Kirjoittaja Aihe: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus  (Luettu 4212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 922
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« : 17.03.2010 - klo:15:14 »
Onko kukaan muu törmännyt ilmiöön, että OpenOfficen ja mahdollisesti muidenkin Gtk+-kirjastoja (?) käyttävien ohjelmien tiedostonavaus- ja -tallennusikkunat muuttuvat käsittämättömän hitaiksi? Tyyliin jokainen kansiosta toiseen siirtyminen kestää parikymmentä sekuntia, myös takaisinpäin selattaessa (ts. minkäänlainen välimuistikaan ei näy toimivan)?

Olen törmännyt tähän nyt niin SUSEssa kuin Kubuntussakin. Käytössä on tällöin aina KDE-työpöytä; esim. OpenBoxia käyttävässä CrunchBangissä ongelmaa ei ole tullut vastaan.

Olen yrittänyt haarukoida, minkä asennusten tms. jälkeen vika ilmaantuu, mutta toistaiseksi tuloksetta. Ilmaannuttuaan se joka tapauksessa tekee OpenOfficen käyttämisestä täysin mahdotonta.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa mrl586

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
Vs: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« Vastaus #1 : 19.03.2010 - klo:23:23 »
Minä olen törmännyt tuohon ongelmaan tuliketussa.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 922
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« Vastaus #2 : 20.03.2010 - klo:12:49 »
Minä olen törmännyt tuohon ongelmaan tuliketussa.

Ilmeisesti samaa perua, koska kyse on Gtk+-dialogeista.

Asensin eilen pöytäkoneelle taas openSUSEn ja vaihdoin KDE 4.4 -asennuslähteisiin. Nyt odottelen, ilmeneekö vikaa; toistaiseksi kaikki on kunnossa.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

guest881

  • Vieras
Vs: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« Vastaus #3 : 21.03.2010 - klo:18:29 »
Onko kukaan muu törmännyt ilmiöön, että OpenOfficen ja mahdollisesti muidenkin Gtk+-kirjastoja (?) käyttävien ohjelmien tiedostonavaus- ja -tallennusikkunat muuttuvat käsittämättömän hitaiksi?

Sama ongelman olen huomannut  :(

guest158

  • Vieras
Vs: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« Vastaus #4 : 21.03.2010 - klo:21:32 »
mulla FF jymähtelee paikoilleen ikäänkuin kuolios jos ei kauhiasti muualla, niin esim Iltalehden sivuilla.
Siksi oonkin laittanut 'syyn' toistaiseksi esim tuon webbisivun ongelmallisuudeksi ...likaa kaikenmaailman pyöriviä härpäkkeitä, tms

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 922
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« Vastaus #5 : 21.03.2010 - klo:23:27 »
mulla FF jymähtelee paikoilleen ikäänkuin kuolios jos ei kauhiasti muualla, niin esim Iltalehden sivuilla.

Tuo on todennäköisesti eri juttu: ota FlashBlock käyttöön ja johan loppuu jämähtely.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 922
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: OpenOfficen ym. tiedostodialogien hitaus
« Vastaus #6 : 14.04.2010 - klo:11:38 »
Sama alkoi taas >:(

Pikakorjaus on ottaa käyttöön OpenOffice.orgin omat tiedostodialogit: Työkalut | Asetukset > OpenOffice.org > Yleistä > [×] Käytä OpenOffice.org-valintaikkunoita. Ne ovat huonompia, jos joutuu selaamaan puuta, mutta ainakaan kansion tietojen lukeminen ei kestä sekuntikaupalla.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11