Muut > Muut käyttöjärjestelmät

Android 11 puhelin ja tiedostojen siirto puhelin -> suse?

<< < (2/3) > >>

tapio50:
Onko puhelimelle annettu lupa siirtää tiedostoja?

peran:

--- Lainaus käyttäjältä: RaijaR - 23.08.2021 - klo:22:53 ---Ja huom. koko ajan on ollut käytössä sama (toimiva) USB-johto.

--- Lainaus päättyy ---

En tarkoittanut normaalia (toimivaa) USB-johtoa, vaan otg-adapteria. Kyseessä on siis johto, jossa on joko µUSB->USB A (naaras), kun normaalissa johdossa on µUSB->USB A (uros). Kyseiseen OTG-adapteriin voi kytkeä suoraan muistitikun, kun taas normaalin kaapelin voi kytkeä suoraan tietokoneeseen.

Toki on jonkin verran kökköä käyttää muistitikkua puhelimella, mutta se on mahdollista otg-adapterin avulla.

Buntu:
Android 11:ssa asetusten paikka on muuttunut:

Asetukset > Järjestelmä > Lisäasetukset > Kehittäjäasetukset > USB-oletusmääritys

Oletuksena asetus on 'Ei datansiirtoa', muuta se 'Tiedostonsiirto'.

Joissakin puhelimissa tähän voi löytyä oikotiekin.

Jotta nämä asetukset näkyisivät, sinun pitää olla, mikä se nyt olikaan nimeltään, 'Kehittäjäkäyttäjä'?

RaijaR:
Olen asettanut tuon 'kehittäjäasetukset' ja sen kautta USB oletus 'tiedonsiirto'.
Minulla on USB-johdon ja tietokoneen välissä hubi https://www.belkin.com/us/support-product?pid=01t80000002G1TYAA0

Minullahan on käytössä Qemu/KVM (on muuten todella hyvä systeemi) ja siinä on asennettuna mm. Linux Mint 20 ja Mageia 8. Kummassakin toimii tiedosiirto puhelin <-> tietokone, kun tyrkkää puhelimen USB-johon päähän kiinni. Ei tarvitse tehdä mitään temppuja ja näin se toimi aiemmin openSUSEssakin, joten..?

Ps. liittyykö tuo otg nimeomaan USB-C tyyppiin? Sen olen kyllä huomannut, että Motorola ei anna openSUSEn ohjata liikennettä (kehittäjäasetukseksien USB oletus parametri)

peran:

--- Lainaus käyttäjältä: RaijaR - 24.08.2021 - klo:14:06 ---Ps. liittyykö tuo otg nimeomaan USB-C tyyppiin? Sen olen kyllä huomannut, että Motorola ei anna openSUSEn ohjata liikennettä (kehittäjäasetukseksien USB oletus parametri)

--- Lainaus päättyy ---

Sen verran se liittyy USB-C:hen, että mikäli puhelimessa on USB-C-liitin, niin silloin tulee ostaa USB-C:n mukainen OTG-adapteri, jos taas puhelimessa on µUSB-liitin, niin silloin tulee ostaa µUSB-liittimen mukainen OTG.

Siis kyseessähän on johto puhelimen ja muistitikun väliin eikä siis johto tietokoneen ja puhelimen väliin.

Toki kannattaa varmistaa, että puhelimessa löytyy myös tiedostonselain, jotta voi kopioida sen (siis puhelimen softien) avulla muistikorttiin. Itselläni oli tiedostoselain MotoG:ssä.

Ainoa heikkous järjestelmälmässä on se, että näyttönä joutuu tyytymään kännykän näyttöön, ja mikäli ei liitä kännykkään HUB:ia, niin käyttöliittymänä on hipasu-käyttöliittymä.

Lisäksi käsittääkseni muistikortti pitää formatoida FAT:ksi, joten HD-videot eivät välttämättä siirry 4Gt:n tiedostorajoituksen takia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta