Käsittämättömiä ongelmia voi saada yksillä ajureilla aikaan.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #7 : 06.02.2011 - klo:12:34 »
No minulla ei nuo kaatumiset/jumittumiset eivät voi johtua Nvidiasta, koska käytössä Intelin emolevylle integroitu ohjain.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #8 : 06.02.2011 - klo:12:43 »
Mulla myös Nvidia, ei ongelmaa.

guest658

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #9 : 06.02.2011 - klo:14:10 »
Mulla myös Nvidia, ei ongelmaa.

Hyvä että joillakin toimii.  :) Minä vaan tiedän sen, että kun lisäsin NVIDIA repon ja asensin paketit:

x11-video-nvidiaG02 260.19.29-22.1-i586
nvidia-gfxG02-kmp-desktop 260.19.29_k2.6.34.0_12-21.1-i586

sen jälkeen ei toiminut amarok eikä vlc. Kun poistin nuo mainitsemani paketit, niin samantien amarok ja vlc lähti toimimaan. Saattaahan olla, että siellä on jokin muu ohjelma sotkemassa tätä hommaa. Silti epäilyttää.
 Itse asensin tämän susen vasta uudelleen, joten en ole kovinkaan paljon omia viritelmiä tähän kerennyt vielä tekemään, joten en minä ainakaan voi epäillä muuta kuin näitä suljettuja nvidian ajureita ongelman aiheuttajaksi. Voihan ne ajurit toimia toki muissa nvidian korteissa, mutta minun 8800 GTS kortissa eivät toimi.

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #10 : 06.02.2011 - klo:14:37 »
Mulla myös Nvidia, ei ongelmaa.

Hyvä että joillakin toimii.  :) Minä vaan tiedän sen, että kun lisäsin NVIDIA repon ja asensin paketit:

x11-video-nvidiaG02 260.19.29-22.1-i586
nvidia-gfxG02-kmp-desktop 260.19.29_k2.6.34.0_12-21.1-i586

sen jälkeen ei toiminut amarok eikä vlc. Kun poistin nuo mainitsemani paketit, niin samantien amarok ja vlc lähti toimimaan. Saattaahan olla, että siellä on jokin muu ohjelma sotkemassa tätä hommaa. Silti epäilyttää.
 Itse asensin tämän susen vasta uudelleen, joten en ole kovinkaan paljon omia viritelmiä tähän kerennyt vielä tekemään, joten en minä ainakaan voi epäillä muuta kuin näitä suljettuja nvidian ajureita ongelman aiheuttajaksi. Voihan ne ajurit toimia toki muissa nvidian korteissa, mutta minun 8800 GTS kortissa eivät toimi.
Sama minulla. Heti kun poistin ton ajurin niin alkoi toimimaan vlc ja amarok. Kyllä väittäsin, että vika siinä on, mutta ilmeisesti siihen vaikuttaa jokin muukin asia kun kerta joillakin toimii.

guest158

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #11 : 06.02.2011 - klo:16:25 »
mulla kans toimii vlc nVidian ajureilla ihan OK ...mutt minähän tunnetusti kehun 32-bittisyyttä, kun on sen verran vanha tää nuhatykkini...
Täytyypä kokeilla miten työpaikan 64-bittisessä käy

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #12 : 06.02.2011 - klo:16:40 »
mulla kans toimii vlc nVidian ajureilla ihan OK ...mutt minähän tunnetusti kehun 32-bittisyyttä, kun on sen verran vanha tää nuhatykkini...
Täytyypä kokeilla miten työpaikan 64-bittisessä käy

Sillä järjestelmän bittisyydellä tuskin on merkitystä.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest158

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #13 : 06.02.2011 - klo:18:25 »
niinhän _sinä_ olet monesti ennenkin todennut, mutt yllättäen jotkut asiat vaan toimii 32-bittisessä mutt ei 64-bittisessä kokoonpano(i)ssa - mistä lie sitt johtuukaan... ;)

painotan selkeästi, että en minä tiedä - kohan puhun vaan omasta kokemuksestani

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #14 : 06.02.2011 - klo:18:36 »
Jos toteaisin että jokin asia ei toimi 64bittisessä, sen varmasti täällä kertoisin.

Meillä ero on se että sinä et edes testaa 64bittistä, vaan tulet kertomaan että 32-bittisessä ei ole ongelmia, vian täytyy olla 64-bittisessä järjestelmässä.
Jos lukisit tuon bugiraportin niin huomaisit että siinäkin kyse on 32-bittisestä järjestelmästä. Eli 32-bittinen ei ole ratkaisu ;)

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Paikalla harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #15 : 06.02.2011 - klo:18:37 »
No minun tapauksessani on kyseessä 32 bittinen versio.

guest158

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #16 : 06.02.2011 - klo:22:57 »
Jos toteaisin että jokin asia ei toimi 64bittisessä, sen varmasti täällä kertoisin.

Meillä ero on se että sinä et edes testaa 64bittistä, vaan tulet kertomaan että 32-bittisessä ei ole ongelmia, vian täytyy olla 64-bittisessä järjestelmässä.




Kovin olet herkkähermoinen tuon bittisyyden suhteen... :)

Mutta totta ja potaskaa tuo sinun kommenttisi. Ensinnäkin EN väittänyt, että tuossa tapauksessa vika olisi 64-bittisyydessä. Minähän vaan kerroin, ett mulla toimii ihan OK 32-bittisessä sussussa.
ja toiseks, en tosiaan testaa mitään - en 32-bittistä enkä 64-bittistä alustaa, MUTTA käytän ja kokeilen molempia. Kotona tätä vanhaa rimpulaa ja töissä parin-kolmen v ikäistä uudempaa Sussu-'neitokaistani'. Molemmissa muuten nVidian poropietariajurit.
Atista sain vuosia sitten tarpeekseni ja mitään Nuovoja, tms, en koneisiini kelpuuta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #17 : 06.02.2011 - klo:23:23 »
Mulla myös Nvidia, ei ongelmaa.
...ja 64 bit.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #18 : 07.02.2011 - klo:05:28 »
Kovin olet herkkähermoinen tuon bittisyyden suhteen... :)

Se on tuo trollikello joka kilahtaa aina kun bittisyys vedetään ilman perusteita viestiketjuun mukaan.

Lainaus
Mutta totta ja potaskaa tuo sinun kommenttisi. Ensinnäkin EN väittänyt, että tuossa tapauksessa vika olisi 64-bittisyydessä. Minähän vaan kerroin, ett mulla toimii ihan OK 32-bittisessä sussussa.

Minä vain totesin että asian bittisyydellä ei ole mitään merkitystä.

Johon kommentoi "mutt yllättäen jotkut asiat vaan toimii 32-bittisessä mutt ei 64-bittisessä kokoonpano(i)ssa".

Tämän jälkeen vastasin vain tuohon väitteeseesi.
Vedit itse bittisyyden mukaan. tapasi mukaan. On vuosien aikana käynyt selväksi että sinä suosittelet 32-bittistä, koska sinulla "kaikki toimii OK 32-bittisessä sussussa".
Ja sehän onkin syy downgradeta kone ;)

Lainaus
ja toiseks, en tosiaan testaa mitään - en 32-bittistä enkä 64-bittistä alustaa, MUTTA käytän ja kokeilen molempia.

Testaaminen kannattaa, varsinkin uusien versioiden kanssa, silloin ei tarvitse ihmetellä jos joku kokeilu menee pieleen.

Lainaus
Kotona tätä vanhaa rimpulaa ja töissä parin-kolmen v ikäistä uudempaa Sussu-'neitokaistani'. Molemmissa muuten nVidian poropietariajurit.
Atista sain vuosia sitten tarpeekseni ja mitään Nuovoja, tms, en koneisiini kelpuuta.

Tämäkin on käynyt selväksi, koska mielestäsi vika ei koskaan voi olla Nvidian suljetussa ajurissa.

Mutta tämä asia/keskustelu/väittely ei kuuluu tähän viestiketjuun.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest1202

  • Vieras
Vs: vlc ei toimi
« Vastaus #19 : 07.02.2011 - klo:19:47 »
Nakki on aivan oikeilla jäljillä tuossa oletuksessaan, että 64bit tahmaa enemmän tai vähemmän. Oikeastaan voidaan todeta, että openSUSE 11.3 on muutenkin epävakaa jakelu. Kaukana ovat ne ajat jolloin openSUSEa pidettiin linux-maailmassa suunnannäyttäjänä ja luotettavana distrona. Onko syynä tähän bugisuuteen KDE4 vai mistä kiikastaa mutta näin sitä vaan on joutunut etsimään itselleen toisen jakelun.