Kirjoittaja Aihe: Open suse 10.3 Käynnistysongelma (työpöydän valikko)  (Luettu 2524 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Decator

  • Vieras
Eli kun käynnistän koneen. Voin kirjautua normaalisit. Ongelma alkaa kun työpöytäympäristä ladataan.
Ruutu muuttuu hetkeksi mustaksi, sen jälkeen kaikki näytää hetken ok. Kun kaikki pitäisi oll ladattu.
Kellon viereen ei ilmesty pikkukuvakkeita suse updater, kmix yms. Vaan ne ilmestyvat isompina palkkeina tuohon
työkalupalkistoon (niinkuin muut ohjelmat yleensä ilmestyvät kun ne avataan)

Kun yritän klikata hiirellä tuota liskon kuvaa niin mitään ei tapahdu. Ilmaisesti ei käynnisty kunnolla joku prosessi.
Työpöydän pikakuvakkeet toimivat ok. Ja ohjelmat aukeavat.

Mikä on virallinen nimitys tuolle ohjelmalle joka lataa tuon työkalupalkiston sama siis kuin windowsissa tehtäväpalkki.

Asiaan liittyy myös ongelma joka toistuu aina kun yritän kirjautua toisella käyttäjä tunnuksella.
Sillä ongelma ilmenee niin, että kirjautumisen jälkeen tulee vain valkoinen ruutu. Eikä mitään muuta.

Compiz fusionin olen ottanut pois käytöstä, eli sillä ei kai ole vaikutusta asiaan.

Mikä avuksi?

Tässä vielä lsäksi kuva joka helpottaisi ymmärtämään ongelman.

Siis nuo klipper, Kpowersave ja opensuse updater pitäisi olla tuola kellon vieressä niinkuin kerrybeaglekin on.

ja jos klikkaan hiirellä tuossa tehtäväpalkin päällä (ihan missä vain) se menee totaalisen jumiin.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2008 - klo:05:16 kirjoittanut Decator »

guest533

  • Vieras
Vs: Open suse 10.3 Käynnistysongelma (työpöydän valikko)
« Vastaus #1 : 20.05.2008 - klo:22:41 »
Minulla oli vähän samanlaisia ongelmia valkoisen ruudun kanssa. Tämä autoi minulle.

rm ~/.kde/share/config/ksmserverrc

Tarkempaa tietoa löytyi : http://wiki.compiz-fusion.org/Troubleshooting