Kirjoittaja Aihe: Näyttö- ja hiiri ongelmia  (Luettu 4132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Näyttö- ja hiiri ongelmia
« : 10.10.2012 - klo:11:52 »
opensuse 12.2 ja
KDE Alustan versio 4.8.5 (4.8.5) "release 2"
mietin pitäskö jotenkin vaihtaa vanhempaan, tai miten edetä taas.

Ongelmat:
1. Painaessani sovellus käynnistintä, se vain vilahtaa ylös ja putooa alas saman tien näkymättömiin, kun aikansa tökkii niin saatta jäädä paikalleen ja olla käytettävissä?
2. Nyt imuroin Quonta Plus editorin, sovelluskäynnistin ei sitä löydä kuin ennen?
3. Firefoxin koon muuttaminen , raahaaminen näytöllä on täysin ennustamatonta?

Onko vika KDE:ssä vai?

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Näyttö- ja hiiri ongelmia
« Vastaus #1 : 10.10.2012 - klo:12:00 »
Tommonenkin virhe on näytöllä.

guest658

  • Vieras
Vs: Näyttö- ja hiiri ongelmia
« Vastaus #2 : 10.10.2012 - klo:15:33 »
"2. Nyt imuroin Quonta Plus editorin, sovelluskäynnistin ei sitä löydä kuin ennen?"

Minun piti aina itse tehdä tuo käynnistin quantaan, sillä se ei sitä ikinä osannut itse sinne tehdä. Syötät vaan sen ohjelman polun pikakuvakkeeseen.

Nuo muut ongelmat voivat johtua mistä tahansa. Minulla on sellainen satunnainen vaiva, ilmeisesti emolevystä johtuva (Asus P5K-E), että hiiri alkaa pätkimään ja sen jälkeen kaatuu koko järjestelmä. Eilen viimeksi hiiri pätki gimppiä käytettäessä ja kursori ei liikahtanut mihinkään ja sitten sammui X. Kirjautuin uudestaan sisään ja jatkoin gimpin käyttöä ja sitten kaatui kone totaallisesti eli järjestelmä käynnisti koko koneen uudelleen. Eikä helpota yhtään, että on nvidian näytönohjainkin vielä käytössä. Eli kannattaa tarkistaa bugit myös laitteistosta, jos tulee välillä outoja ongelmia. Olen emosta päivittänyt biossin, mutta eipä se vaikuta, kun rauta on niin huonoa, että softapäivitys ei sitä enää pysty korjaamaan.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Näyttö- ja hiiri ongelmia
« Vastaus #3 : 11.10.2012 - klo:10:38 »
Tämä on vaikeaa.
Nyt jotenkin onnistuin poistamalla ja uudelleen asentamalla Quonta Plussan saamaan käyttööni tutun editorin. Välillä käynnistyspalkki toimii kuin kuuluukin, välillä ei.  Nyt Qunta Plus aukeaa seuraavan ketjun takaa: kaikki ohjelmat / internet / verkkosivujen teko /kehitysympäristö.
Mutta välillä kun näppää hiiren vasemmalla internet, aukeaa Akregator, eikä valikon minkä pitäisi. Helkutti aivan liian automaattista!

Hyvä on myös, että työpäydän maapallo näyttää ehjälle.

Mutta nyt uusi v-mäisempi ongelma, kun yritän siirtää hiirellä Kongueror ftp ohjelmalla palvelimelle tiedostoja, jaan ikkunan kahteen osaan web_palvelin/oman koneen hakemisto, niin heti kun kosken oman konen tiedostoa hiiren vasemmalla, muuttuu se htm sivun muotoon ko. ikkunassa eikä enää ole siirrettävissä mitenkään.
Helkutti kuka tällästä automatiota tekee ja miksi? Aikaisemmin toiminut.

Täytyy nyt lähettää tiedotot itselleen ja avata/siirtää ne vanhalla 12.1 versiolla, siellä taisi toimia niin kuin käyttäjänä haluan. Ei hyvälle näytä. Jatkan toistaiseksi taistelua :)