Kirjoittaja Aihe: HP dv6925eu + nvidia ajurit  (Luettu 5321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jondeli

  • Vieras
HP dv6925eu + nvidia ajurit
« : 11.02.2009 - klo:20:13 »
Hei,

Olen uusi opensusen kanssa ja muutamaan ongelmaan olen törmännyt.

1. Eli kuva näytöllä on oudosti että oikean puoleinen reuna näkyy vasemmalla. Otin siitä printscreenin mutta siinä näyttö näyttää normaalilta. Eli siis esim. selaimessa tuo mistä sivua vieritetään alaspäin/ylöspäin näkyy tuola näytön vasemmassa reunassa, mutta siihen pääsee käsiksi vain jos vie hiiren aivan oikeaan reunaan(ilmestyy tuonne vasempaan reunaan). Toivottavasti joku ymmärsi. kuva oli aluksi normaali, mutta sitten päivitin nvidian ajurit ja otin käyttöön työpöydän tehosteet. (Tehosteet ovat pois mutta ongelma säilyi.)

2.Minulla on nvidian geforce GO 7200 niin mitkä ajurit minun pitäisi siihen asentaa ja mistä ne saa kun tuolta nvidian reposta latasin tälläisen nvidia-gfxG02-kmp-default ja x11-video-nvidiaG02, asensin tuon jotta työpöydäntehosteet menisi päälle ja menihän ne mutta toimivat huonosti.Ja semmoista on esiintynyt, että kuva jää välillä miettimään jtn eli nykii kuva, semmoinen 10-20s kestää tai sitten jumahtaa täysin.

Käytössä on openSUSE 11.1 64-bit ja HP:n dv6925eu läpppäri.

Näihin jos saisi apua olisin todella kiitollinen.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2009 - klo:22:04 kirjoittanut Jondeli »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #1 : 11.02.2009 - klo:22:20 »
Kokeile suorittaa seuraava

Koodia: [Valitse]
wget http://opensuse.fi/stuff/getInfoDesktop; chmod +x getInfoDesktop; getInfoDesktop
laita tuloste tänne sitten liitteenä. (jos libnotify-pakettia ei ole asennettu, niin se asennetaan)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #2 : 11.02.2009 - klo:22:26 »
Kokeile suorittaa seuraava

Koodia: [Valitse]
wget http://opensuse.fi/stuff/getInfoDesktop; chmod +x getInfoDesktop; getInfoDesktop
laita tuloste tänne sitten liitteenä. (jos libnotify-pakettia ei ole asennettu, niin se asennetaan)
Muokkasin tuota vähän kun ei toiminut minulla
Koodia: [Valitse]
wget http://opensuse.fi/stuff/getInfoDesktop; chmod +x getInfoDesktop; ./getInfoDesktop
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #3 : 11.02.2009 - klo:22:44 »
Muokkasin tuota vähän kun ei toiminut minulla
Koodia: [Valitse]
wget http://opensuse.fi/stuff/getInfoDesktop; chmod +x getInfoDesktop; ./getInfoDesktop

Joo, unohdin. Mulla on tapana ladata noi skriptit $HOME/bin-hakemistoon.
Kiitos korjauksesta.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Jondeli

  • Vieras
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #4 : 11.02.2009 - klo:23:02 »
tämmöisen antoa (kts. tiedosto)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2009 - klo:23:33 kirjoittanut Jondeli »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #5 : 11.02.2009 - klo:23:10 »
Lisää tuo tiedosto tänne tuon Lisätoiminnot-linkin
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Jondeli

  • Vieras
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #6 : 11.02.2009 - klo:23:33 »
Lisää tuo tiedosto tänne tuon Lisätoiminnot-linkin

Nyt on tuossa yläpuolella

Jondeli

  • Vieras
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #7 : 13.02.2009 - klo:10:51 »
Osaisiko joku nyt vastata siihen kysymykseen, että mikä olisi oikea ajuri minulle opensuse 11.1:sessä kun näytönohjain on nVIDIA GeForce GO 7200.

Ongelma on edelleen se, että jos ottaa käyttöön työpöydän tehosteet niin näyttö jäätyy välillä vähäksi aikaa ja grafiikka esim. selaimessa sekoaa että on tekstejä päällekkäin etc. ja vaikka ei olisi työpöydäntehosteet käytössääkään niin näyttö välähtää aina välillä mustaksi, tosin se kestää vain jtn 0.5s mutta ubuntussa ei ollut samaa ongelmaa. Tällä hetkellä taitaa olla 180.xx käytössä. Ja miten saisin aloitettua nuo ajureiden kanssa säätämisen puhtaalta pöydältä eli saisin oletus ajurit takaisin?

guest217

  • Vieras
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #8 : 13.02.2009 - klo:16:44 »
Osaisiko joku nyt vastata siihen kysymykseen, että mikä olisi oikea ajuri minulle opensuse 11.1:sessä kun näytönohjain on nVIDIA GeForce GO 7200.

Ongelma on edelleen se, että jos ottaa käyttöön työpöydän tehosteet niin näyttö jäätyy välillä vähäksi aikaa ja grafiikka esim. selaimessa sekoaa että on tekstejä päällekkäin etc. ja vaikka ei olisi työpöydäntehosteet käytössääkään niin näyttö välähtää aina välillä mustaksi, tosin se kestää vain jtn 0.5s mutta ubuntussa ei ollut samaa ongelmaa. Tällä hetkellä taitaa olla 180.xx käytössä. Ja miten saisin aloitettua nuo ajureiden kanssa säätämisen puhtaalta pöydältä eli saisin oletus ajurit takaisin?

Mene yast>ohjelmistonhallinta ja kirjoita hakukenttään nvidia ja poista kaikki nvidiaan liittyvä. Käynnistä kone uudelleen niin käytössä on nv ajuri. Mene uudestaan ohjelmistonhallinta ja kirjoita uudestaan nvidia niin pitäisi olla ehdotettuna oikeat ajurit automaattisesti. Tosin ne kyllä pitäs olla nytkin oikeat ajurit. Ensin tarkista, että ohjelmistolähteissä on nvidia repositio.

Jondeli

  • Vieras
Vs: HP dv6925eu + nvidia ajurit
« Vastaus #9 : 14.02.2009 - klo:16:15 »
Osaisiko joku nyt vastata siihen kysymykseen, että mikä olisi oikea ajuri minulle opensuse 11.1:sessä kun näytönohjain on nVIDIA GeForce GO 7200.

Ongelma on edelleen se, että jos ottaa käyttöön työpöydän tehosteet niin näyttö jäätyy välillä vähäksi aikaa ja grafiikka esim. selaimessa sekoaa että on tekstejä päällekkäin etc. ja vaikka ei olisi työpöydäntehosteet käytössääkään niin näyttö välähtää aina välillä mustaksi, tosin se kestää vain jtn 0.5s mutta ubuntussa ei ollut samaa ongelmaa. Tällä hetkellä taitaa olla 180.xx käytössä. Ja miten saisin aloitettua nuo ajureiden kanssa säätämisen puhtaalta pöydältä eli saisin oletus ajurit takaisin?

Mene yast>ohjelmistonhallinta ja kirjoita hakukenttään nvidia ja poista kaikki nvidiaan liittyvä. Käynnistä kone uudelleen niin käytössä on nv ajuri. Mene uudestaan ohjelmistonhallinta ja kirjoita uudestaan nvidia niin pitäisi olla ehdotettuna oikeat ajurit automaattisesti. Tosin ne kyllä pitäs olla nytkin oikeat ajurit. Ensin tarkista, että ohjelmistolähteissä on nvidia repositio.

Nvidia löytyy repositioista. Asensin tuon KDE4.2 kun luin jostain, että jäätyminen loppuisi sillä. Ainakin pystyin sellaiset 20min olemaan koneella ilman jäätymistä, kauempaa en kerennyt joten en ole varma poistuiko ongelma. Mutta katson kun pääsen kotia, että toimiiko kunnolla.