Kirjoittaja Aihe: Rullalla klikkaaminen  (Luettu 4808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makekaze

  • Vieras
Rullalla klikkaaminen
« : 09.11.2006 - klo:22:31 »
En tiedä muista, mutta itseäni ainakin on alkanut häiritä sellainen "ominaisuus" kun hiiren rullalla klikkaa esim. sulkeakseen välilehden tuliketussa niin silloin tapahtuu aivan jotain muuta, kuten heittää aloitussivulle tai johonkin muuhun epämääriseen paikkaan..
Tämä esiintyy ainakin KDE:ssä (laiska olen, en jaksa vaihtaa Gnomeen hetkeksi).

Rullalla linkkien aukominen kuitenkin onnistuu, mutta välilehtien sulkeminen rullaa painamalla ja sen vierityspallohärdellin (mikä se onkaan hienosti kutsuttuna..) puuttuminen haittaa jonkinverran, tai ainakin sotkee reilusti välillä.. :'(

Mitenkäs rullan saa Susessa toimimaan wintööt-tyyppisesti?

Makekaze

juippis

  • Vieras
Vs: Rullalla klikkaaminen
« Vastaus #1 : 09.11.2006 - klo:22:36 »
Kirjoita osoiteriville about:config

tuolta piti jotain muuttaa. Kai
middlemouse.contentLoadURL -> false
middlemouse.openNewWindow -> false
middlemouse.paste -> false

Muista en sitten tiedä. Itse pidän tästä, että rulla pasteaa linkin osoitteen. Mutta kokeile noita vaihtamalla, että miten toimivuus vaihtuu.

Makekaze

  • Vieras
Vs: Rullalla klikkaaminen
« Vastaus #2 : 09.11.2006 - klo:22:47 »
Kirjoita osoiteriville about:config

tuolta piti jotain muuttaa. Kai
middlemouse.contentLoadURL -> false
middlemouse.openNewWindow -> false
middlemouse.paste -> false

Muista en sitten tiedä. Itse pidän tästä, että rulla pasteaa linkin osoitteen. Mutta kokeile noita vaihtamalla, että miten toimivuus vaihtuu.

Nuilla toimii kuten haluan, jostain syystä ovat linuxin tulikettuun muuttaneet nuita oletuasetuksia, tosin jos linkkari niin reagoi muuallakin niin fiksuahan se on samaa linjaa kulkea.. Oletin tuon siis olevan koko systeemissä, mutta mikäs siinä jos pelkällä about:config:n muuttamisella selviää, sitä kun tulee jonkinverran muutenkin tehtyä.  :)

Makekaze

<edit>
Se scrollauspallukka tulee esille kun muuttaa "general.autoScroll" arvon todeksi (true). :)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2006 - klo:01:09 kirjoittanut Makekaze »

Essi79

  • Vieras
Hiiren napit toimintaan
« Vastaus #3 : 28.06.2007 - klo:22:02 »
Itselläni on tuollainen Logitech LX7 hiiri.
http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/152&cl=gb,en

Hiiressä on perusnappien lisäksi kaksi ylimääräistä nappia sekä hiiren rulla liikkuu sivuille.
Onko kukaan saanut kaikkia nappeja toimimaan?
Esimerkiksi nettiä selaillessani käytin aina ennen tuota rullan sivuttaisliikettä back/forward nappeina joka on mielestäni tosi hyvä ominaisuus.

guest141

  • Vieras
Vs: Rullalla klikkaaminen
« Vastaus #4 : 28.06.2007 - klo:23:37 »
Täytyy kyllä sanoa ettei itsellenikään kaikki painikkeet toimi kyseisessä hiiressä ja linux tunnistaa sen mx1000-laser hiirenä, vaikkakin tämä pitäisi saada korjattua kun nyt vain muistaisi :D  että voisi kyllä asialle jotain tehdä näin offtopic:ina :)

Pakana

  • Vieras
Vs: Rullalla klikkaaminen
« Vastaus #5 : 01.07.2007 - klo:15:56 »
Mulla toimii keskinappula ainakin eräänlaisen pastena, maalaa jotain, niin senjälkeen sen voi keskinappulalla pastea, Firefoxissa se yrittää työntää sen urliksi, Operassa Googlen hauksi, linkin päällä avaa uuteen ikkunaan. Mun mielestä oikein hyvä nappula. Ikkunat mä suljen hiirieleellä alas-oikealle.