openSUSE > Turvallisuus ja laitteisto

Leap 15 ja brother MFC-6490CW asennus

(1/4) > >>

Rantarosvo:
Kysymys yksinkertaisuudessaan, miten asennan tulostimen oikeaoppisesti? Tulostimen ajuria ei löydy listalta yastissa, mutta brotherin sivuilta se löytyy. Olen useampaakin kertaan sitä yrittäny asentaa jo aikasempiinkin susen versioihin, siinä onnistumatta. Ei haittaa vaikka skannerikin toimisi tietokoneelta, nyt olen skannannu muistitikulle ja siinä on omat ongelmansa. Nyt kumminkin tulostin tärkeempi vaikka sitä harvoin tarviin. Ihan on piuhalla tulostin tietokoneessa, kun ei tulostinta löydy lähiverkosta.

Ajurit
https://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=fi&lang=fi&prod=mfc6490cw_all&os=127&flang=English

SuperOscar:

--- Lainaus käyttäjältä: Rantarosvo - 29.06.2019 - klo:12:48 ---Olen useampaakin kertaan sitä yrittäny asentaa jo aikasempiinkin susen versioihin, siinä onnistumatta.
--- Lainaus päättyy ---

Auttaisi kun kertoisit vähän, mikä siinä on mennyt pieleen. Onnistuiko RPM:n asennus vai antoiko se virheilmoituksen?

Rantarosvo:
"asensin" ton linkin ajurin, mutta sitä ei löytyny mistään. Puhun menneestä aikamuodosta, koska tähän käyttis asennukseen en ole sitä asentanu. Kaipaan sitä tietoa miten ajuri asennetaan oikeaoppisesti kun sitä ei löydy susen asennuslähteistä vaan .rpm:mänä brotherin sivuilta. Sitten kun tän oon tehny, voin palata näihin herjoihin tms. jos niitä tulee. Olen asennuksen tehny vain klikkaamalla ajuri tiedostoa ladattuani sen koneelle ja valinnu asenna.

SuperOscar:

--- Lainaus käyttäjältä: Rantarosvo - 29.06.2019 - klo:21:50 ---"asensin" ton linkin ajurin, mutta sitä ei löytyny mistään.
--- Lainaus päättyy ---

Mitä tarkoittaa ”ei löytynyt mistään”? Eihän ajuri varsinaisesti sen paremmin käyttäjälle näy, ainakaan ellei hän osaa käydä kurkistelemassa juuri oikeita kansioita. Jos haluat tarkistaa, mitä asennettiin ja minne, se onnistuu komennolla:


--- Koodia: ---rpm -q --filesbypkg PAKETIN_NIMI
--- Koodi päättyy ---

Rantarosvo:
Se ei ollu ajurilistalla kun yastin kautta rupesin tulostinta asentamaan. Siellä oli samat ajurit kun ennen(ajurin) asennusta. Tulostimen tunnistus on menny oikein kokoajan.

Jossain muinaisessa susen versiossa viitisen vuotta sitten tulostin asentui helposti kun ajuri oli listalla ja siksi tähän tulostimeen aikoinaan päädyin. Tarviin härvelin joka skannaa A3 koossa, joten valikoima ei oo suurensuuri. 99% tarviin härveliä skannaukseen, ja sen voi tehdä muistikortille/tikulle, niin tulostimen toimimattomuus ei oo hirveesti haitannu. No nyt pitäs tulostaa muutama tärkee paperi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta