Kirjoittaja Aihe: nVidian ajurit ja kaksi näyttöä  (Luettu 5219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makekaze

  • Vieras
nVidian ajurit ja kaksi näyttöä
« : 18.10.2006 - klo:20:59 »
Tässä jonkinaikaa olen koittanut nuita nVidian ajureita asennella ja en millään saa nyt pelaamaan montaa näyttöä yhtäaikaisesti..
openSUSE 10.1 & GF4 Ti4200 on nyt alla, 10.0:ssa joskus aikoinaan samojen ohjeiden avulla homma luisti kun muksu mäessä pulkan kanssa, mutta nyt takkuaa, liekkö lumenpuutetta.. :-\

Mitkä nVidian ajurit piti asentaa että saa sax2:sen kautta useamman näytön laitettua käyttöön ja 3D-kiihdytykset päälle jne?
(Ks. paketit taisivat olla aikaisemmassa ohjeessa, mutta koitappa sitä ulkomuistista muistella ;))


Makekaze

<edit 23:30>
Minulla on ilmeisesti vieläkin rikkinäisen yast.. Päivitellääs se sitten eka kasaan jos vaikka muu systeemi toimisi sen jälkeen.

<edit 15:01>
Ilmeisesti nyt päivitysten hakeminen onnistuu, ilmeisesti olin vahingossa laittanut toisen asennuslähteen joka sitten päiviteltäessä antoi riippuvaisuusvirheitä..

Ps. Yast toimii välillä tosi nopeasti, miettii joskus 30min ihan siitä vaan..
Pss. Nätti tämä uusi teema foorumilla. ;)
« Viimeksi muokattu: 19.10.2006 - klo:15:04 kirjoittanut Makekaze »

Makekaze

  • Vieras
Vs: nVidian ajurit ja kaksi näyttöä
« Vastaus #1 : 19.10.2006 - klo:21:28 »
Vaikka tämä menikin vähän monologiksi niin oikeat paketit olivat (ilmeisesti) nvidia-gfx-kmp-default (minulla ei siis ole itse käännetty kerneli vaan "valmis"), tiny-nvidia-installer, x11-video-nvidia, sekä xorg-x11-server-glx ja xorg-x11-driver-video-nvidia. Tosin kahden viimeisen tarpeellisuus on hieman kysymysmerkki koska ne ovat ns. dummy-drivereitä. Kannattaako kyseiset paketit pitää asennettuina vai poistaa? ???

Ilmeisesti tuo jo aloitusviestissä mainittu rikkinäinen YaST2 haittasi "hieman" asiaa.

Nyt systeemi kuitenkin pelaa kun unelma. 8)


Makekaze

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: nVidian ajurit ja kaksi näyttöä
« Vastaus #2 : 19.10.2006 - klo:22:05 »
Vaikka tämä menikin vähän monologiksi niin oikeat paketit olivat (ilmeisesti) nvidia-gfx-kmp-default (minulla ei siis ole itse käännetty kerneli vaan "valmis"), tiny-nvidia-installer, x11-video-nvidia, sekä xorg-x11-server-glx ja xorg-x11-driver-video-nvidia. Tosin kahden viimeisen tarpeellisuus on hieman kysymysmerkki koska ne ovat ns. dummy-drivereitä. Kannattaako kyseiset paketit pitää asennettuina vai poistaa? ???

Mun kyllä piti vastata, mutta aika on tämän tulevan version käännöstyön vuoksi hieman kortilla.
Ensimmäinen kierros päättyy huomenna ja homma on vielä hieman vaiheessa. ;)

Tiedostojen poistosta, kyllä ne olisi poistettu jos se tarpeen olisi ollut.

/jyri
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Makekaze

  • Vieras
Vs: nVidian ajurit ja kaksi näyttöä
« Vastaus #3 : 20.10.2006 - klo:00:44 »
Mun kyllä piti vastata, mutta aika on tämän tulevan version käännöstyön vuoksi hieman kortilla.
Ensimmäinen kierros päättyy huomenna ja homma on vielä hieman vaiheessa. ;)

Tiedostojen poistosta, kyllä ne olisi poistettu jos se tarpeen olisi ollut.

/jyri

Ok, ihan hyvinhän tuo meni mutu-tuntumalla vähän aikasempia muistellen..
Keep up the good work ;)

Makekaze