openSUSE > Turvallisuus ja laitteisto

Leap 15 ja brother MFC-6490CW asennus

<< < (2/4) > >>

raimo:
Joissain tulostimissa on muistikorttipaikka jolloin voi tulostaa suoraan kortilta. (kun puhuit muistikortista???)

SuperOscar:

--- Lainaus käyttäjältä: Rantarosvo - 30.06.2019 - klo:11:40 ---Se ei ollu ajurilistalla kun yastin kautta rupesin tulostinta asentamaan. Siellä oli samat ajurit kun ennen(ajurin) asennusta.
--- Lainaus päättyy ---

Asetusohjelmalle saattaa joskus joutua antamaan .ppd-tiedoston sijainnin itse.

Rantarosvo:

--- Lainaus käyttäjältä: raimo - 30.06.2019 - klo:12:43 ---Joissain tulostimissa on muistikorttipaikka jolloin voi tulostaa suoraan kortilta. (kun puhuit muistikortista???)

--- Lainaus päättyy ---
Näin se on tässäkin tulostimessa, on siis muistitikulle sekä muistikortille paikka. Tulostamaan pystyy kuvia ja nyt pitäs saada tekstiä paperille.
Tikku/kortti näkyy tietokoneella samalla tavalla kun suoraan tökätyt kortit ja tikut. Skannauksessa ihan ok käyttää, tosin muistaaksein täydellä resoluutiolla ei saa skannattua kortille/tikulle.
Valokuvien tulostukseen tätä tulostinta ei voi suositella, kaikki kuvat on enemmän tai vähemmän raidallisia. Mutta tosiaan itse tarviin lähinnä skanneria, mutta kiva olis saada joskus tulostettuakin jotain kun tulostin kerran on.
Tulostaminen olis hemmetin halpaa, yhden suomesta ostetun mustan värikasetin hinnalla saa briteistä 16 kasettia ja niissä on täsmälleen sama määrä väriä.


--- Lainaus ---Asetusohjelmalle saattaa joskus joutua antamaan .ppd-tiedoston sijainnin itse.
--- Lainaus päättyy ---
Tätä en nyt ymmärtänyt. Se tieto mitä kaipaan on se, mitä pitää oikeaoppisesti asennnettaessa tehdä kun ajuri on ekan viestin linkin osoittamassa paikassa. Villi veikkaus on, että se .rpm tiedosto pitää ladata koneelle, mutta mitä sille sen jälkeen tehdään. Tiedän että sitä klikattaessa voi aueta asennusohjelma, mutta onko se se oikea tapa? Niin olen aikaisemmassa asennuksessa tehnyt ja joskus se on asentunu jonnekkin ja joskus ei oo tapahtunu mitään.

Tälle koneelle jossa leappi on, en ole sitä viimeisimmän käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen asentanut ja haluaisin nyt että se tapahtuu mahdollisimman oikeaoppisesti jotta olis edellytykset saada se toimimaan. Lisäksi jos se pitää asentaa johonkin tiettyyn paikkaan, miten se tapahtuu?

peran:

--- Lainaus käyttäjältä: Rantarosvo - 30.06.2019 - klo:14:57 ---Villi veikkaus on, että se .rpm tiedosto pitää ladata koneelle, mutta mitä sille sen jälkeen tehdään. Tiedän että sitä klikattaessa voi aueta asennusohjelma, mutta onko se se oikea tapa? Niin olen aikaisemmassa asennuksessa tehnyt ja joskus se on asentunu jonnekkin ja joskus ei oo tapahtunu mitään.

--- Lainaus päättyy ---

Aivan oikea veikkaus. rpm tulee sanoista Red Hat Package Manager:sta. Päätteen käytön ohjeet löytyvät linux.fi:stä, jotka saattavat toimia.

https://www.linux.fi/wiki/RPM

Käskeminen pitää tehdä root-käyttäjänä, joten vähintään tarttet sudo:n eteen ohjelmia asentaessa.

Rantarosvo:
Komento siis ilmeisesti on:

--- Koodia: ---rosmo@editointi:~> sudo rpm -ivh mfc6490cwcupswrapper-1.1.2-2.i386.rpm
--- Koodi päättyy ---

Kokeilun perusteella tein johtopäätöksen että tiedosto pitää olla jossakin tietyssä paikassa, mutta missä? Toi komento antaa vaan herjan että tiedostoa ei ole.

Ajurin paketti sijaitsee tällä hetkellä:

--- Koodia: ---/home/rosmo/brother_ajurit/
--- Koodi päättyy ---

Haluaisin välttää tällä kertaa näitä omien johtopäätösten kokeiluja, kun aikasempien yritysten kautta olen oppinu, että lopputulos on väärää tavaraa väärässä paikassa ja mikään ei toimi.

Kaiken järjen mukaan ajurit on jossain tietyssä sijainnissa, mutta missä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta