Kirjoittaja Aihe: Sammuileva OpenSUSE  (Luettu 11212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1584

  • Vieras
Vs: Sammuileva OpenSUSE
« Vastaus #20 : 07.03.2013 - klo:16:23 »
Oh, mitä mahtavaa päättelykykyä. Noin sen täytyy olla. Itsekin vähän heikommilla päättelijänlahjoilla yritin tuommoista suoltaa, ja tuo on kyllä ollut mielessäin. Mutten vain ole osannut sitä noin kauniisti sanoa. Olen vain päätynyt semmoiseen sekoilutilaan.
Mutta onneksi olen nyt aivopessyt jo itseni semmoiseen, että kyllä se vain olisi kaikin puolin kivempi että se Suussi olisikin sillä toisella levyllä. Kaikki olisi paremmin.
Levyn suttuutta kyllä vähän ennailee sekin, että se ei vain halua olla mestari. Tai sitten se toinen ei halua olla orja. Tai sitten olen sössinyt kaiken. Mutta jos ne laittaa toiseen järjestykseen ne kovikset, niin tulee vain itkua. No sama se.
Susi mikä susi. Ehkä.

Näyttis.
Kun nyt Yastista katsoin niin käsitin että RV 350 AR [Radeon 9600] olisi näyttis. Siinä oli kyllä kaksi kohtaa. Tuo jonka laitoin, ja sitten tuo sama ilman tuota ARn jälkeistä osaa. Ja tuossa jonka laitoin perässä luki (secondary).
Jo on vaikeaa.
Ja ajurit, niin sanoin olevani untuvikko ja semmoisena pysyn. Vasta tässä vähän aikaa sitten sain haisuja noista ajureista. Ovatko ne siis ilmaiseksi, netistä, laillisesti ladattavissa? Ja linuxille?
En siis ole mitään ajureja asentanut. Mitä jos kaikki johtuukin ajureista? Voieeeeei.

Asensitko perusasetuksilla vai valitsitko itseisesti setin?
Tarkoitat ilmeisesti SUSEa. No siinä tapauksessa asensin ihan vain sen KDE 32bit version joka siinä on siinä OSin sivuilla.

Nyt tämä on taas käyttäytynyt viime ajat hämmästyttävän kiltisti ja on käynnistynyt oikutta. Aave masiinassa. Siitä se Liekkikin meille kertoo. Katsotaan nyt tässä miten tämä etenee.
Jos ei etene niin laitan Suussin toiselle kovikselle.

Poissa mrl586

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
Vs: Sammuileva OpenSUSE
« Vastaus #21 : 23.03.2013 - klo:16:54 »
Tuolle kortille ei saa ajantasalla olevia suljettuja ajureita.

guest1584

  • Vieras
Vs: Sammuileva OpenSUSE
« Vastaus #22 : 24.03.2013 - klo:20:57 »
Hohoo! Tuon ajurijutun kanssa olenkin vaivaillut päätäni, enkä ole täällä viitsinyt kysellä, kun en ole viitsinyt. Olen täältä ja vähän muualtakin etsinyt tietoa, ja tullut siihen tulokseen, että se "radeon" ajuri on ihan käypä, joka tässä ilmeisesti on, ja parempikin kuin suljetut. Onko näin? Vaikka eipä minulla taida paljon muita vaihtoehtoja ollakaan, jos nyt kerran tälle kortille ei saa suljettujakaan hyviä ajureja.
Kun minä olen kyllä vähän ehkä sitä mieltä, että tuon ajurin kanssa saattaisi olla jotain ongelmaa, kun minulla flashin kanssa kyllä on ongelmia. Nyt kun sitten tässä Firefoxissa laitoin Gnashin, niin Youtube toimii ainakin joltisesti, mutta kaikki muut flashjutut sitten ei kyllä oikein ollenkaan. Adobe Flashilla ei oikein mikään. Muutenkin tämä näyttö on vähän semmoinen tökkiväinen, eikä ehkä toimi ihan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Siihen olen ajatellut syyksi mahdollisesti ajureja. Mitenkään surkean huonohan tämä ei ole, ja toimii kyllä ihan ookoosti.

Ja tuohon sammuilujuttuun palatakseni. 12.2 tämä oli jo aika luotettava, että eipä sammuillut paljon ollenkaan. Sitten kun asensin koko hommelin uudelleen 12.3 niin siitäpä se sitten jatkui. Ja jatkui niin piinaavana, että asensin kokonaan uusiksi, ja LXDElle. Olin jo KDEn rinnalle asentanut LXDEn, mutta se oli niin rasittavaa, että päätin ihan puhtaan jutun laittaa.
Ja se oli kyllä ihan hyvä ratkaisu. Nimittäin olin jo pitkään ajatellut, että LXDE voisi muutenkin sopia paremmin minulle kuin KDE.  Eikä tietokoneenikaan mitään uusinta mallia ole, niin sopiipahan siltäkin kantilta.
Ja sammumiset ovat loppuneet. Ainakin lähes. Kaksi kertaa tämä on tässä noin viikon ajan käytöllä sammunut. Kerran kun ensi kerran avasin /usr/bin kansion muistaakseni. Sitä se lataili kauan ja sammahti. Toisen kerran kun minulla oli selain auki ja pelasin extreme Tuxraceria samaan aikaan. Mutta muuten ei kyllä. Ja oletan, ettei vastaisuudessakaan.

Ja tähän vielä sen verran, ettei kenellekään jää väärää käsitystä, ja ettei OpenSUSE saa viattomuudessaan syytöksiä päälleen. Nimittäin se toisella koviilla ollut Ubuntukin päätti sammua muutaman kerran. XP ei ole vielä sammunut kertaakaan.
Ehkä tässä olikin juuri se perimmäisenä syynä, että KDE oli liian raskas tietokoneelleni. Ken tietää.